کد خبر: ۶۷۴۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
تبلیغات

بسته بندی کالا‌های صادراتی

در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی این صنعت، درباره لزوم استفاده از کارتن‌ها و جعبه‌های مخصوص برای بسته بندی کالا‌های مختلف، بخصوص کالا‌های صادراتی صحبت کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

شاید تاکنون هیچ یک از ما به صنعت کارتن سازی آن طور که باید دقت چندانی نکرده باشیم، اما هرگاه که بخواهیم بسته‌ای را به شهر یا کشور دیگری ارسال کنیم، بدون شک دغدغه‌ی بسته بندی آن را داشته‌ایم! درواقع تمام هدف این است که محصول یا کالای‌مان به سلامت به دست گیرنده برسد و به همین دلیل است که انتخاب و خرید کارتن و جعبه استاندارد، بسیار اهمیت پیدا کرده است.

جعبه‌سازی در واقع صنعت و حرفه‌ای است که در یکی از مهمترین اقداماتش، می‌تواند به ما در امر ارسال بسته‌های صادراتی و پستی کمک نماید. ما در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی این صنعت، درباره لزوم استفاده از کارتن‌ها و جعبه‌های مخصوص برای بسته بندی کالا‌های مختلف، بخصوص کالا‌های صادراتی صحبت کنیم. در نهایت نیز شما را با شرکتی آشنا خواهیم کرد که می‌توانید برای ارسال کالا‌های صادراتی خود، انواع کارتن، جعبه بخصوص جعبه میوه مقوایی و... را به آن‌ها سفارش دهید؛ اما مسلماَ لازم است تا کمی شما را با صنعت کارتن سازی و انواع جعبه مقوایی و کارتن آشنا نماییم.

بسته بندی کالا‌های صادراتی

کارتن‌سازی چه صنعتی است؟

کارتن یک محصول سلولزی می‌باشد که می‌توان از آن برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده کرد. اما کارتن و یا جعبه سازی به حرفه و صنعتی گفته می‌شود که در آن بر روی ورق آماده کارتن برش و چاپ صورت می‌گیرد و این ورق به حالتی در می‌آید که می‌توان محصولات متنوع را داخل آن قرار داد و بسته بندی کرد. در این صنعت متناسب با نوع کارتن و یا جعبه‌هایی که تولید می‌شود و چاپی که روی آن درج می‌شود، نیاز است تا از دستگاه‌های متفاوتی استفاده گردد. همچنین می‌توان گفت که در کارتن سازی و جعبه سازی، استفاده از ایده‌های خلاقانه، بسیار می‌تواند در میزان فروش تعیین کننده باشد.

مواد اولیه کارتن‌سازی چیست؟

کاغذ یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مواد اولیه برای کارتن سازی به شمار می‌آید و می‌توان گفت که ۸۰ درصد تولید کارتن را کاغذ تشکیل می‌دهد. تهیه‌ی کاغذ مناسب نیز یکی از مهمترین کار‌ها در این صنعت به شمار می‌آید که بالطبع سرمایه فراوانی را می‌طلبد. در این صنعت شرایط به گونه‌ای است که چنانچه کارتن سازان میزان کاغذ بیشتری را در انبار خود داشته باشند، می‌توانند به بقای کار و همچنین حفظ مشتری خود با قیمت‌های مناسب و خوش قولی درتولید، کمک نمایند.

نکته دیگری که در خصوص استفاده از کاغذ در این صنعت مهم به نظر می‌رسد، نوع کارتن و جعبه‌های است که توسط هر شرکت تولید می‌شود؛ زیرا بر اساس مدل و جنس کارتن و موارد مصرف آن، نوع کاغذ می‌تواند متغیر باشد.

انواع کارتن و جعبه مقوایی

بسته بندی کالا‌های صادراتی

همان طور که پیشتر اشاره کردیم در صنعت جعبه سازی و تولید کارتن نمونه‌های مختلفی تولید می‌گردد که متناسب با کارکردی که دارند، به دو دسته‌ی جداگانه تقسیم می‌شوند.

کارتن عادی:

این نوع از کارتن‌ها ساختار ساده‌تری دارند و هنگام تولید، ورق کارتن توسط دستگاه برش و چاک زده می‌شود و می‌توان برای بسته بندی محصولات و کالا‌های مختلف از این نوع جعبه مقوایی استفاده کرد.

کارتن دایکاتی Die cutting یا مدل دار:

ورق این نوع از کارتن‌ها به هنگام تولید توسط قالب‌های تیغ‌دار برش خورده و همگی آن‌ها به یک اندازه در می‌آید؛ بنابراین تولید انبوه این نوع از کارتن‌ها و جعبه سازی به این روش به راحتی و به سرعت صورت می‌گیرد.

جعبه‌هایی که در صنعت کارتن سازی به روش دایکاتی تولید می‌شود، مصارف گوناگونی دارند و می‌توان برای بسته بندی کالا‌ها و محصولات مختلف از آن‌ها استفاده کرد. این نوع از جعبه‌ها به مدل‌های تلسکوپی، دسته دار و چهاردرب و .. تقسیم می‌گردند و هنگام سفارش و خرید کارتن می‌توانید از بین آن‌ها محصول متناسب با کالای خود را انتخاب نمایید.

رعایت چه نکاتی در بسته بندی کالا‌های صادراتی مهم است؟

یادتان باشد که استاندارد‌های جهانی و موازین بین المللی باید هنگام بسته بندی یک کالای صادراتی در نظر گرفته شده باشد. محصولات شما بسته به نوعی که دارد باید سلامت و ماندگاری و همچنین ایمنی‌شان تا رسیدن به مقصد تامین گردد؛ زیرا مسئولیت حفظ یک کالا از مبدا تا مقصد بر عهده فرستنده خواهد بود؛ بنابراین هنگام خرید جعبه مقوایی برای ارسال کالا‌های صادراتی، باید به چند نکته توجه داشته باشید:

حفاظت فیزیکی کالا: محصول یا کالا باید در برابر فشار، دما و یا تکان‌هایی که در مسیر هوایی، زمینی و دریایی ممکن است بر آن وارد شود مقاومت داشته و از هر نوع آسیبی مصون بماند.

حفظ کیفیت محصول: کارتن و یا جعبه مقوایی باید به گونه‌ای باشد که از ورود آب، گرد و خاک و .. محصول شما را حفظ نماید. فرض کنید قرار است میوه و یا انواع خشکبار را به کشوری دیگر صادر نمایید؛ اگر انتخاب جعبه میوه به درستی صورت نگیرد و این کارتن برای ارسال میوه و خشکبار از استاندارد‌های لازم برخوردار نباشد، گرما، سرما و تغییرات آب و هوایی می‌تواند روی آن تاثیر گذاشته و محصول شما را از بین ببرد.

رعایت ایمنی کالا: علاوه بر آن که برای کالای داخل جعبه باید تمامی موارد حفاظتی در نظرگرفته شده باشد؛ برای ارسال محصولات صادراتی نیز لازم است از جعبه مقوایی و یا کارتن درجه ۱ استفاده کنید، به طوری که تا رسیدن به مقصد دچار باز شدن، پارگی و یا آسیب نشود.

جلوگیری از سرقت بسته بندی: انتخاب کارتن و جعبه مقوایی باید به صورتی باشد که در طی مسیر نتوان آن را به راحتی باز کرد. همچنین اگر بسته بندی به صورت اصولی انجام شود، در نادرترین حالت اگر بسته بندی باز شود؛ نتوان آن را دوباره به حالت اول بسته بندی کرد. این مورد می‌تواند در جلوگیری از سرقت نقش مهمی داشته باشد.

بسته بندی کالا‌های صادراتی

بسته بندی درجه یک و ارتقای اعتبار برند

یکی از نکاتی که می‌تواند در ارتقای برند شما و اعتبار بخشیدن به کالا و محصول شما نقش مهمی داشته باشد، نوع روش بسته بندی انتخابی شماست. تحقیقات نشان داده است بیشترین زمانی که خریدار بسته محصول را بررسی می‌کند ۵ ثانیه است، اما در همین زمان بسیار کوتاه این شما هستید که به عنوان تولید کننده باید حرفی برای گفتن داشته باشید. نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد همان مواردی است که می‌تواند نگاه و توجه یک خریدار را بر محصول شما نگهدارد.

کالا دارای بسته بندی شیک باشد

از یک زاویه‌ی متفاوت به مسئله نگاه کنید و نکاتی را در نظر بگیرید که دیگران به آن توجه نکرده باشند.

طراحی بسته بندی کالای شما به صورتی باشد که نسبت به محصول رقیب دارای تمایز باشد و از ویژگی‌های خلاقانه‌تری برخوردار باشد.

فرهنگ و سلیقه جامعه هدف در بسته بندی رعایت شده باشد.

سازگار با محیط زیست باشد و بتواند دوباره در چرخه بازیافت قرار گیرد.

نقش بسته بندی در ارتقا جایگاه ایران در جهان با صادرات کالا‌های غیرنفتی

این نکته درست است که بسته بندی در بازار‌های خارجی نسبت به بازار کسب و کار داخلی، از اهمیت بیشتری برخوردار است و این مورد توسط شرکت‌های تولید کننده کالا و محصولات مختلف بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

در بازار امروز که کالا‌های مشابه بسیار زیاد است، بسته بندی خاص و خلاقانه می‌تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به عنوان یک اصل اساسی موفقیت در صادرات کالا به شمار آید و شما را از دور رقابت با سایر رقبا جدا ننماید. به همین دلیل اگر می‌خواهید در کشور‌های مختلف، بخصوص کشور‌های توسعه یافته جایگاهی همیشگی داشته باشید، باید به طراحی، ساختار، رنگ آمیزی کارتن و جعبه اهمیت دهید و نسبت به بسته بندی کالای خود بی‌تفاوت نباشید.

بسته بندی کالا‌های صادراتی

بسته بندی کالا‌های صادراتی با محصولات کارتن سازی شاهد

شرکت شاهد (shahedpack.com)، فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه صنایع چاپ و بسته بندی از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده است و اکنون این قابلیت وجود دارد که به پشتوانه‌ی سال‌ها تجربه کاری و فعالیت در صنعت کارتن سازیریال با تولید انواع کارتن و جعبه مقوایی ۳ لایه، ۵ لایه، دایکاتی و لمینتی، محصولات خود را در اختیار مشتریانش در سراسر کشور قرار دهد.

این شرکت با تولیدات متنوع خود موجب شده تا برند‌های مختلف ایرانی بتوانند در بازار داخلی و خارجی اعتبار یافته و کالای خود را در بسته بندی خاص و با کیفیت و در سلامتی کامل محصول، عرضه نمایند.

شرکت بسته بندی شاهد که اکنون از طریق سایت اینترنتی نیز آماده پذیرش سفارش مشتریان است، با در اختیار داشتن مشاوران حرفه‌ای و وقدرتمند، در راستای افزایش آگاهی مخاطبان در رابطه با کارتن سازی و بسته بندی نیز می‌تواند مشاوره‌های لازم را ارائه دهد. در نهایت شما پس از سفارش و خرید کارتن، محصولی را از این شرکت دریافت می‌کنید که از کیفیت و استاندارد‌های جهانی برخوردار بوده و می‌تواند سلامت و ایمنی محصولات و کالای شما را تضمین نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین