کد خبر: ۶۷۴۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

نجات یک اعدامی از چوبه دار با کمک چهره های مطرح ورزشی

جمعی از چهره های مطرح ورزش کشور یک اعدامی را با پرداخت دیه نجات دادند.
نجات یک اعدامی از چوبه دار با کمک چهره های مطرح ورزشی
آفتاب‌‌نیوز :

یک محکوم به قصاص در ماجرای قتلی که مربوط به سال‌ها قبل بود توانست با پرداخت دیه یک میلیارد تومانی را تامین کرده و با پرداخت آن از چوبه دار رها شود.

ماجرای مربوط به این شخص مربوط به 17 سال قبل است که در یک نزاع خیابانی بابت تصادف موتور سیکلتش با یک اتوموبیل با راننده آن درگیر شده و در این درگیری ضربه‌ای به سر مقتول وارد شد که بعد از چند روز به کما رفتن جان باخت.

شخص ضارب که مدتی متواری بود 9 سال بعد از حادثه توسط ماموران پلیس دستگیر شد در دادگاه از قاضی حکم قصاص گرفت و این حکم تایید شد.

پس از آن خانواده مقتول به دریافت دیه رضایت دادند ولی دیه یک میلیاردی که برای این شخص بریده شد در توان خانواده او نبود.

آنها با فروختن اموالی که داشتند، توانستند بخشی از دیه را تأمین کنند. در این مدت خیران نیز کمک کردند و در نهایت 800 میلیون تومان تأمین شد؛ اما اصغر همچنان 200 میلیون تومان تا دوری از قصاص فاصله داشت.

با انتشار این خبر در روزنامه «شرق» جمعی از کشتی‌گیران از‌جمله حمید سوریان و حسن یزدانی با انتشار این گزارش در صفحات اینستاگرام‌شان از مردم درخواست کمک کردند.

35 میلیون تومان از این مبلغ جمع‌آوری شده بود و یک بدنساز ایرانی که در آمریکا زندگی می‌کند، با امیر قلعه‌نویی تماس گرفت و از او خواست جزئیات بیشتری از زندگی این جوان در اختیار او قرار دهد که در نهایت امیر قلعه‌نویی نیز در تماس با حمید سوریان موضوع را پیگیر شده و در نهایت با کمک حمید سوریان، حسن یزدانی، امیر قلعه‌نویی و توضیحات آنها ، این فرد تصمیم گرفت مابقی دیه را نیز یک‌جا پرداخت کند.

صبح دیروز با واریز مبلغ 147‌میلیون‌و 660 هزار تومان مابقی مبلغ دیه نیز تأمین و یک میلیارد کامل شد. به‌این‌ترتیب اصغر از قصاص دور شد و دوباره به زندگی بازگشت.

در چند روز گذشته حمید سوریان، حسن یزدانی، علیرضا رضایی، محمد طلایی، غلامرضا محمدی، علی‌اکبر دودانگه، یونس امامی، محمد‌علی گرایی و علیرضا کریمی ورزشکارانی بودند که برای نجات جان اصغر تلاش زیادی کردند و در نهایت امیر قلعه‌نویی و و دوست بدنسازش در این امر خیر شرکت کردند و اصغر را از مرگ نجات دادند.

خانواده اصغر با تشکر فراوان از مردم و خیران که برادرشان را به آنها برگرداندند، از کمپین اهالی کشتی تشکر کردند.

خواهر اصغر در‌این‌باره گفت: مادر ما زنده نماند که مهربانی مردم را ببیند؛ اما دعای خیر ما همیشه بدرقه هم‌وطنان‌مان و دلاورمردان کشتی ایران است که برادرمان را به ما برگرداندند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین