کد خبر: ۶۷۵۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

لرستان در وضعیت فوق العاده خطر کرونا

استاندار لرستان گفت: مردم به جز برای موارد ضروری از خانه خارج نشوند.
لرستان در وضعیت فوق العاده خطر کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا به ریاست دکتر روحانی و با حضور استانداران سراسر کشور، حول محور آخرین وضعیت بیماری در استان‌ها برگزار شد.

استاندار لرستان گفت: متاسفانه بنا بر آمارهای اعلام شده لرستان در ردیف استان‌هایی است که به لحاظ شیوع و مرگ بر اثر کرونا در وضعیت فوق‌العاده قرار دارد.

سید موسی خادمی اظهار داشت: شرایط کنونی ایجاب می‌کند، مردم نسبت به عدم حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به وضعیت فوق‌العاده استان، امشب ستاد استانی مدیریت کرونا با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد و تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد اطلاع رسانی می‌گردد.

استاندار لرستان یادآور شد: بدیهی است به علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های ICU تقریباً تکمیل شده و از طرفی به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها، استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های نیروهای مسلح در استان نیز مقدور نمی‌باشد، بنابراین چاره‌ای جز رعایت دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی توسط مردم نیست.

خادمی با بیان این مطلب که تمامی داشته‌ها و امکانات در خدمت مقابله با کروناست، افزود: علی‌رغم تلاش‌هایی که در چند ماه اخیر صورت گرفت و حدود ۷۰ تخت آی سی یو برای کمک به بیماران کرونایی به لرستان اختصاص یافت، اما به دلیل محدودیت‌ها نمی‌توان به ظرفیت فعلی استان اضافه کرد.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم برای عبور از شرایط فعلی، گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، مردم سعی کنند جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین