کد خبر: ۶۷۴۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
تبلیغات

راهنمای چیدمان دکوراسیون ناهار خوری

محلی که به آشپزخانه نزدیکتر باشد بهترین جا برای قرار دادن میز ناهار خوری است تا هنگام سرو غذا کمتر به زحمت بیفتید. میز ناهار خوری را نزدیک تلویزیون قرار ندهید تا تمرکز شما را هنگام غذا خوردن به هم نزند.
آفتاب‌‌نیوز :

فضای ناهار خوری یکی از بخش‌های مهم هر خانه است، این فضا هم محلی برای جمع شدن افراد خانواده است و هم محل غذا خوردن است به همین دلیل از موارد مهم طراحی و دکوراسیون داخلی منزل بشمار میرود. آن اهمیت زیادی دارد. دکوراسیون غذاخوری باید به گونه‌ای باشد که به افراد احساس آرامش و آسودگی بدهد. روش‌های مختلفی برای چیدمان و تزیین میز ناهار خوری وجود دارد که بیشتر بستگی به سلیقه فردی افراد دارد. برای اینکه یک دکوراسیون بی‌عیب و نقص داشته باشید باید در هنگام خرید وسایل خانه به مدل صندلی و میز ناهار خوری و شکل و اندازه آن دقت کافی داشته باشید.

تاثیر مدل میز ناهار خوری بر دکوراسیون

میز ناهار خوری در مدل‌های گرد، مستطیلی و مربع تولید می‌شوند که مدل آن را باید با توجه به اندازه و شکل فضای ناهار خوری انتخاب کنید. میز ناهار خوری مستطیلی متداول‌ترین مدل در بین مدل‌های میز ناهار خوری است و برای تعداد نشیمن بالای ۴ نفره بهتر از میز ناهار خوری گرد است.

راهنمای چیدمان دکوراسیون ناهار خوری

 

میز‌های مدل گرد فضای کمی اشغال می‌کنند و برای کنج مناسب هستند، مدل‌های کوچکتر میز ناهار خوری گرد برای صبحانه خوری مناسبند. اگر طرح و رنگ میز را درست انتخاب کرده باشید مسلما دکوراسیون زیبایی خواهید داشت.

چیدمان مبل و میز‌های تلویزیون و ناهار خوری در فضای مستطیلی

پس از دقت کافی که در خرید مبلمان راحتی یا سلطنتی مناسب با دکوراسیون خانه خود داشته اید بهتر است دریک فضای مستطیل شکل ابتدا مبلمان را در کنار دیوار قرار دهید تا در رفت و آمد دچار مشکل نشوید. برای اینکه فضا باریک و تونلی بنظر نرسد می‌توانید تعدادی از مبلمان را عمود بر طول اتاق قرار دهید. برای این فضا‌ها میز ناهار خوری گرد انتخاب کنید تا احساس باریک و طولانی بودن فضا خنثی شود.

همچنین در هنگام انتخاب مدل و خرید میز تلویزیون باید توجه کنید که میز تلویزیون غالبا در عرض اتاق مستطیلی قرار میگیرد و میبایست از لحاظ اندازه انتخاب مناسبی داشته باشید.

راهنمای چیدمان دکوراسیون ناهار خوری

نورپردازی دکوراسیون ناهار خوری

نورپردازی میز ناهارخوری تاثیر زیادی روی زیبایی و دکوراسیون منزل دارد. از آنجا که میز ناهار خوری محلی برای گرد هم آمدن افراد خانواده است باید دارای نور کافی باشد تا افراد بتوانند چهره یکدیگر را ببینند. تعداد لامپ‌هایی که در فضای ناهار خوری قرار می‌گیرند و میزان نوری که در این فضا پخش می‌شود طوری باشد که بشقاب‌های غذا به خوبی مشخص باشند تا زیبایی و جلوه میز غذاخوری نمایان شود. می‌توانید علاوه بر لوستر‌ها از آباژور‌هایی که پایه‌های بلند یا خمیده دارند برای نورپردازی قسمت غذاخوری در منزل خود استفاده کنید. برای خانه‌هایی که سبک کلاسیک دارند از لوستر‌های بلوری و با ظرافت و یا لوستر‌های برنزی استفاده کنید و در خانه‌هایی با سبک مدرن از آویز‌های ساده با متریال‌های طبیعی مثل چوب و آویز طناب استفاده کنید. لوستر‌های مدرن با شکل‌های هندسی مختلف فضا را زیبا و جذاب می‌کنند.

رومیزی ناهار خوری

رومیزی‌ها در انواع طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت در بازار موجود می‌باشند. اگر میز ناهار خوری گرد با پایه‌های زیبا و تمیزی دارید بهتر است از رومیزی استفاده نکنید تا زیبایی پایه‌ها و میز نمایان باشد، ولی اگر میز ناهار خوری دارید که می‌خواهید از رومیزی برای آن استفاده کنید سعی کنید رومیزی انتخاب کنید که جلوه میز را زیباتر از آنچه هست نمایش دهد. رومیزی باید متناسب با اندازه میز انتخاب شود و اندازه آن طوری باشد که از هر طرف حدودا ۲۵ سانتیمتر آویزان باشد رومیزی‌هایی از جنس کتان و ترمه برای مهمانی‌های رسمی مناسبند و قیمت بالایی دارند. رومیزی‌های لنین و نخی قابل شست وشو می‌باشند و قیمت مناسبی دارند.

برای زیباتر شدن میز ناهار خوری یک رومیزی نخی و یا لینن تهیه کنید و یک رانر وسط آن بیندازید طوری که از دو طرف میز آویزان باشد و وسایل غذاخوری مثل بشقاب و .. را روی آن بچینید. می‌توانید یک گلدان تزیینی کوچک روی میز قرار دهید تا ظاهر میز زیباتر شود و احساس خوبی به مهمانانتان انتقال دهد.

راهنمای چیدمان دکوراسیون ناهار خوری

بهترین محل میز ناهارخوری در دکوراسیون منزل

محلی که به آشپزخانه نزدیکتر باشد بهترین جا برای قرار دادن میز ناهار خوری است تا هنگام سرو غذا کمتر به زحمت بیفتید. میز ناهار خوری را نزدیک تلویزیون قرار ندهید تا تمرکز شما را هنگام غذا خوردن به هم نزند. میز ناهار خوری که در آشپزخانه قرار می‌دهید نباید نشیمن بیشتر از ۴ نفر داشته باشد اگر میز ناهار خوری ۶ نفره و یا نشیمن بیشتر دارید آن را در محلی نزدیک آشپزخانه قرار دهید. اگر میز ناهار خوری بزرگی دارید و فضایتان کم است یک طرف آن را به دیوار تکیه دهید تا جای کمتری اشغال شود.

خرید میز ناهار خوری

برای خرید میز ناهار خوری چه بصورت حضوری و یا بصورت غیر حضوری اقدام کنید باید از قبل اطلاعات کافی داشته باشید و مدلش را انتخاب کرده باشید اگر می‌خواهید بصورت اینترنتی خرید کنید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی دی ایران با آدرس اینترنتی DayIran.Com با سابقه طولانی مدت در زمینه فروش آنلاین است. این فروشگاه کالای انتخابی شما را درب منزل به شما تحویل می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین