کد خبر: ۶۷۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۶

انتقاد وزیر کار از نحوه ارائه تسهیلات بانکی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر كار و امور اجتماعی از پرداخت 52 درصد تسهیلات بانكی به متقاضیان تهرانی انتقاد كرد و گفت: در حالی كه 49 درصد سپرده‌های بانكی در تهران است برای رعایت عدالت ابتدا باید سهم استان‌ها پرداخت شود و سپس 49 درصد تسهیلات در تهران اهدا شود.

سیدمحمد جهرمی‌ در مراسم افتتاح شركت صنایع تبدیلی الوند همدان گفت: از لحاظ سهم‌بندی منطقه‌ای استان‌ها كمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و در سرمایه‌گذاری جدید باید به مناطق مرزی و استان‌هایی نظیر همدان و كرمانشاه توجه شود تا مهاجرت معكوس از تهران به این استان‌ها صورت پذیرد.

جهرمی‌ همچنین از تجمیع 52 درصدی تسهیلات زودبازده در بخش بازرگانی انتقاد و بیان كرد: ابتدا باید به تولید توجه كرد تا از واردات بی رویه در بخش بازرگانی جلوگیری شده و بازرگانی در خدمت تولید قرار گیرد.

وی با اشاره به پرداخت 13 درصد تسهیلات زودبازده در بخش كشاورزی و 12.4 درصد آن در بخش صنعت این امر را نشان از ناهمگونی و عدم تعادل در سیستم بانكی دانست و خاطرنشان كرد: 18 درصد تسهیلات زودبازده به بخش ساختمان اختصاص یافته كه در صورت استفاده در خرید و فروش تورم به ارمغان می‌آورد و اگر در تولید ساختمان باشد اثر ضد تورمی‌ به دنبال خواهد داشت.

وزیر كار، امور توسعه‌ای را در دو سال گذشته قابل توجه ارزیابی كرد و یادآور شد: در این مدت بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

جهرمی‌ صنایع تبدیلی و فرآوری سنگ‌های گرانیتی در استان همدان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان كرد: موافقت‌های اصولی باید درجه‌بندی شوند.

وی همچنین از پرداخت 700 میلیارد تومان به كارخانجات سیمان از محل تسهیلات زودبازده در سال گذشته خبر داد و گفت: این امر موجب كاهش مشكلات این كارخانه‌ها در سال جاری شده و از سهم تولید سیمان باید به 55 میلیون تن برسد.

وزیر كار در پرداخت تسهیلات شناسایی كارآفرینان اولویت بخشی منطقه‌ای و مزیت ملی و منطقه‌ای را مدنظر قرار داد و اظهار كرد: با رعایت این مشخصه‌ها می‌توان ارزش افزوده و تولید ثروت بیشتری را مشاهده كرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین