کد خبر: ۶۷۴۹۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

تحریم‌ها یادآور تاکتیک‌های محاصره در دوران باستان است/ترامپ توسط اسرائیل و عربستان کور شده است/ امید آمریکا برای فروپاشی ایران محقق نمی‌شود

روزنامه‌نگار و پژوهشگر آمریکایی تاکید کرد: ایالات متحده ابزارهای زیادی برای مجبور کردن کشورها به همراهی با سیاست‌های خود دارد برای همین هم کره جنوبی بعد از بیانیه‌های انتقادی بی‌ثمر، تصمیم گرفت مخالفتی با تحریم‌های آمریکا نداشته باشد.
تحریم‌ها یادآور تاکتیک‌های محاصره در دوران باستان است/ترامپ توسط اسرائیل و عربستان کور شده است/ امید آمریکا برای فروپاشی ایران محقق نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

استفن کینزر، (stephen kinzer) نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر آمریکایی است. وی پیش از این خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز بوده و چندین کتاب چاپ کرده است. وی در حال حاضر برای چندین روزنامه و آژانس خبری گزارش می‌نویسد. کینزر در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های اخیر بیان کرد.

تحریم‌ها یادآور تاکتیک‌های محاصره در دوران باستان است

استفن کینزر در ابتدا در مورد تحریم‌های یک‌‌جانبه آمریکا ابراز ناراحتی کرد و با انتقاد از تحریم‌ها در شرایط کنونی مقابله با همه‌گیری کرونا گفت: شدت تحریم دولت ترامپ در ایران، تاکتیک‌های محاصره در دوران باستان را به یاد می‌آورد. در آن زمان پادشاهان و کشورهای قدرتمند، ارتش را به اطراف شهرها می‌فرستادند و از ورود تجهیزات جلوگیری می‌کردند، تا مردم را گرسنه و تسلیم کنند. این اتفاق را امروز هم شاهد هستیم.

حاکمان واشنگتن تصمیم گرفتند مردم ایران را رنج دهند‌‌

امید آمریکا برای فروپاشی ایران محقق شدنی نیست

وی در ادامه اضافه کرد: امروز شاهد چیزی قابل مقایسه هستیم. گروه حاکم در واشنگتن تصمیم گرفته است که ایران را رنج دهد‌‌، این به آن معناست که سیاست‌های آنها با هدف ایجاد رنج و سختی برای مردم ایران اتخاذ شده است. امید نهایی آنها این است که رنج گسترده باعث فروپاشی سیستم حاکم شود، امیدی که نه از نظر تئوری و نه از نظر تاریخ پشتیبانی نمی‌شود و شدنی نیست.

خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز عنوان کرد: در صورت عدم موفقیت، مروجان استراتژی فروپاشی نظام امیدوارند که حداقل ایران را فقیر، ضعیف و ناتوان از تأثیرگذاری در خاورمیانه و اعمال نفوذ در منطقه کنند.

ایالات متحده ابزارهای زیادی برای مجبور کردن کشورها به همراهی با سیاست‌های خود دارد

کره جنوبی بعد از بیانیه‌های بی‌ثمر تصمیم گرفت مخالفتی با تحریم‌های آمریکا نداشته باشد

این تحلیل‌گر برجسته در ادامه در مورد بدعهدی کره‌ای‌ها در پرداخت بدهیهای ایران و ناتوانی اروپا برای مقابله با آمریکا گفت: کشورهای اروپایی و دیگر شرکای ایالات متحده، مانند کره جنوبی‌، بیانیه‌های انتقادی در مورد این تحریم‌ها صادر کردند، اما ثمری نداشت و در پایان تصمیم گرفتند که با آنها مخالفت جدی نکنند و با آمریکا در مخالفت با تحریم‌ها مقابله نکنند. ایالات متحده ابزارهای زیادی برای سوق دادن آنها به سمت پیروی از قوانین یکجانبه خود و مجبور کردن آن‌ها به همراهی با سیاست‌های خود دارد.

ترامپ توسط اسرائیل و عربستان کور شده است

با روی کار آمدن بایدن جو جدیدی در آمریکا ایجاد می‌شود

وی در مورد آینده تنش‌های میان ایران و آمریکا گفت: اگر بایدن در ژانویه روی کار بیاید، فضای جدیدی ایجاد می‌شود و احتمالا برای ورود مجدد به برجام تحت فشار قرار می‌گیرد، اما هنوز مشخص نیست که تغییرات چقدر باشد.

کینزر در ادامه گفت: ترامپ توسط متحدان خود یعنی اسرائیل و عربستان کور شده است او نمی‌تواند تصور کند روزی را که ایران و آمریکا به جای دشمن شریک هم باشند.

تحریم‌ها نتیجه‌ای که آمریکا به دنبال آن بود را کسب نمی‌کند

وی گفت: درست است که تحریم‌های آمریکا یک عامل تعیین‌کننده در زندگی شما شده اما آنها نتیجه‌ای را که ایالات متحده می‌خواهد، نمی‌آورند. ایرانی‌ها، مانند آمریکایی‌ها، جنگ داخلی یا نابودی دولت و تغییر سازمانی را نمی‌خواهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
1
فروپاشی چه تعریفی داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
1
ما از دوران باستان خبر نداريم فقط مي دانيم تحريمها پدر مردم را دراورده اونم بدون دليل
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین