کد خبر: ۶۷۵۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
مجموع جان باختگان کرونا در ایران به ۲۸ هزار و ۲۹۳ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱۹ مهر ۹۹/ شناسایی ۳۸۷۵ بیمار و ۱۹۵ فوتی جدید/ ۴۴۳۹ نفر در وضعیت شدید بیماری

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۹۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۸ هزار و ۲۹۳ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار هستند.
آمار کرونا در ایران، ۱۹ مهر ۹۹/ شناسایی ۳۸۷۵ بیمار و ۱۹۵ فوتی جدید/ ۴۴۳۹ نفر در وضعیت شدید بیماری
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۷۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۹۶ هزار و ۲۵۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۰۳ هزار و ۹۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۴۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۲۸۴ هزار و ۴۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

افزایش شهرستانهای قرمز به ۱۸۷ شهر

وی گفت: طبق آخرین اطلاعات وزارت بهداشت شاهد افزایش تعداد شهرستانهای دارای وضعیت قرمز در استانهای تهران، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی،همدان و یزد هستیم. در مجموع تعداد شهرستانهای با وضعیت قرمز کرونا در کشور از ۱۵۸ شهرستان در هفته گذشته به ۱۸۷ شهرستان در هفته جاری افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز در کشور به ۴۲ درصد و کمترین میزان ظرف ۲.۵ ماه گذشته کاهش یافته است.

لاری ادامه داد: در هفته گذشته ۲۵۰ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن کارگاهی انجام شده و ۹ هزار واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند و ۶۵۰ واحد متخلف پلمپ شدند.

وی گفت: با توجه به روند رو به رشد کرونا در کشور لزوم افزایش همکاری مردم در عمل به توصیه های بهداشتی بیش از پیش احساس می شود، امیدواریم با تقویت عزم و اراده مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین