کد خبر: ۶۷۵۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

کرونا جان چند تهرانی را از ابتدای اسفند گرفت؟

از ابتدای اسفند به گفته رئیس کمیته سلامت شورای شهر ۱۳ هزار و ۸۲۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
کرونا جان چند تهرانی را از ابتدای اسفند گرفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

کلان‌شهر تهران از اسفند سال گذشته درگیر بیماری کروناست. شهرداری تهران به منظور کاهش شیوع این بیماری اقداماتی را انجام و دستورالعمل‌هایی را اجرایی کرده است. هر چندبه دلیل کمبود واگن و اتوبوس، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی رعایت نشد، اما زدن ماسک در حمل و نقل عمومی اجباری شد. البته ضدعفونی کردن واگن‌ها و اتوبوس‌ها هم در دستورکار قرار گفت و شهرداری سوله‌هایی را برای دوران نقاهت بیماران کرونایی درنظر گرفت. اقداماتی هم در شرکت شهر سالم انجام شد.

شیوع کرونا افزایش پیدا کرده است و گفته می‌شود که وضعیت در تهران فوق‌قرمز است و هر روز تعداد بیماران در بیمارستان‌های تهران افزایش پیدا می‌کند. البته از امروز برای افرادی که ماسک نزنند جریمه ۵۰ هزار تومانی درنظر گرفته شده است و همچنین فردی که بیماری خود را اعلام نکند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود. وضعیت آمار فوتی‌ها هم افزایش پیدا کرده است و گفته می‌شود آمار فوتی‌ها در تهران بر اثر ویروس کرونا حدود ۱۴ هزار نفر رسیده است.

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: نه فقط کادر درمان که در برابر ویروس کرونا فرسوده شده‌اند، بلکه کارکنان بهشت زهرا(س) هم تحت فشار هستند. دو هفته‌ای‌ است که آمار فوتی‌ها افزایش زیادی پیدا کرده است و تقریبا روزانه بالغ بر یکصد نفر بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

وی در خصوص تناقض آمار شهرداری با آمار نهادهای دیگر گفت: تناقضی در آمار نیست. ما براساس آمار سازمان بهشت‌زهرا(س) تعداد فوتی‌ها را اعلام می‌کنیم و ملاک ما آمار بهشت‌زهرا(س) است و جوازهای کفن و دفنی که براساس مرگ با کرونا ویروس و یا احتمال کرونا ویروس صادر می‌شود. البته کسانی هم که می‌گویند احتمال دارد به کرونا ویروس دچار شده باشند، در بیشتر موارد این ویروس را داشته‌اند یا تست‌شان آماده نشده یا شرایط دیگری بوده است. آمار بهشت‌زهرا(س) به واقعیت نزدیک‌تر است.

وی در خصوص آمار دفن و کفن بیماران مبتلا به کرونا در هفته گذشته گفت:‌ نزدیک به دو هفته است روزانه بالای یکصد نفر در تهران بر اثر کرونا ویروس جان خود را از دست می‌دهند. در شنبه هفته گذشته ۱۳۶ نفر و در روز گذشته ۱۰۴ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند. روز پنج‌شنبه هفته گذشته هم تعداد فوتی‌ها بر اثر کرونا ۱۰۹ نفر بوده است.

به گفته خداکرمی، از ابتدای اسفند تا روز گذشته ۱۳ هزار و ۸۲۶ تهرانی به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین