کد خبر: ۶۷۴۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

بایدن: نباید به ترامپ می‌گفتم دلقک/مناظره،مسابقه فریادزنی بود

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حدود یک هفته پس از اولین مناظره با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در «کلیولند» اعلام کرد که او نباید در مناظره ترامپ را «دلقک» خطاب می‌کرد.
بایدن: نباید به ترامپ می‌گفتم دلقک/مناظره،مسابقه فریادزنی بود
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که انتقادها از اولین مناظره بین نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری همچنان در آمریکا ادامه دارد و حتی این انتقادها بین‌المللی شده است، نامزد حزب دموکرات درباره سخنان تندش علیه دونالد ترامپ اظهارنظر کرد.

به گزارش پایگاه «هیل»، جو بایدن در یک نشست مطبوعاتی به میزبانی «ان‌بی‌سی نیوز» از اینکه در مناظره اولش با رئیس‌جمهور آمریکا او را دلقک خطاب کرد، ابراز تاسف کرد.

در جریان مناظره نهم مهرماه نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، بایدن حداقل دو بار در رد سخنان و ادعاهای ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را «دلقک» خطاب کرد.

او در بخشی از این مناظره گفته بود: «خیلی سخت است چیزی را به این دلقک حالی کنی.»

نامزد حزب دموکرات در بخش دیگری از مناظره هم درباره ترامپ گفته بود: «همه می‌دانند او دروغگو است. مردم، آیا شما می‌دانید این دلقک دارد چه می‌گوید؟ او هیچ برنامه‌ای برای سلامت ندارد».

بایدن با گذشت ۶ روز از این مناظره، از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا را دلقک خطاب کرد ابراز تاسف کرد و گفت: «من باید می‌گفتم که اقداماتش دلقک‌وار است نه اینکه او را دلقک بخوانم».

رقیب دموکرات ترامپ البته تاکید کرد که تعامل محترمانه با او در جریان مناظره 90 دقیقه‌ای نهم مهرماه در کلیولند «بسیار سخت» بود.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا از سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ گفت: «خیلی سخت بود، من نمی‌خواستم با مشارکت در یک مسابقه فریادزنی با او، بیش از پیش شان فرایند مناظره را از بین ببرم».

او با تاکید بر وارد بودن انتقادها درباره مناظره اول او و ترامپ به دلیل اظهارات تند دو طرف و همچنین قطع مکرر صحبت‌هایش توسط رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «بگذارید با شما خیلی رو راست باشم. به نظر من برای ملت که شاهد لاف زنی‌ها و رفتارهای قلدرمابانه او بود، خجالت آور بود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین