کد خبر: ۶۷۶۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

علل خونریزی غیر طبیعی رحمی در بانوان

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از خونریزی غیر طبیعی رحمی به عنوان یکی از شایع ترین علل مراجعه بانوان به متخصصین زنان خبر داد.
علل خونریزی غیر طبیعی رحمی در بانوان
آفتاب‌‌نیوز :

زینت السادات بوذری با اشاره به این موضوع، گفت: خونریزی غیر طبیعی از رحم یکی از شایع ترین علل مراجعه خانم ها به متخصصین زنان بوده که علل خونریزی رحمی در سنین مختلف، متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در سنین کودکی علل خونریزی رحمی را در مسائلی مانند تروما ، جسم خارجی و غیره باید در نظرگرفت، بیان کرد: در سنین بزرگسالی بیشترین اختلالی که می تواند باعث خونریزی های غیر طبیعی رحمی شود عدم تخمک گذاری، بیماری های خونی ، استرس، حاملگی و عفونت است.

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: در سنین باروری نخستین علتی که بررسی می شود بارداری است و سپس علل هورمون ها مانند کم کاری یا پرکاری تیرویید ، دیابت، تخمدان پلی کیستیک، یا اختلالات خونی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: مصرف بعضی داروها مانند هپارین و یا وارفارین، دانازول، تاموکسی فن و غیره ممکن است ایجاد خونریزی غیر طبیعی کند و گاهی اوقات فیبروم ها و پولیپ های رحمی ایجاد خونریزی می کند که باید از طریق سونوگرافی مورد بررسی قرار گیرد.

بوذری با اشاره به اینکه عفونت نیز می تواند یک علت باشد که باید مورد درمان قرار گیرد، گفت: در بعضی موارد علت خونریزی غیر طبیعی رحمی، سرطان بوده و در سنین یائسگی و پس از یائسگی با خونریزی های غیر طبیعی رحمی، نمونه گیری از این بیماران چه به صورت سرپایی و چه پس از بستری در بیمارستان جهت تشخیص بدخیمی ها بسیار حائز اهمیت است.

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: بنابراین برحسب سن و شرایط بیمار روند تشخیص و درمان متفاوت خواهد بود و درمان می تواند دارویی، استفاده از بالون حرارتی و در نهایت جراحی باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، وی خاطرنشان کرد: در صورت تشخیص پزشک مربوطه درمان با بالون حرارتی یا کاواترم که یک روش درمانی بسیار بی‌خطر است و در عرض ۱۰ دقیقه انجام می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین