کد خبر: ۶۷۴۷۶۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
ربیعی گفته "زمان مناسب تزریق واکسن آنفولانزا تا نیمه آذر است"

سخنگوی دولت: شرایط سخت است، مراعات کنید/ ارمنستان مناطق اشغالی آذربایجان را تخلیه کند

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه کماکان درخواست ما از هموطنان توجه به دستورالعمل های بهداشتی است، گفت: جلوگیری از اجتماعات در شرایط کرونایی امروز مهم است. شرایط سخت است و باید بیش از گذشته مراعات کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

علی ربیعی سخنگوی دولت در ابتدای نشست خبری این هفته خود با بیان اینکه در آستانه اربعین هستیم، گفت: ملت ما و ملتهای همسایه در این جغرافیای وسیع اهل بیت، همواره در طول قرون مراسم عزاداری برای سالار شهیدان و اصحاب حسین را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کرده اند. سنت عزاداری، در طول تاریخ یک سنت ایستا و صرفا مناسکی نبوده است.

وی افزود: راهپیمایی میلیونی اربعین را باید جدیدترین مرحله تکاملی این عزاداری دانست. متاسفانه امسال ما به علت شیوع کرونا از برگزاری این مراسم محروم هستیم اما باید این را به مثابه یک فرصت برای تحقق حول فلسفه قیام امام حسین(ع) و فلسفه راهپیمایی اربعین تبدیل کرد.

سخنگوی دولت: شرایط سخت است، مراعات کنید/ ارمنستان مناطق اشغالی آذربایجان را تخلیه کند

ربیعی ادامه داد: آرمان حسینی و دوستی اهل بیت یک امر فرامذهبی است. از باکو و قره باغ و شوشا، ایروان گرفته تا تبریز و اصفهان و کابل و هرات و بیروت تا دمشق و بصره و بغداد و آناتولی، ما یک جغرافیای واحد داریم که خاک آن با حب اهل بیت سرشته شده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: گفتمان حسینی برای ما گفتمان و مقاومت در مقابل متجاوزین به تمامیت ارضی و تفاوتهای مذهبی تبدیل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه کماکان درخواست ما از هموطنان توجه به دستورالعمل های بهداشتی است، اظهار کرد: جلوگیری از اجتماعات در شرایط کرونایی امروز مهم است. شرایط سخت است و باید بیش از گذشته مراعات کرد.

ربیعی یادآور شد: کشور هفته سختی را پشت سر گذاشت. علی رغم تاکیدات زیاد، متاسفانه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح کشور به 60.3 (شصت و سه دهم درصد) و در تهران 45 درصد درسیده است.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات اخیر ستاد ملی کرونا برای کنترل شیوع این ویروس اظهار کرد: کمیته نظارت بر پروتکل ها، با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل در برخی استانها، برنامه زمانبندی شده ارتقاء رعایت پروتکل ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تا میزان 80 درصد را از استانها اخذ و جهت تصویب به کمیته امنیتی - اجتماعی و انتظامی ارائه کند.

ربیعی ادامه داد: در عرصه اقتصادی با توجه به آسیب دیدن گسترده بخش خدمات، به خصوص حوزه گردشگری، سیاست‌های حمایتی برای حمایت از این بخش اتخاذ شد. مقرر شد بازپرداخت تسهیلات بانکی که قبلا دریافت شده است تا پایان سال 1399 امهال شود.

وی افزود: اجازه داده شد پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی سال 99 و هزینه آب، برق و گاز سال 99 و هزینه های مالیاتی سررسید سال 99 تا پایان امسال مهلت داده شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده حوزه گردشگری با محوریت بنگاه موافقت شد.

ربیعی با بیان اینکه در شرایط فشار آمریکا بر عدم صادرات نفت یکی از تلاش های ستاد اقتصادی دولت افزایش صادرات غیرنفتی و تمهید بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور است، تاکید کرد: به منظور تحقق این امر یکشنبه ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفت، صادر کنندگانی که نسبت به انجام تعهدات ارزی خود به موقع اقدام نمایند حداکثر تا ۲ هفته مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از آنها عودت داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: در ازای هر درصدی از انجام تعهد ارزی، متناسب با همان میزان از مالیات بر ارزش افزوده مسترد می شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بانک مرکزی به صورت هفتگی لیست اینگونه صادرات کنندگان را به سازمان مالیاتی ارسال خواهد کرد، گفت: همچنین به منظور تسهیل در فرآیند تجارت و ایجاد امکان رصد آن و به منظور حفظ یکپارچگی و جامعیت اطلاعات سامانه جامع تجارت، و نیز حذف دوباره کاری در فرآیند تجارت، گمرگ جمهوری اسلامی موظف است تبادل اطلاعات با بازرگانان و دستگاههای ذیربط و فرآیند تجارت را صرفا از طریق این سامانه به انجام برساند.

ربیعی با یادآوری اینکه امروز روز روستا و عشایر است، گفت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص در دولت تدبیر و امید فاصله شهر و روستا در بهره مندی از امکانات و خدمات زیربنایی بسیار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: استراتژی این دولت معکوس کردن روند مهاجرت بوده است و حمایت‌های دولت در حوزه خدمات زیربنایی مانند گازلوله‌کشی، راه آسفالته، آب آشامیدنی سالم، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، خدمات بهداشتی و درمانی و اینترنت باعث شد این استراتژی ثمربخش باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: بر همین مبنا برای اشتغال پایدار روستایی، ۲۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در اختیار روستاییان قرار گرفته است. سرانه درآمد روستائیان پیش از دولت یازدهم منفی نهصدهزار تومان بود که هم‌اکنون به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

ربیعی با بیان اینکه منابع سهم اشتغال روستایی از پنج درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: تسهیلات نرخ بیکاری روستایی از ۸.۷ درصد به ۷.۳ درصد کاهش یافته که ۱.۴ درصد کاهش نرخ بیکاری روستایی را رقم زده است که تاثیرات خوبی در تثبیت جمعیت روستایی داشته است.

وی یادآور شد: در حوزه گازرسانی روستایی بیش از ۸۸ درصد روستاهای کشور به شبکه گازرسانی متصل شده‌اند. در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید این میزان ۱۵ درصد بوده و دولت تصمیم دارد تا پایان فعالیت خود این میزان را به ۱۰۰ درصد افزایش داده تا روستای بدون گاز در کشور وجود نداشته باشد.

سخنگوی دولت گفت: اکنون حدود ۹۵ درصد راه‌های روستایی کشور آسفالت هستند و ۴۵ درصد خانه‌های روستایی مقاوم سازی شده اند.

ربیعی با اشاره به وضعیت آموزش در روستاها اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرورش نرخ پوشش پیش دبستانی روستایی از ۳۸ به ۷۱ درصد افزایش یافته و نرخ پوشش دانش آموزان روستایی نیز ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۲۰۰ مدرسه شبانه روزی در مناطق روستایی ایجاد شده و ۸۰ درصد فعالیت نهضت سوادآموزی در روستاها متوجه زنان است.

سخنگوی دولت گفت: ۵۰ درصد مدارس آموزش و پرورش و ۳۰ درصد کلاس‌ها در مناطق روستایی تشکیل می شود و سالانه بیش از ۲۵۰ هزار معلم حداقل ۲۰۰ روز در مناطق روستایی حضور دارند.

ربیعی با بیان اینکه تمام مدارس خشتی و گلی که حدود ۱۰۰۰ کلاس بود جمع آوری شده است، تاکید کرد: بیش از ۷۸۰۰ پروژه با ۲۷ هزار کلاس روستایی با مساحتی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع به گونه ای که هر روز به طور متوسط ۱۱ کلاس روستایی و در سراسر کشور حدود ۲۹ کلاس درس در این دولت احداث شده است.

وی افزود: ۷۶ هزار و ۲۰۰ مدرسه با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومانی به شبکه هوشمند مدارس دانا متصل شده‌اند.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد: از میان ۳۸ هزار و ۶۷ مدرسۀ روستایی، ۱۳ هزار و ۶۳۶ مدرسه توسط ایرانسل، ۴ هزار و ۴۸۲ مدرسه توسط همراه‌ اول و ۱۹ هزار و ۹۴۹ مدرسه نیز از طریق اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران، به شبکۀ اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند. تعداد ۳۸ هزار و ۳۳۳ مدرسۀ شهری نیز، از طریق اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران، به شبکۀ اینترنت متصل شده‌اند.

ربیعی یادآور شد: از دیگر اقدامات زیرساختی مهم صورت گرفته در این زمینه اتصال ۹۹.۵ درصد جمعیت روستایی به شبکه سراسری برق است و در حوزه آب آشامیدنی سالم و شبکه لوله کشی ۹۰ درصد روستاها به شبکه آب‌رسانی متصل هستند.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین در مدیریت امور روستا ۹۵ درصد روستاهای کشور دارای مدیریت دهیاری هستند که اعتبارات خوبی هم در این حوزه پیش بینی شده است.

وی تأکید کرد:جمعیت تحت پوشش صندوق مشتمل بر بیمه شدگان و مستمری بگیران از ۱۳۶ هزار و ۶۵۴ نفر در ابتدای فعالیت دولت یازدهم به یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۷۳۹ نفر تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۹ افزایش یافته که بیانگر رشدی ۹۵ درصدی است.

ربیعی گفت: همچنین روز گذشته با حمایت کامل دولت یک میلیون ۴۴۰ هزار بیمه شده به جمعیت این صندوق اضافه خواهند شد که مجموعه بیمه شدگان حدود ۲میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تحقق این مهم به معنای برداشته شدن گامی بسیار حایز اهمیت در تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نظام تامین اجتماعی فراگیر و حمایت از خانوار روستایی و عشایری در برابر تکانه های اقتصادی در دوران کهولت سن، از کارافتادگی و فوت سرپرست خانوار مبتنی بر شان و کرامت انسانی و بدون تحمیل بار مالی به بودجه عمومی دولت جهت تامین هزینه های حمایتی است.

وی افزود: این مصادیق بیش از آن که عدد و رقم باشند، نشان از یک تحول در رویکرد سیاستگذاری «ساخت‌وسازی» است. در این رویکرد سعی شده سازوکارهایی برای بهبود وضعیت روستاها به شکل برنامه‌های توانمندسازی، ارتقای درآمد مبتنی بر تولیدات جدید با حفظ زندگی در روستا، نگاهی به مسائل رفاهی مانند افزایش بیمه‌های سلامت و تأمین اجتماعی و محوریت دادن به مزیت‌های محلی تعبیه شود که امیدوارم تداوم یابند.

به حفظ تمامیت ارضی آذربایجان تاکید داریم

تخلیه مناطق اشغالی آذربایجان مورد تاکید ایران است

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره مواضع ایران در خصوص اختلافات آذربایجان و ارمنستان، گفت: این موضع پیش از این اعلام شده است. به حفظ تمامیت ارضی آذربایجان تاکید داریم. تخلیه مناطق اشغالی آذربایجان مورد تاکید ایران است. دخالت طرفهای ثالث را زیانبار میدانیم. راه حل منطقه را نظامی نمی دانیم و از آسیب رسیدن به جان شهروندانمان در مناطق مرزی نگرانیم و پیگیری می کنیم. خواهان صلح در منطقه هستیم.

ایران درگیری و تعرض در خاک خود را تحمل نمی کند

سخنگوی دولت ادامه داد: مواضع رسمی ایران در سیاست خارجی صرفا از طریق دولت و وزارت خارجه است. ایران درگیری و تعرض در خاک خود را تحمل نمی کند حتی اگر غیر عامدانه باشد. ایران از کنشگران معدود است که روابط بسیار خوبی با دو کشور آذربایجان و ارمنستان دارد تا هر چه زودتر این جنگ پایان یابد.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه بازگشت ارز ایران به کشور، اظهار کرد: ۸ میلیارد دلار از خرداد ماه از سوی تجار وارد چرخه کشور شده است. سیاست های تشویقی برای بازگرداندن ارز در نظر گرفته شده است. گسترش صادرات بیش از پیش در دستور کار است و کمیته های ویژه ای صادراتی تشکیل شده. تلاش برای بازگرداندن ارزهایمان در خارج از کشور انجام شده است.

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی اعمال پروتکلهای بهداشتی و نظارت بر رعایت آن در جامعه از سوی دولت، گفت: در حوزه ادارات، اصناف، مشاغل و حمل و نقل، افرادی که پروتکل ها را رعایت نکنند خدمات به آنها ارائه نمی شود. همچنین افرادی که مبتلا شدند و رعایت نمی کنند، تحت اقدامات حقوقی قرار می گیرند؛ درباره این سازوکار شنبه تصمیم گیری نهایی می شود.

اختیار تعطیلی مراکز را به استان ها واگذار کردیم

سخنگوی دولت گفت: برای محل های پرتراکم هم که افراد رعایت نکنند، جریمه در نظر گرفته می شود و روز شنبه این موارد جمع بندی می شود. اختیار تعطیلی مراکز را به استان ها واگذار کردیم.

زمان مناسب تزریق واکسن آنفولانزا تا نیمه آذر است

تا پایان مهر ماه ده برابر سال گذشته تزریق رایگان خواهیم داشت

وی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی توزیع واکسن آنفولانزا و انتقادهای مطرح شده درباره کیفیت توزیع آن، تاکید کرد: زمان مناسب تزریق واکسن آنفولانزا تا نیمه آذر است. تا پایان مهر ماه ده برابر سال گذشته تزریق رایگان خواهیم داشت. تاکنون به یک میلیون و سیصد هزار نفر از افراد واجد شرایط واکسن تزریق شده است و مابقی هم پوشش داده خواهد شد.

ربیعی تصریح کرد: صعب العلاج بودن برای دریافت واکسن انفولانزا معیارهایی دارد اما برخی به این موضوع توجهی ندارند. واردات بعدی که از این واکسن انجام شود نیز برای افراد بالای ۶۵ سال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
12
هیچکس مراعات دیگری را نمیکند ، توصیه دیگری هم دارید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
12
خوب اینها همه بلاهایی هست که سر مردم به خاطر بی خردیتان آوردید. اینهارو خود مردم هم میدانند نیازی به بازگویی نبود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
9
شرایط سخت است و باید بیش از گذشته مراعات کرد.
خوب شد گفتید نمی دانستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
حالا مگر ارمنستان با اين درخواست ما قره باغ را خالي ميكند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
3
شما هم آیا مراعات مردم بدبخت رو میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لیاقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
چه خوب مردم رعایت کنند و با فقر و فلاکت روزگار بگذرانند و دولتمردان
د ر ویلاهای لواسان زندگی و مشغول چت کردن با فرزندان خود در اروپا و آمریکا باشند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین