کد خبر: ۶۷۵۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶

خشم ترامپ از رونمایی کره شمالی از موشک بالستیک قاره‌پیما

یک فرد مطلع در کاخ سفید گفت، رئیس جمهور آمریکا پس از دیدن گزارش رونمایی کره شمالی از موشک بالستیک قاره پیمای جدید بسیار خشمگین شده است.
خشم ترامپ از رونمایی کره شمالی از موشک بالستیک قاره‌پیما
آفتاب‌‌نیوز :

گفته می‌شود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از دیدن تصاویر مربوط به رژه نظامی روز شنبه در کره شمالی «بسیار خشمگین» شده است.

به نوشته روزنامه «سان»، یک فرد مطلع به پایگاه «وکس» گفته است که ترامپ پس از مشاهده رونمایی از موشک بالستیک قاره پیمای پیونگ یانگ گفت، واقعاً از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی «نا امید» شده است.

این فرد افزود ترامپ پس از مشاهده این گزارش نگرانی خود از این موشک‌های بالستیک را با چند تن از مقامات کاخ سفید در میان گذاشت.

خشم ترامپ از رونمایی کره شمالی از موشک بالستیک قاره‌پیما

کره شمالی در رژه بزرگ نظامی خود که شنبه بعد از ظهر به وقت تهران برگزار شد، یک نوع موشک بالستیک قاره پیمای جدید متحرک به نمایش گذاشت که به گفته کارشناسان بزرگ‌تر از نمونه‌های قبلی است.

ارتش کره شمالی در این رژه چهار فروند از این موشک قاره پیمای جدید را در حالی به نمایش گذاشت که بیشتر دولت این کشور نیز به وجود آن اشاره کرده بود. این موشک‌ها در رژه دیروز سوار بر خودروی حامل موشک « ۱۱- اکسل» به نمایش گذاشته شدند.

موشک قاره پیمای جدید بزرگتر از موشک «هواسونگ-۱۵» است که نوامبر سال ۲۰۱۷ آزمایش شد. آزمایش آن موشک در آن برهه موجب اظهار نظر کارشناسان مبنی بر توان رسیدن آن به قاره آمریکا شد.

 

کیم و ترامپ تا کنون سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند تا در ازای خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، تحریم‌ها علیه کره شمالی لغو شوند اما این دیدارها هیچ نتیجه‌ای نداشته‌اند.

ترامپ وعده داده در صورت انتخاب مجددش به سرعت با کره شمالی به توافق برسد. این در حالی است که «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ماه گذشته گفته است، چهارمین دیدار میان کیم و ترامپ «غیرضروری» و «بی‌فایده» است.

از طرفی «برایان مک‌کئون» مشاور امور خارجه «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، او در صورت دستیابی به پیروزی آمادگی دارد با کیم دیدار کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین