کد خبر: ۶۷۶۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
رئیس پلیس فتای استان زنجان:

دعانویس و رمال کلاه‌بردار در دام قانون افتاد

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: دعانویس و رمال کلاه‌بردار در یکی از استان‌های کشور توسط پلیس فتای زنجان شناسایی و دستگیر شد.
دعانویس و رمال کلاه‌بردار در دام قانون افتاد
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در رابطه با ماجرای شناسایی و دستگیری متهم دعانویس و رمال، اظهار کرد: طی رصدهای مستمر کارشناسان پلیس فتای زنجان در فضای مجازی، کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد شخصی با درج آگهی دعانویسی، طلسم و رمال اقدام به تجویز و ارسال بسته‌های مصرفی در قبال دریافت مبالغ هنگفت می‌کردند.

وی افزود: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، متهم به ‌هویت معلوم در یکی از استان‌ها مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی، متهم توسط کارشناسان پلیس فتای زنجان دستگیر و به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتای استان انتقال داده شد.

این مسئول تصریح کرد: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از مواجه شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان، ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان کرد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در رابطه با نحوه کلاه‌برداری، ادامه داد: این متهم با درج و انتشار آگهی رمال و فالگیری در فضای‌ مجازی، پس از جلب اعتماد و سوءاستفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاه‌برداری از افراد می‌کرد.

سرهنگ آدینه‌لو با تاکید بر اینکه شهروندان به این‌گونه تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند، زیرا اکثر این موارد به قصد کلاه‌برداری بوده و ممکن است مخاطرات جدی به افراد وارد کند، خاطرنشان کرد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) و یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین