کد خبر: ۶۷۴۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

اکثریت آمریکایی‌ها به "بی مسئولیتی" ترامپ در قبال ابتلا به کرونا معتقدند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید تقریبا دو سوم آمریکایی می‌گویند دونالد ترامپ به سبب بی مسئولیتی خودش مبتلا به ویروس بیماری کووید ۱۹ شده است.
اکثریت آمریکایی‌ها به
آفتاب‌‌نیوز :

یک نظرسنجی انجام شده از سوی سی.ان.ان/اس.آر.اس.اس مشخص کرد که ۶۳ درصد از بزرگسالان آمریکایی گفته‌اند دونالد ترامپ در مدیریت ریسک آلوده شدن اطرافیانش به ویروس کووید ۱۹ با بی مسئولیتی عمل کرده است. ۳۳ درصد اقدامات دونالد ترامپ را مسئولانه دانستند و چهار درصد هم گفتند که نظری در این مورد ندارند.

به گزارش پایگاه هیل، این دیدگاه که دونالد ترامپ با بی مسئولیتی در قبال ریسک آلوده ساختن بقیه عمل کرده در میان گروه‌های جمعیتی مختلف شامل گروه‌های رای دهندگانی که رئیس جمهور آمریکا سعی در جلب آرایشان در آستانه برگزاری انتخابات ماه نوامبر دارد، بازتاب داشته است.

۷۲ درصد زنان، ۶۶ درصد رای دهندگان رده سنی ۶۵ به بالا، ۶۶ درصد مستقل‌ها و ۶۵ درصد سفیدپوستان دارای مدرک دانشگاهی گفتند که او "غیرمسئولانه" عمل کرده است. تنها گروه‌هایی که اکثریتشان معتقد به عمل مسئولانه ترامپ بودند حامیان وی با میزان ۷۹ درصد و جمهوریخواهان با میزان ۷۶ درصد بودند.

اکثریت پاسخگویان معادل ۶۹ درصد گفتند، اعتماد کمی به آنچه که از زبان کاخ سفید درباره سلامت ترامپ شنیده‌اند، دارند؛ در حالی که ۱۲ درصد گفتند تقریبا به کل حرفهای کاخ سفید در این مورد اعتماد دارند.

جمهوریخواهان و حامیان ترامپ جزو تنها گروه‌هایی بودند که اکثریتشان به گفته‌های کاخ سفید در این مورد اعتماد داشتند که میزانش به ترتیب برای هر کدام ۶۵ و ۶۶ درصد بوده است.

اکثریت پاسخگویان معادل ۶۳ درصد گفتند اعتقاد ندارند که ابتلای ترامپ به این بیماری بر چگونگی مدیریت همه گیری کروناویروس از سوی وی تاثیر بگذارد. این دیدگاه مورد حمایت ۷۰ درصد دموکراتها، ۵۹ درصد مستقل‌ها و ۶۲ درصد جمهوریخواهان قرار گرفت.

همچنین عدم تایید عملکرد ترامپ در قبال کلیت شیوع کروناویروس در این نظرسنجی به رکورد بالای ۶۰ درصد رسید در حالی که ۳۷ درصد عملکرد او را تایید کردند.

نظرسنجی مذکور در فاصله اول اکتبر تا چهارم اکتبر با پرسش از ۱۲۰۶ بزرگسال آمریکایی با حاشیه خطای ۳.۳ درصد برگزار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین