کد خبر: ۶۷۶۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا از روزنامه‌نگاری که از او نظرش را درباره اتهامات علیه پسرش پرسیده بود، انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

 "بو اریکسون"، گزارش‌گر سی‌بی‌اس وابسته به کارزار انتخاباتی بایدن، پنج‌شنبه شب واکنش معاون رئیس جمهور سابق را نسبت به گزارش نیویورک‌پست- که مدعی شده بود "هانتر" پسر بایدن از نفوذ پدرش در ازای گرفتن پول از تجار اوکراینی و چینی استفاده کرده بود و در سازمان‌دهی اخراج "ویکتور شوکین"، دادستان کل اوکراینی نقش داشته است- جویا شد.

به گزارش اسپوتنیک، اریکسون در توییتر خود نوشت: بایدن با خشم داد کشید که "می‌دانستم این را می‌پرسی، این یک کارزار دیگر برای لکه‌دار کردن است، که دقیقاً متناسب با توست؛ این سؤال‌هایی هستند که تو همیشه می‌پرسی."

بایدن در سال ۲۰۱۶ به طور علنی اخراج شوکین توسط دولت اوکراین را به رخ کشید. شوکین در حال تحقیق درباره "میکولا زلوچفسکی"، صاحب شرکت گاز هلدینگ "بوریسما" بود که هانتر بایدن را به عنوان عضو هیئت مدیره خود استخدام و برخی دارایی‌های او را تصرف کرده بود.

گزارش نیویورک‌پست در صورت صحت، می‌تواند ثابت کند که بایدن این را که هرگز با پسرش درباره تفاهمات تجاری او حرفی نزده، دروغ گفته است.

روزنامه‌نگاران همراه اریکسون ضمن پشتیبانی سریع از او، ویدئویش را با جملات حمایت‌گرانه بازنشر دادند.

گزارش نیویورک‌پست بر مبنای ایمیل‌ها و دیگر فایل‌ها موجود در لپ‌تابی بود که هانتر بایدن برای تعمیر به جایی سپرده بود و هیچ‌گاه زحمت پس گرفتن آن را به خود نداد!

شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیسبوک فوراً اقدام به سرکوب این گزارش کرده، مانع انتشار لینک آن از سوی کاربران و حتی مسدود کردن برخی حساب‌های کاربری بازنشردهنده، مانند حساب نیویورک‌پست و دبیر مطبوعاتی کاخ سفید شدند.

"جو موریس"، معاون سردبیر سیاسی نیویورک‌پست روز شنبه در توییتی اشاره کرد که حساب این روزنامه همچنان مسدود است. بازدید از این حساب کاربری نشان می‌دهد که هیچ پست جدیدی از ۱۴ اکتبر(۲۳ مهر) به بعد ارسال نشده است.

"نایجل فاراژ"، رهبر حزب برگزیت بریتانیا و متحد ترامپ، این اتفاق را "ظالمانه" خواند.

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین