کد خبر: ۶۷۴۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

حامیان دموکرات‌ها اشتیاق بیشتری برای رأی دادن دارند

نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد که اشتیاق مردم آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، بیش از میزان علاقمندی آنها در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۲ است؛ شرایطی که باعث شده تا هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه نسبت به شانس پیروزی‌شان در انتخابات ۱۳ آبان امید داشته باشند.
حامیان دموکرات‌ها اشتیاق بیشتری برای رأی دادن دارند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش نشریه هیل، ۶۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که اشتیاق بیش از معمول برای شرکت در انتخابات امسال دارند که میزان آن درحدود سطح گزارش شده در سپتامبر ۲۰۰۸ و سپتامبر ۲۰۰۴ است.

این اشتیاق در میان هواداران هر دو حزب آمریکاست، به طوری که ۸۰ درصد از دموکرات ها و ۷۵ درصد از جمهوریخواه ها گفتند که اکنون بیش از معمول مشتاق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در مناظره هفته پیش با رقیب جمهوری خواه خود، خطاب به مردم آمریکا بارها تاکید و تقاضا کرد که اگر می خواهند آمریکایی بهتر از آمریکا دولت ترامپ داشته باشند، حتما حضور و مشارکت فعال در انتخابات داشته باشند.

طبق بررسی های موسسه گالوپ، میزان علاقمندان طرفداران حزب جمهوریخواه اکنون به میزان مشابه سال ۲۰۰۴ است، در حالی که این میزان در میان هواداران حزب دموکرات از رکورد ۶۸ درصدی در سال ۲۰۰۸ پیشی گرفته است.

اکثریت کمی از رای دهندگان مستقل (۵۴ درصد) برای انتخابات ۲۰۲۰ بی تابی نشان داده اند، در حالی که این رقم بالاترین میزان اختلاف اشتیاق میان این گروه با دموکرات ها و جمهوریخواهان را نشان می دهد.

موسسه گالوپ تاکید کرد که اگرچه میزان اشتیاق برای شرکت در انتخابات به طور سنتی حاکی از میزان حضور مردمی در انتخابات نیست، این مساله می تواند اعتماد حزب های آمریکا به شانس پیروزی شان را منعکس کند.

همچنین میزان توجه به انتخابات افزایش یافته است، به طوری که حدود ۷۴ درصد از بزرگسالان گفتند در مورد انتخابات پیش رو کاملا فکر می کنند.

۷۱ درصد از پرسش شوندگان نیز اعلام کردند که توجه بالایی به انتخابات را در ماه اوت (مرداد ماه) قبل از نشست کنوانسیون حزبی مورد توجه داشتند و این میزان در ماه آوریل (فروردین ماه) ۵۹ درصد بود.

میزان توجه به انتخابات ۷۲ درصد در سال ۲۰۱۶ و ۷۳ درصد در سال ۲۰۱۲ بود و حال آنکه این میزان، ۸۰ درصد در سال ۲۰۰۸ و ۷۷ درصد در سال ۲۰۰۴ گزارش شد.

این نظرسنجی از ۱۴ تا ۲۸ سپتامبر (۲۴ شهریور تا ۷ مهر) از یک هزار و ۲۳ نفر انجام و حاشیه خطای آن ۴ امتیاز اعلام شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز ۱۳ آبان ماه برگزار شود و در جریان آن دونالد ترامپ ۷۴ ساله از حزب جمهوریخواه در گود رقابت با جو بایدن ۷۷ ساله از حزب دموکرات قرار می گیرد تا تکلیف چهل و ششمین مستاجر کاخ سفید معلوم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین