کد خبر: ۶۷۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۸

آبادگران جوان: اسممان را عوض نمی‌کنیم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سخنگوی جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی اعلام کرد که «این تشکل کماکان در برابر فشارها برای تغییر نامش مقاومت خواهد کرد».

سخنان صریح «حسن بیادی» به دنبال آن بیان شد که وزارت کشور لیست احزاب و تشکل‌های سیاسی دارای پروانه رسمی فعالیت از کمیسیون ماده 10 احزاب را منتشر کرد. در این لیست نامی از جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی نیامده‌است.

بیادی در واکنش به این مسئله به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «مقامات وزارت کشور و کمیسیون ماده 10 احزاب، صدور پروانه فعالیت جمعیت آبادگران جوان را منوط به تغییر نام آن کرده‌اند».

وی در این خصوص توضیح داد: «آنگونه که مقامات وزارت کشور گفته‌اند،‌ نام آبادگران جوان با ائتلاف آبادگران دارای تشابه اسمی است و ما باید این نام را تغییر دهیم تا مجوز فعالیتمان صادر شود. درحالیکه هیچ تشکلی به نام آبادگران تاکنون از وزارت کشور مجوز رسمی دریافت نکرده و اساسا اولین تشکلی که با عنوان آبادگران درخواست صدور مجوز فعالیت رسمی از کمیسیون ماده 10 نموده، جمعیت آبادگران جوان است».
بیادی افزود: «اگر واقعا مشکل ما تشابه اسمی است، مسئولان وزارت کشور پاسخ دهند که به چه علت تشکل‌ها و احزاب متعددی با نام‌های شبیه به هم در همان لیست منتشره توسط وزارت کشور وجود دارند؟».

سخنگوی جمعیت آبادگران جوان به انجمن اسلامی و جامعه اسلامی پزشکان یا انجمن اسلامی و جامعه اسلامی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: «اینها تنها نمونه‌هایی از احزاب و تشکل‌هایی هستند که شباهت نامی دارند اما آزادانه به فعالیت مشغولند و پروانه فعالیت آنها توسط کمیسیون ماده 10 هم صادر شده‌است».

وی تاکید کرد: «ما مصر هستیم که با عنوان جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی فعالیت داشته باشیم و چون اولین تشکلی هستیم که با این عنوان درخواست صدور پروانه فعالیت از کمیسیون ماده 10 داشته، این را حق قانونی خود می‌دانیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین