کد خبر: ۶۷۵۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛

وزش باد شدید در استان سمنان/ شرایط جوی ناپایدار ادامه خواهد داشت

نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که با خروج سامانه کم فشار بارشی از استان، وزش باد شدید پدیده غالب اکثر نقاط استان همزمان با روز جمعه و شنبه خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

نقشه‌های هواشناسی همزمان با روز آدینه نشان می‌دهند که با خروج سامانه کم فشار بارشی از سمت شرق استان سمنان، کم کم از میزان ابرها کاسته شده و تنها وزش باد شدید، پدیده غالب اکثر نقاط استان محسوب می‌شود. هرچند احتمال بارش باران به خصوص در شهمیرزاد و کالپوش میامی و برخی ارتفاعات استان مانند ابر و شاه‌کوه و شاهوار وجود دارد.

همزمان با ظهر آدینه آسمان شاهرود، دامغان؛ میامی و مهدی‌شهر ابری است و وزش باد شدید در دامغان و شاهرود و میامی و حتی شهر سمنان از سوی هواشناسی گزارش شده است. میزان وزش باد در دامغان و شاهرود بیشتر از دیگر نقاط استان سمنان محسوب می‌شود سرعت تند باد در دامغان به ۳۵ کیلومتر در ساعت رسیده است.

وزش باد شدید در استان سمنان/ شرایط جوی ناپایدار ادامه خواهد داشت

بدین ترتیب احتمال بارش باران در شهرستان‌های مذکور وجود دارد اما وضعیت از روز یکشنبه به مرور تغییر کرده و آسمان آفتابی خواهد شد هم اکنون بیشینه و کمینه دمای هوا در مرکز استان ۲۲ و ۱۳ درجه بالای صفر است و به مرور از فردا آسمان سمنان، آفتابی خواهد شد.

در شاهرود آسمان نیمه ابری است و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۸ و هفت درجه بالای صفر عنوان شده است برای فردا نیز بیشینه و کمینه دمای هوا با اندکی تغییر به ۱۷ و هفت درجه بالای صفر خواهد رسید. سرعت تند باد در این شهرستان به ۲۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در دامغان شرایط کمی متفاوت است ابرها میزبان آسمان هستند اما تند باد ۴۵ کیلومتر بر ساعت دیار صد دروازه را در می‌نوردد که دلیل ان می‌تواند تلاقی بادهای گرم جنوب به شمال و توده هوای کم فشار غرب به شرق باشد.

آسمان میامی نیز نیمه ابری است و در این شهرستان وزش باد پدیده غالب هواشناسی است، در کالپوش ابرها احتمال بارش را تا پایان امشب گوشزد می‌کنند اما از روز یکشنبه کاملاً در میامی آسمان صاف خواهد بود، بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان شرق نشین برای امروز ۱۹ و هفت درجه بالای صفر گزارش شده است. پیش بینی هواشناسی برای روز شنبه این شهرستان نیز آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد است.

شرایط در مهدی‌شهر کمی متفاوت است، ابرها مهمان این شهرستان هستند و هوا کمی خنک‌تر است تا جایی که در شهمیرزاد دماسنج‌ها هم اکنون روی عدد ۱۴ درجه بالای صفر ایستاده‌اند برای این شهرستان نیز پیش‌بینی بارش و رگبار احتمالی، وزش باد شدید و احتمال کاهش ابرها از فردا، شده است.

گرمسار تنها شهرستانی است که آسمانی کاملاً آفتابی همزمان با ظهر جمعه دارد و دمای هوا ۱۹ درجه است در ایوان‌کی اما آسمان نیمه ابری گزارش شده و بیشینه و کمینه دمای هوای این دو شهرستان به ترتیب ۲۱ و ۱۴ و همچنین ۱۹ و ۱۳ درجه بالای صفر است.

در نهایت باید گفت شهرهای استان سمنان در روز جمعه دارای سه وضعیت هستند، شاهرود و دامغان و میامی آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد را از سر می‌گذرانند، گرمسار و سمنان و سرخه وضعیتی نسبتاً پایدار دارند و مهدی‌شهر و شهمیرزاد و بخش کالپوش در میامی آسمانی ابری همراه با احتمال بارش باران در آن‌ها گزارش شده است اما از فردا و به خصوص یکشنبه شرایط جوی پایداری بر استان حاکم می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین