کد خبر: ۶۷۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۸
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران:

حاضریم منوریل سمبلیک بسازیم!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با تاكید بر این كه هیچ توافقنامه‌ای برای احداث منوریل با وزارت كشور امضا نكرده‌ایم، گفت: برای تأمین نظر دولت، حاضریم یك خط منوریل را به عنوان سمبل در تهران احداث كنیم.‌

‌جعفر تشكری هاشمی به فارس گفت: هیچ توافقنامه‌‌‌ای در رابطه با احداث منوریل توسط نمایندگان شهرداری تهران با وزارت كشور امضا نشده است،در كارگروهی كه برای بررسی مشكلات حمل ونقل عمومی شهر تهران برگزار می‌شود بخش‌های مختلف حمل و نقل مورد بررسی و راهكارهایی برای حل مشكلات مرتبط با آن‌ها اتخاذ می‌شود. 

وی در خصوص مذاكرات انجام گرفته در رابطه با منوریل گفت: به مسئولان وزارت كشور پیشنهاد دادیم اگر دولت اصرار دارد كه در شهر تهران سیستم منوریل به صورت سمبلیك وجود داشته باشد، می‌توان این سیستم را در كریدوری حد فاصل برج میلاد تا نمایشگاه بین‌المللی كه جاذبه‌های توریستی و گردشگری دارد، احداث كرد.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با بیان این كه چهار خط اعلام شده برای احداث منوریل همان خطوط 8 و 9 تعریف شده برای مترو هستند، تأكید كرد: دولت معتقد است كه در این مسیر می‌توان منوریل احداث كرد اما شهرداری بر اساس مطالعات كارشناسی معتقد است كه منوریل نمی‌تواند نقش یك سیستم حمل و نقل انبوه‌بر را در این خطوط ایفا كند و پاسخگوی مسافران این خطوط باشد.

وی خاطرنشان كرد: موضوع مورد اختلاف دولت و شهرداری روی سیستم حمل و نقل است نه خطوط و تاكنون هیچ توافقی در این رابطه صورت نگرفته است. این كه برخی از دوستان صرفاً بر پایه مذاكرات و پیشنهاد‌های اولیه عنوان كنند كه شهرداری موافق احداث منوریل در خطوط مذكور است، منطقی نیست.

تشكری هاشمی تأكید كرد: حتی اگر شهرداری هم موافق با احداث منوریل به صورت سمبلیك در بخشی از شهر باشد باز هم فرایند قانونی برای تصویب مسیرهای احداث این سیستم باید به تصویب شورای شهر و شورای عالی ترافیك كشور طی شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه توافقات امضا شده‌ای كه هفته گذشته معاون عمرانی وزیر كشور در رابطه با آن صحبت كردند، در خصوص چه موضوعی بوده است، گفت: تصویب خط 8 و 9 توسط شورای عالی ترافیك بدون تعیین نوع سیستم آن، راهكارهای اتخاذ شده برای رفع مشكلاتی مربوط به تبصره 13، اتوبوسرانی، تاكسیرانی و خطوطی از مترو به عنوان موضوعاتی كاملاً مستقل از منوریل مواردی هستند كه توافقات مربوط به آن‌ها امضا شده است اما این كه صورت جلسه امضا شده‌ای در رابطه با منوریل وجود دارد، نمی‌پذیرم.

به گفته وی در طرح جامع حمل و نقل و ترافیك شهر تهران نیز منوریل به صورت سمبلیك و به عنوان طرحی برای جاذبه‌های توریستی در حد فاصل برج میلاد تا نمایشگاه بین‌المللی پیشنهاد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین