کد خبر: ۶۷۵۷۹۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
چشم‌اندازی برای از بین رفتن کرونا در آینده نداریم

اظهارات ربیعی درباره احتمال تعطیلی به دلیل کرونا، نامه قالیباف به روحانی، درگذشت شجریان و پول جریمه ماسک نزدن

سخنگوی دولت گفت: در ستاد کرونا به ناچار تصمیمات سخت تری اتخاذ شد. این سخت گیری ها از جمله جرائم در نظر گرفته شده برای حفظ جان شهروندان بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

علی ربیعی سخنگوی دولت در جلسه هفتگی با خبرنگاران با تسلیت رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: اسلام دین رحمت و حضرت رسول (ص) نماد عطوفت و رحمانیت است. پیامبر اسلام با جمله نورانی "انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق" فلسفه بعثت را اخلاق و تزکیه فرد و جامعه معرفی کردند. امروز بیش از هر زمانی در دوران دشواری ها و سختی ها به الگوی اخلاقی بزرگان دین که همانا اتکا به خداوند، صبر و حسن سلوک در میان هم است نیازمندیم. ملت ایران با عشق به ائمه اطهار زیسته اند و در شرایط مختلف در فرازها و سختی با الگوگیری از مشی و آموزه های آنان از گذار سخت تاریخی گذشته اند.

وی ادامه داد: در مورد کرونا، در جلسه قبل ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به علت نادیده گرفتن حفظ جان افراد توسط عده ای به ناچار تصمیمات سخت گیرانه تر اتخاذ شد. این سخت گیری ها از جمله جرائم انجام شده فقط برای حفظ جان شهروندان است و هدف اصلی توجه جامعه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اهمیت حفظ جان انسانهاست. اساسا جریمه هدف نیست، جریمه یک ابزار است، هشدار برای خودکنترلی است و ایجاد اتفاق عمومی ذهنی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی است و این نظارت عمومی می طلبد.

اظهارات ربیعی درباره احتمال تعطیلی به دلیل کرونا، نامه قالیباف به روحانی، درگذشت شجریان و پول جریمه ماسک نزدن

سخنگوی دولت گفت: ستاد ملی بدنبال این است که رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعم از رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها آنچنان باید نهادینه شود که تخلف از دستورالعمل به یک ناهنجار تبدیل شود. در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نانوایی ها و رستوران ها بیشترین اخطار بهداشتی دریافت کرده اند.

ربیعی ادامه داد: متاسفانه رعایت پروتکل بهداشتی در سطح کشور به ۴۲ درصد و در تهران به ۳۲ درصد رسیده است. استفاده از ماسک در سطح کشور کاملا کاهش یافته است. در این مدت ۶ هزار و ۷۲۸ مدرسه به دلیل عدم امکان رعایت پروتکل های بهداشتی از حضوری به غیرحضوری تبدیل شده است.

وی بیان کرد: همچنین در جلسه ستاد ملی مطرح شد که علت بالا بودن آمار جان باختن افراد در مدت اخیر، دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی و پیشرفته شدن بیماری بوده است و یک بررسی دیگر هم نشان می دهد ابتلای خانوادگی شدت گرفته است و این نشان از عدم رعایت مسائل بهداشتی در سطح خانواده ها می باشد. در همین راستا مقرر شد وزارت بهداشت با افزایش سریع کمیت و کیفیت غربال گری با اضافه شدن ۱۰ هزار تست در روز نسبت به روزهای گذشته جهت شناسایی مبتلایان تسریع بخشد.

سخنگوی دولت درباره اهم مصوبات دولت گفت: برای حمایت از کشاورزان موضوع خرید تضمینی محصولات مختلف یکی از سیاستهای دولت است و بر همین منظور هم ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان مرکزی تعاون روستایی تسهیلات اختصاص یافت تا خرید های تضمینی به موقع صورت گیرد. سازمان مذکور برنامه عملیاتی خرید محصولات کشاورزی را پیش بینی اعلام خواهد کرد

بهترین راه حل صلح برای منطقه و طرح صلح هرمز می باشد

وی خاطرنشان کرد: با شروع فصل بارندگی برای تکمیل پروژه های زهکشی ۳۰۰ میلیارد تومان باری زهی کشی دشت کمیشان برای اجرای پروژه های پیشگیرانه اختصاص یافت. ما در راستای سیاست های همسایگی و گسترش روابط با همسایگان مجوز امضای موقت موافق نامه تجارت ترجیحی بین دولتهای ایران و افغانستان اتخاذ شد. قطعا این امر به گسترش تجارت و امنیت مرزها و افزایش درآمد فعالیت های اقتصادی در مرز و بهبود شرایط هر دو جامعه و مردم کمک خواهد کرد.

ربیعی تاکید کرد: ما کماکان در تمام مرزها به دنبال صلح و افزایش تجارت می باشیم و هنوز هم معتقدیم بهترین راه حل صلح برای منطقه و طرح صلح هرمز می باشد . باز هم همگان را به همکاری در این زمینه دعوت می کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: دولت به منظور افزایش توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی موضوع نحوه واگذاری مطالبات قرارداری (فاکتورینگ) تصویب کرد. این شیوه در تامین مالی زنجیره تامین کمک زیادی به تولیدگران و عرضه کنندگان خدمات خواهد داشت.
همچنین در روزهای اخیر بحث کمبود نان در برخی استان ها مطرح شده بود. این موضوع در دولت هم مورد بحث قرار گرفت. بررسی ها نشان داد هیچ علت خاص و نگران کننده ای برای این مسئله منطقه ای وجود نداشته است. برخی علل منطقه ای اعم از سودجویی برخی واحدهای صنفی و نیز قاچاق آرد این مشکل مقطعی و منطقه ای را به وجود آورده است. بطور کلی ما هیچ کمبودی در کل کشور نداریم. خودکفایی ما در محصول گندم کماکان برقرار است و تولید ما رو به افزایش است و دخایر مناسبی هم داریم.

ربیعی بیان کرد: در هفته گذشته خوشبختانه در پرتو تعاملات دیپلماتیک، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان به حول یک آتش بس انسانی به توافق رسیدند. البته در این میان شاهد یک نقض آتش بس دردناک بودیم که در خاک و خون غلطیدن تعدادی از زنان، کودکان و اهالی بی گناه شهر گنجه نقطه ای اوج آن بود. گنجه شهر نظامی گنجوی در فراسوی تعلق آن به جمهوری اذربایجان، ضمناً ستاره ای است در کهکشان ادب و فرنگ جهانی و ادبیات فارسی.

وی تصریح کرد: همانطور که بارها گفته ایم ما از هر گونه ابتکاری که بتواند موجب توقف جنگ میان آذربایجان و ارمنستان، برقراری آتش بس و جلوگیری از کشته شدن انسانها گردد، حمایت می کنیم. در این راستا از همان ابتدای شروع درگیریها و در جریان گفتگوهای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان خود در دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان و مقامات سایر کشورهای منطقه و همچنین موضعگ یریهای سایر مسئولین رسمی کشورمان، جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت میانجیگری، کمک به حل بحران و کاهش تنش بین دو کشور اعلام کرده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ایران یکی از کنشگران معدودی است با همه طرفین و کنشگران این موضوع اعم از دو طرف درگیر و طرف‌های دیگر منطقه‌ای روابط خوبی دارد. از این بعد، در جایگاه ویژه‌ای داشته و رسالت مهمی داریم. بر این اساس سعی کردیم به شکل دوجانبه با هر دو پایتخت در ارتباط مستمر باشیم، دسترسی یکسانی به خاطر سیاست‌های درست قبلی وجود دارد و هم با کنشگران منطقه‌ای در ارتباط باشیم. ما از توقف خصومت ها در منطقه ناگورنو-قره باغ به عنوان قدمی در راستای صلح استقبال می کنیم و از همسایگان خود می خواهیم که بر اساس احترام به حقوق بین الملل و تمامیت ارضی، در گفتگوهای جدی مشارکت کنند و از هرگونه اقدامی که آتش بس و نخستین گام ها به سوی دیپلماسی و صلح را متزلزل کند، بپرهیزند.

وی افزود: لازم است که نگرانی و تاسف عمیق دولت جمهوری اسلامی ایران را از کشته شدن غیرنظامیان اعلام کنم و بر ضرورت عدم تکرار این حوادث در حالیکه منطقه و مردمان کشورهای ما بیش از هر زمانی به صلح و آرامش نیاز دارند، تاکید کنم.

ربیعی یادآور شد: روز جهانی دختر هم بهانه ای است تا هر سال دو تبریک به دختران ایران زمین داشته باشم. روز تولد حضرت معصومه (س) و روز جهانی دختر. بی تردید ما نیازمند سیاستگذاری مداوم معطوف به زن در سالهای متمادی هستیم. دختران ما با موانع فرهنگی، اجتماعی و حقوقی روبرو هستند که برای حضور آنها در فرآیند توسعه کشور باید آنها را برطرف کرد.

سخنگوی دولت گفت: در این هفته صدای آشنای دلنشین مردم خاموش شد و شجریان به رحمت حق پیوست. شجریان در جان جهان ایرانی جایگاه والایی داشت. او به تنهایی یک پل فرهنگی بود که تهران و شیراز و اصفهان و تبریز و همه شهرهای میهن را به "دوشنبه"، " سلیمانیه" و "کابل" و "باکو" پیوست داد. مرغ باغ "ربنا" در مراودات پر برکتی که با چهره های درخشان موسیقی مقامی جمهوری آذربایجانی، تاجیکستان و افغانستان داشت، خویشاوندی آوازی یک تمدن بزرگ را به نمایش گذاشت.

ربیعی همچنین گفت: در آستانه روز جهانی عصای سفید هستیم و با پاس قدردانی به این دسته از هموطنان و به دلیل لزوم احترام جامعه به گروههای توان یاب، سالمندان و کودکان امروز از دوست دیرین و همکار رسانه ای عزیز جناب آقای معینی، مدیرمسئول ایران سپید که در تدوین لایحه جامع معلولان نقش آفرینی کردند، دعوت می کنم دقایقی مهمترین مسائل در حوزه خود را بیان کنند.

در تولید واکسن کرونا به مراحل خوبی رسیدیم

ربیعی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره خرید یا همکاری تولید واکسن با چین گفت: تلاش برای تولید واکسن کرونا در داخل کشور با چند شرکت مهم به موازات هم جلو می رود. شرکت‌های دانش بنیان ما ظرفیت بین المللی خوبی داشتند. به مراحل خوبی هم رسیدند. به اندازه‌ای که پیشرفت می کنیم اطلاعات را در اختیار سازمان جهانی قرار می دهیم. از اینکه از بازار جهانی خرید کنیم هم در نظر داریم. به دوستان چینی آمادگی مان برای مشارکت را اعلام کردیم. ما در واکسن مشارکت خوبی داشته و پیش پرداخت را پرداخت کردیم. تولید واکسن به هر مرحله‌ای برسد کشورهای مشارکت کننده در الویت خواهند بود؛ ایران ضمن مشارکت فعال در سطح بین الملل تولید داخلی را هم با دقت پیگیری کرده است. هنوز هم در سطح جهانی چیزی که سازمان جهانی بهداشت تاکید کند نرسیده است. همان طور که در واکسن انفولانزا خوب عمل کردیم در کرونا هم همین کار را خواهیم کرد و از سلامت شهروندان عدول نخواهیم کرد.

وی گفت: بخشنامه ای را سازمان اداری استخدامی اعلام کرده است که در صورتی که زیرساخت دورکاری را داشته باشند می تواند دورکاری را اعمال کرد. اولویت با کسانی است که بیماری زمینه ای یا فرزند خردسال دارند. دورکاری با بیکاری یکسان نیست. جریان خدمت به مردم نباید با مشکل رو به رو شود.

پول جریمه ماسک به وزارت بهداشت واریز می شود

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ضمانت اجرای جریمه‌های عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: باز تاکید می کنم هدف جریمه نبوده، پولش هم به حساب وزارت بهداشت واریز می شود. هر پولی که باشد برای مبارزه با کرونا استفاده می شود. برای ارائه کنندگان خدمات، خدمت گیرندگان و کارمندان دولت و عده ای که علاقه ای به حفظ سلامت اجتماعی نداشتند به طور مشخص تدابیری اندیشیدیم.

وی افزود: در صنوف جرائم کاملا مشخص و قابل اجرا است. در ادارات، سه قوه و نهادهای عمومی و هر سازمانی که از بودجه دولتی استفاده می کنند، حراست ها را فعال کردیم و به کمیته های اداری ارجاع می شوند و تا انفصال از خدمت هم ممکن است پیش بروند. در ارتباط با صاحبان مشاغل عمومی اگر خودشان رعایت نکنند هم کاملا مشخص و قابل اجرا است. افرادی که مبتلا هستند از طریق ازمایشگاه ها کنترل می شوند و اگر رعایت نکنند جریمه دارند. در سطح شهر خیلی محترمانه و با شیوه‌های پیش بینی شده از آن‌ها جریمه اخذ می شود. باید این امر را به هنجار تبدیل کنیم، باید منکر باشد. ما چشم اندازی نداریم که این بیماری کی از بین می رود، جامعه خودش باید حساس باشد. بنای دولت مچ‌گیری از جامعه نبوده است؛ شما هم قرار نیست از دولت مچ گیری کنید. چیزی که مربوط به جان و سلامت است در همه کشورها مورد توجه قرار می گیرد. ما باید مراعات کنیم. رفت و آمدهای خانوادگی بیش تر شد و سالمندان را مبتلا کردند و الان بیش از ۸۰ درصد از مبتلایان امروز سالمندان هستند.

ربیعی گفت: هر تصمیمی که در باره صلح قرهباغ باشد باید با مشارکت کشورهای درگیر باشد. باز شدن پای تروریست به منطقه به ضرر همه کشورها است، ما به شدت موضع داریم در این زمینه. در جریان عمل برنامه خود را گام به گام مطرح می کنیم با طرفین، وقتی به نظر مساعد نسبی رسیدیم اعلام می کنیم.

داروهای مورد نیاز کشور را در داخل می کنیم

ربیعی در پاسخ پرسشی مبنی بر تصمیات دولت برای پیشگیری از آسیب های تحریم های اخیر آمریکا بر حوزه دارو و اقلام بهداشتی گفت: الان ۹۷/. داروهای مورد نیاز کشور را خودمان تولید می کنیم. زمانی که در وزارت رفاه بودم این آمار کمتر بود اما الان فقط ۳/. داروی واردی داریم که یا تولیدش مقرون به صرفه نیست یا همکاران ما روی کسب دانش آن کار می کنند. ۳.۷ میلیارد دلار در سال های ۹۶-۹۶ ارز برای دارو مصرف کردیم. در سال ۹۸ به سه میلیارد دلار و امروز به دو و نیم میلیارد دلار کاهشش دادیم و در عوض توان داخلی خود را افزایش دادیم. الان برخی داروهای ایرانی حتی آثار منفی کمتری نسبت به نمونه خارجی اش دارد، تا قبل از این تحریم ها زمینه صادراتی برخی داروها را هم داشتیم . این استراتژی اصلی ما است. وی ادامه داد: امسال از ارز ۴۲۰۰ تومانی ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان به این حوزه تخصیص دادیم و خواهیم داد. در روزهای آینده ۱۰ هزار میلیارد دلار هم در بخش تجهیزات پزشکی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ما با بلایای طبیعی مثل سیل نیز روبه‌رو شدیم و بر استفاده از منابع بر ما فشار وارد شد .

وی گفت: از این سوال استفاده می کنم و به عملیات روانی رسانه های ایرانی علیه ایران اشاره می کنم. یک عملیات روانی نیز اخیرا توسط سخنگوی وزارت خارجه امریکا صورت گرفت. ایرانی هایی در این عملیات روانی حضور دارند که ارز بالا می رود یا آمار کشته شدگان کرونا افرایش پیدا می کند خوشحال می شوند. طوری رفتار می کنند که انگار ایران تحریم دارویی نیست. ما نمی خواهیم به ایران کمک کنید اگر راست می گوید بگذارید پول خودمان را دارو و غذا کنیم و وارد کشور کنیم. اگر راست می گوید مانع بانکی ایجاد نکنید .

چشم اندازی برای از بین رفتن کرونا در آینده نداریم

سخنگوی دولت همچنین درباره علت عدم تعطیلی کشور در موج سوم کرونا گفت: جریمه فی نفسه به دنبال نشان دادن ناهنجاری با انگشت است و قصد ما از جریمه بازدارندگی است. ما بیشتر دلمان همراهی و همکاری جامعه و نظارت همگانی را می طلبند و این جرایم در بخش های غیر فردی به اندازه کافی اثرگذاری دارد.

وی افزود: ما چشم اندازی برای از بین رفتن کرونا در آینده نداریم و تعطیلی را راه حل مناسبی نمی دانیم و بنا براین تعطیلی راه حل مناسبی نیست و به جای تعطیلی باید به دنبال زندگی براساس پروتکل ها باشیم. البته در استان ها به استانداران اختیار دادیم هر صنف و شغلی را که تشخیص می دهند بتوانند تعطیل کنند و صنوف پرخطر نیز تشخیص داده شدند و در تهران نیز این شناسایی صورت گرفته است.

ربیعی در مورد قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: حقوق‌ها را آخر ماه پرداخت می کنند. این قانون اعمال شده و در فیش‌هایشان هست. قرار بود آقای شریعتمداری در صدا و سیما برای مردم در این باره صحبت کنند. چون پله کانی است ممکن است به بالاتری انقدری که به پایین تری اضافه شده ، اضافه نشود.

وی درباره وضعیت تخلفات اداری و نحوه رسیدگی به آنها نیز تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت در سال ۱۳۸۷ تخلفات مدیران به هیئت تخلفات ریاست جمهوری می رسد. ترکیبش قانونی است و یک نماینده قوه قضاییه هم باید باشد که الان یک سال است باید معرفی می شد. ۹۹/. این مدیران تا سال ۹۲ تبرئه شدند. از ۹۲ تا الان هم ۶۲/. برائت گرفتند ۱۹/. قابل برسی نبوده است. ۱۲/. هم محکومیت گرفتند. و چند تا انفصال خدمت هم در این موارد داشته است. فساد آمیزها هم به دادگاه ارائه می شود و این ها تخلفات اداری ساده ای است که در هر اداره ای ممکن است پیش بیاید. سرنوشت قالب آن ها درج در پرونده بوده است.

هنوز از اروپا گله داریم

سخنگوی دولت در ادامه درباره مواضع اروپا نسبت به ایران اظهار کرد: اروپا در موضوع قطع‌نامه ها موضع اصولی گرفته و امیدواریم ادامه دهند. اما نسبت به ایستادگی مقابل امریکا و حفظ برجام هنوز گله داریم، نباید مجری دستورات امریکا باشند. البته مجدد عرض می کنم در مباحث اخیر استقلال خوبی از خود نشان دادند. امریکا به دروغ می گوید ایران تحریم نیست، اجازه انتقال پول بدهند. کمبود دارو، دیر وارد شدن دارو بر سلامت ایرانیان اثر می گذارد ، با تمام تلاشی که می کنیم خلل ایجاد کرده در وارد کردن تجهیزات پزشکی. در وارد کردن غذا و نهاده‌هایی مثل گوشت و مرغ اشکال ایجاد می کنند؛ از نظر دادگاه های بین المللی امریکا در این حوزه محکوم ‌شده است.

نامه رییس مجلس هنوز به دفتر رییس جمهور نرسیده است

وی در ادامه درباره نامه قالیباف به روحانی برای اصلاح ساختار بودجه گفت: من امروز ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه از دفتر رئیس جمهور پیگیری کردم که نامه ای از رئیس مجلس برای اصلاح ساختار بودجه به رئیس جمهور نرسیده است. سنت بدی ایجاد شده است که قبل از رسیدن چنین نامه هایی موضوع رسانه ای می شود. قطعا با حسن نیست است اما بیان چنین موضوعی وقتی نامه نرسیده و پاسخش را نگرفتند درست نیست. سازمان برنامه و بودجه از دوسال پیش اصلاح ساختار بودجه را در ده محور چه منابع چه مصارف مطرح کرده است. امروز هم در فرایند تدوین بودجه ۱۴۰۰ موارد مهمی مثل اجرای بودجه عملیاتی و کاهش بودجه نفتی پیش بینی شده است.

ربیعی همچنین در مورد افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو و برنامه‌های دولت گفت: بخشی از قیمت خودرو ناشی از تصمیم مردم برای حفظ سرمایه است. مگر نه خیلی از تولید عقب نیستیم. بخشی هم ناشی از قسمت ارز است . از این فرصت استفاده کنم بگویم آقای دکتر همتی سفرشان بسیار مثبت بوده و با تفاهم هایی که صورت دادن امیدواریم منابع خودمان را در کشورهای دیگر به دست آوریم و در روزهای آینده فشارها کم تر می شود.

وی ادامه داد: با ابزارهای مالیاتی و سایر ابزارها فاصله ها را برای سودجویی از طریق خرید و فروش ماشین را کاهش می دهیم. افزایش ورود خودرو به بازار را در ماه های آتی خواهیم داشت. برنامه ریزی جناب آقای رزم حسینی صورت داده اند برای تولید و عرضه ۱۲۵۰ هزار خودرو تا سال ۱۴۰۰. ایمیدرو اقداماتی را صورت خواهد داد که به بازار فشار نیاید. بحث واقعی سازی قیمت هم دنبال شده است. حتی دلار هم قیمت واقعی‌اش هم این نیست. در بازار عرضه می شود، خریدار ندارد و باز قیمتش بالا می رود. عده‌ای انتظار برای افزایش قیمت انجام می دهند. بالاخره جنگ اقتصادی است.

ربیعی گفت: متاسفانه گویی این روزها قرار است زمین به زمان دوخته شود و هر اقدامی را با تفسیری خاص به جامعه القا کنند! آن هم به بدترین شکل و به شیوه ای ناامید کننده.

وی درباره در ادامه به موصوع احداث دانشکده فن آوری های نوین پرداخت و تصریح کرد: در مورد خاص دانشگاه شهید بهشتی طرح احداث دانشکده فناوری های نوین پس از طی مراحل قانونی و تهیه گزارشات توجیهی فنی و اقتصادی اولین بار در سال ۹۱ پس از تصویب لایحه بودجه در مجلس به دانشگاه ابلاغ گردید و تاکنون همه ساله در قوانین بودجه سنواتی دارای اعتبار مصوب بوده و آخرین شماره طبقه بندی مربوط به قانون بودجه سال ۹۹کل کشور بوده است.با توجه به اعتبار اندک طرح مذکور طی سالهای گذشته و عدم امکان احداث فضای جدید، فضای دانشکده فناوری های نوین در بخش های بیمارستانی دانشگاه شهید بهشتی جانمایی شد.

سخنگوی دولت گفت: قبلا مجموعه ای از فعالیت های دانشکده در بیمارستان طالقانی صورت می گرفت. بنابر اظهار دکتر زالی از مدتها تصمیم بر این بوده که این فضا برای نیاز کرونا باید اختصاص یابد و بخش اداری را به بخش درمان تبدیل شود. این فضا هم هفته پیش سقف آن فرو ریخته و چند پرسنل دارای جراحت شده و برخی دستگاهها آسیب دیده است نو ساختن آنجا یک اضطرار است. در سال ۹۹ در تاریخ ۹۹/۲/۲۰ آقای زالی رییس دانشگاه با رییس جمهور مکاتبه کرده است و درتیر ماه نیز وزیر بهداشت این درخواست را تکرار کرده است تا نهایتا رییس جمهور دستور پرداخت را داده اند.

وی گفت : ضمنا در سال گذشته موارد مختلفی را می توان ذکر کرد که به دانشگاه های کشور این اعتبار تخصیص یافته است. آیا در این دانشگاه ها هم قرار بوده پسر یا دختر کسی برود. اعتبار آن غیر از اعتبار صندوق توسعه ملی بوده است و در این ساختمان مرکز افکارسنجی، کالج بین الملل، مرکز تحقیقات نانو و دانشکده فناوری مستقر شده است.

سخنگوی دولنت افزود: در مورد دختر رییس جمهور هم قبلا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داده اند. ایشان طرح نیروی انسانی را براساس تعهدات خود می گذراند و اگر بخواهند به هیات علمی تبدیل وضعیت شوند باید مثل همگان در فراخوان شرکت کنند و این فراخوان در منظر دید همگان خواهد بود. این لیست نشان می دهد که به این همه دانشگاه بودجه اختصاص یافته است و دانشگاههایی هم هستند که بیشتر از این رقم گرفته اند.نباید براساس حدس و گمان و از یک منظر سیاسی مطلبی تحلیلی را بیان کرد، راه شفاف سازی از بیان مطالب کدر نمی گذرد.

وی همچنین درباره حجم خسارات وارده از سوی بیماری کرونا گفت: عده ای حتی تمایلی برای به کار بردن جنگ اقتصادی ندارند. با این کار به نوعی ترامپ و جنایت آمریکا را تبرئه می کنیم. همزمان با افزایش مقاومت باید چهره کریه تحریم ها نیز به مردم نشان داده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
1
18
با این درامدی که قراره عاید دولت بشه از ماسک فکر نکنم دولت راضی باشه به این زودیا کرونا بره. احتمالا بعد از این هم داروسازی و داروخانه جزو شغلهای امنیتی میشه که فقط اطرافیان مسولین میتوانند صاحب بشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
1
10
هر چه قیمت دلار از واقعیت دورتر باشد نشانه ....شما مسئولین است
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
2
9
نامه ای از رئیس مجلس برای اصلاح ساختار بودجه به رئیس جمهور نرسیده است

بله حق دارند چون نامه رسان فعلا در راه است و دارد نامه را می اورد و باید کلی گردنه های سر راه و دشت و کوهها را طی کند تا نامه را برساند و هنوز به تهران نرسیده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
1
13
بنظر من پول جريمه ماسك نزدن را به آقازاده ... بدهيد
ناشناس
|
Spain
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
همه چیز آرومه
ما چقدر خوشبختیم
محسن شکری
|
Japan
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
1
9
فقط در یک کلمه نتوانستید کرونا رو را کنترل و مدیریت کنید مثل تمام کارها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
1
11
واقعيت نمود عيني دارد
نه انچه در مخيله شماست
فعلا كه دلار بالاي٣١هزار تومان را ميبينيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
1
3
آدم میمونه به کارهای شما شما تو ماسک موندید مردم یک ماسک را چند ماه استفاده میکنند آنوقت شما میگویید واکسن .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
1
1
از نظر شما چی واقعیه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
1
1
میشه یه چند هزار دلار به قیمت واقعی به من بدی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
شما اصلاح طلب ها به دلیل حمایت از روحانی با این همه ...... دیگر از جریان های سیاسی انتقاد کنید
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
1
مردم کشور ما با وجود این همه ذخائر زیرزمینی و روزمینی وثروتهای خدادادی در فقر وبدبختی وفلاکت زندگی می کنند البته به جز یک درصدی های نورچشمی وازمابهتران .مدیران نالایق وفشل و رانت خواران ودلالان فرصت طلب هرروز یک سوژه ای را موضوع روز کرده وبرای درگیر گردن ذهن وفکر ما پروژه ای را اجرا می کنند یک روز درگیر دلاریک روز درگیر طلا یک روز درگیر خودرو یک روز درگیر مرغ یک روز درگیر تخم مرغ یک روز درگیر..................ظاهرا کسی ما را نفرین کرده که در این دنیا راحتی وآرامش نداشته باشیم وبا رنج وسختی وبدبختی وفلاکت زندگی کنیم ویک روز روی خوشی وشادی را نبینیم.شاید هم خودمان مقصریم واین وضعیت نتیجه بی تفاوتی وبی مسئولیتی خود ماست بقولی خلایق هرچه لایق یا خود کرده را هیچ تدبیر نیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین