کد خبر: ۶۷۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۳

جمع‌آوری ظروف يكبار مصرف غير‌مجاز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- مدیر كل امور اجتماعی و شوراهای استانداری تهران از جمع‌آوری ظروف یكبار مصرف غیر بهداشتی و غیر مجاز در سطح استان تهران خبر داد.

به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومی استانداری تهران، ابراهیم رضوانی با بیان اینكه این ظروف غیر مجاز در بدترین شرایط بهداشتی و با استفاده از مواد پلاستیكی بعضا خطرناك و غیر بهداشتی تولید می‌شود، گفت: مامورین بهداشتی از دانشگاه‌های علوم پزشكی شهید بهشتی، تهران و ایران با مراجعه به مراكز عرضه و فروش اقدام به جمع‌آوری این ظروف غیر بهداشتی می‌كنند.

رضوانی، شهرستان شهریار را از عمده‌ترین مراكز تولید این محصول غیر مجاز در استان اعلام كرد و افزود: عمده ترین مركز توزیع ظروف یكبار مصرف غیر مجاز و غیر بهداشتی در بازار مولوی و راه آهن است.

وی 12 مركز مجاز ظروف یكبار مصرف موجود در استان تهران را تامین كننده نیاز شهروندان استان تهران دانست و خاطر نشان كرد:برای تشخیص مصرف كنندگان از محصولات ظروف یكبار مصرف بهداشتی و مجاز با محصولات غیر بهداشتی، كارخانجات و تولید‌كنندگان مكلف به الصاق نشان كارخانه و علامت استاندارد بر روی محصولات شده‌اند.

مدیر كل اجتماعی استانداری تهران با تاكید بر اینكه از فعالیت مراكز غیر مجاز تولید ظروف یكبار مصرف استان تهران نیز جلوگیری به عمل می‌آید، گفت: تمامی بیمارستانها، مراكز درمانی، ادارات و سازمانها موظف شدند تا تنها از مراكز مجاز تولید ظروف یكبار مصرف خریداری کنند.

رضوانی با ذكر این مطلب كه شهرداریها عمدتا مواد پلاستیكی زباله‌ها را به فروش می‌رسانند در حالی كه از روند تبدیل این مواد غیر بهداشتی به دیگر مواد مصرفی مردم بی‌اطلاعند، تصریح كرد: كارشناسان معتقدند از مواد پلاستیكی موجود زباله ها می‌توان محصولاتی را تولید كرد كه با مواد غذایی مردم ارتباطی نداشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین