کد خبر: ۶۷۴۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

بر اساس یک نظرسنجی ترامپ پیروز است

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، ابتلای دونالد ترامپ به کرونا هم تاثیری در "پیروزی دوباره او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا" ندارد.
بر اساس یک نظرسنجی ترامپ پیروز است
آفتاب‌‌نیوز :

نظرسنجی ماهانه «دموکراسی اینستیتوت ساندی اکسپرس» برای انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد، ترامپ با کسب ۴۶ درصد حمایت مردمی در مقابل جو بایدن دموکرات با ۴۵ درصد همچنان در مسیر پیروزی در رای‌گیری سه نوامبر قرار دارد. با این وجود، پیشتازی کلی او نسبت به نظرسنجی قبلی در ماه سپتامبر دو درصد کاهش نشان می‌دهد.

این نظرسنجی پس از انتشار اخباری از ابتلای ترامپ و همسرش ملانیا به کووید-۱۹ تکمیل شد.

۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که بیماری او تاثیری بر رای آن‌ها ندارد، در حالی که ۱۹ درصد گفتند که احتمال بیشتری دارد از ترامپ حمایت کنند و تنها ۱۳ درصد احتمال چندانی ندادند.

تقریبا دو سوم گفتند با ترامپ همدردی کرده و نگران رئیس‌جمهوری آمریکا هستند، در حالی که ۳۸ درصد ابتلای او را نتیجه "کارما" دانستند و این از ماهیت کنونی اختلافات در سیاست آمریکا حکایت دارد.

پیشتازی ترامپ در ایالت‌های چرخشی شامل فلوریدا، آیوا، میشیگان، مینه‌سوتا، پنسیلوانیا و ویسکانسین همچنان با چهار درصد اختلاف ۴۷ درصد به ۴۳ درصد است. بدین ترتیب ۳۲۰ رای الکترال به ترامپ و ۲۱۸ رای به بایدن می‌رسد.

در حالی که نظرسنجی‌های دیگر از پیشتازی بایدن حکایت دارند، دموکراسی اینستیتوت که به درستی بریگزیت و پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ را پیش‌بینی کرد، تنها افرادی را مورد بررسی قرار می‌دهد که "رای‌دهنده احتمالی" هستند نه تمام رای‌دهندگان ثبت‌نامی و همچنین از کسانی که در بیان نظراتشان تردید دارند، سوال می‌کند.

این نشان می‌دهد، ۷۷ درصد از حامیان ترامپ به دوستان یا اعضای خانواده‌ خود نظرات واقعی خودشان را نمی‌گویند.

به نظر می‌رسد جنجال‌هایی دیگر تاثیر کمی بر شرکت‌کنندگان داشته است؛ هشت تن از ۱۰ رای‌دهنده گفتند که نامزدی ایمی برت برای دیوان عالی آمریکا نظر آنها را تغییر داده است، هرچند ترامپ با حمایت مثبت ۱۲ درصدی نسبت به نظرات منفی ۹ درصدی روبرو شد.

به دنبال اولین مناظره انتخاباتی جنجالی، ۳۲ درصد ترامپ و ۱۸ درصد هم بایدن را پیروز دانستند اما نیمی از آنها فکر می‌کنند که این تصادفی است و بیش از هفت تن از ۱۰ شرکت‌کننده گفتند که این مناظره تاثیری در رای آنها ندارد.

مساله نظم و قانون همچنان در صدر لیست انتخاباتی است و ۳۲ درصد معتقدند که آشوبگران به اعتراضات جنبش جان سیاهپوستان مهم است، ارتباط دارند و آنها را دغدغه شماره یک می‌دانند. ۳۰ درصد هم اقتصاد را جزو مسائل کلیدی در نظر گرفتند.

ترامپ در بحث اقتصاد از بایدن جلو است؛ ۷۰ درصد فکر می‌کنند اقتصاد در حال بازگشت است و در این زمینه ۶۰ درصد به نسبت ۴۰ درصد به رئیس‌جمهوری آمریکا مقابل بایدن اعتماد دارند.

شرکت‌کنندگان در پاسخ به اینکه چه کسی بیشترین تاثیر مثبت را روی عدالت کیفری داشته است،‌ ۴۱ درصد ترامپ و به همان نسبت کیم کارداشیان را انتخاب کردند و تنها ۱۸ درصد از بایدن نام بردند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
دقیقا همین درسته.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین