کد خبر: ۶۷۶۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸

صدراعظم آلمان: روزهای دشواری در پیش است، در خانه بمانید

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در پی افزایش ابتلا به کرونا برای سومین روز متوالی در این کشور از "یک مرحله بسیار جدی" سخن گفته و از مردم خواسته است تماس‌ها و سفرهای خود را محدود کنند.
صدراعظم آلمان: روزهای دشواری در پیش است، در خانه بمانید
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رسانه های آلمان، ابتلا به کرونا در آلمان طی روز های اخیر افزایش یافت و ظرف ۲۴ ساعت گذشته به هفت هزار و ۸۳۰ مورد رسید.

با توجه به افزایش بیشتر شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در آلمان، آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور در پادکست هفتگی خود از شهروندان درخواست فوری کرده است که تماس‌های خارج از خانواده را کم کنند و از میزان سفر و رفت و آمدهای خود به شکل جدی بکاهند.

او در این پادکست خطاب به شهروندان گفته است: «من از شما خواهش می‌کنم از هرگونه سفر یا جشنی که واقعا ضروری نیست خودداری کنید. لطفاً تا جایی که ممکن است در خانه و محل زندگی خود بمانید.»

به گفته مرکل، آلمان در "فاز بسیار جدی بیماری کروناست". او تاکید کرده است که شیوع ویروس کرونا سریع‌تر از شش ماه پیش یعنی در ماه‌های مارس و آوریل است. او گفت که به همین دلیل "حالا هر روز تعیین کننده است".

صدراعظم آلمان هشدار داد: «در این شرایط دیگر کافی نیست که فاصله را رعایت کنید و ماسک بزنید. اکنون باید فراتر برویم. علم به وضوح به ما می گوید شیوع ویروس مستقیماً به تعداد تماس‌ها و برخوردهایی که هر یک از ما داریم بستگی دارد.»

دویچه وله گزارش داد، آلمان در مقایسه با سایر کشورها موفق شده نسبتا خوب با بیماری کرونا مقابله کند. دلیلش هم این است که اکثریت شهروندان مقررات ومحدودیت‌ها را جدی می‌گیرند و با ملاحظه و عقل سلیم رفتار می‌کنند. مرکل خطاب به مردم می‌گوید: «این موثرترین درمانی است که ما در حال حاضر علیه بیماری همه گیر داریم. تابستان نسبتا به آرامی به پایان رسید اما اکنون ماه‌های دشواری در پیش است.» او هشدار داد که زمستان می‌رسد و "مردم با رفتار خود تعیین می‌کنند که چگونه این دوره سپری شود".

برای مهار شیوع ویروس کرونا مهم است که هر فرد در صورت تماس با کسی که به این بیماری مبتلا شده، فورا آنرا به اطلاع برساند تا زنجیره سرایت شکسته شود. مرکل در این باره گفت: «مسئولان بهداشتی عالی عمل کرده‌اند، اما اگر شمار مبتلایان به همین سرعت افزایش یابد، برای آنها دنبال کردن زنجیره سرایت ممکن نیست.»

یکی از نگرانی‌های عمده کمبود پرسنل برای ردیابی بیماری است. هلگه براون، رئیس دفتر آنگلا مرکل در این رابطه اعلام کرد که مراکز و ادارات بهداشتی نیازمند افراد بیشتری هستند تا بتوانند مسیر تماس‌ افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند با اطرافیان آنها و کسانی را که به هر شکل با آنها در تماس بوده‌اند، ردیابی کنند.

قرار است ۱۵ هزار سرباز ارتش آلمان برای حمایت از مسئولان ادارات بهداشتی در این زمینه وارد عمل شوند. هلگه براون گفته است که علاوه بر ارتش، دولت به دنبال تامین نیروهای ذخیره بیشتر از سایر ادارات است. او امیدوار است که گروهی از دانشجویان نیز داوطلب کمک شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین