کد خبر: ۶۷۶۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

انتخابات آمریکا؛ بایدن پیشتاز است اما پیروزی او قطعی نیست

رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا با شدت در فضایی پرتنش ادامه دارد. نظرسنجی‌ها بایدن را پیشتاز نشان می‌دهند، اما پیروزی او قطعی نیست. طرفداران متعصب ترامپ به چیزی جز پیروزی او راضی نیستند.
انتخابات آمریکا؛ بایدن پیشتاز است اما پیروزی او قطعی نیست
آفتاب‌‌نیوز :

 کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در فضایی پرتنش به مرحله نهائی رسیده است. با این که دو هفته به انتخابات در سوم نوامبر باقی مانده است، بسیاری از شهروندان با شتابی بی‌سابقه رأی داده‌اند.

به گزارش دویچه وله، بنا به گزارش یک بنیاد پژوهشی در دانشگاه فلوریدا تاکنون حدود ۷ / ۲۷ میلیون نفر برگه‌های انتخاباتی را پر کرده و رأی خود را تحویل داده‌اند.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، شامگاه یکشنبه در یکی از آخرین کارزارهای خود در ایالت کارولاینای شمالی بار دیگر از طرفداران خود خواست، منتظر نمانند و هرچه زودتر در انتخابات شرکت کنند.

بایدن یک بار دیگر از رویکرد و عملکرد دونالد ترامپ برای مقابله با پاندمی کرونا انتقاد کرد. در برابر ادعای ترامپ که آخر هفته گفته بود، موج پاندمی فرو نشسته است، بایدن رئیس جمهور را به فریب و دروغ متهم کرد.

ترامپ در یک سخنرانی انتخاباتی در کارسن‌سیتی (نوادا) از این که به توصیه‌های دانشمندان توجه نشان نداده، دفاع کرد. او گفت چنانچه به حرف کارشناسان توجه کرده بود، "اکنون کشور در افسردگی کامل" فرو رفته بود. او مدعی شد که اکنون آمریکا در اوج شور و شادی است. این درحالی ست که ویروس کرونا همچنان بیرحمانه در ایالات متحده قربانی می‌گیرد.

آمار نشان می‌دهد که پاندمی در آمریکا از کنترل خارج شده است. تاکنون بیش از هشت میلیون نفر در این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده و حدود ۲۲۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان سپرده‌اند.

بایدن پیشتاز در نظرسنجی‌ها

بیشتر نظرسنجی‌ها حاکی از بالا بودن شانس پیروزی جو بایدن در انتخابات هستند. حتی برخی از تحلیلگران از یک پیروزی قاطع برای او سخن می‌گویند.

با وجود این خوش‌بینی، دموکرات‌ها که بدبیاری سال ۲۰۱۶ را تجربه کرده‌اند، از پیروزی خیلی مطمئن نیستند. در آن سال نظرسنجی‌ها آرای هیلاری کلینتون را در ایالت‌های پنسیلوانیا و میشیگان و ویسکانسن بین سه تا بالای پنج درصد جلوتر از دونالد ترامپ ارزیابی کرده بودند.

همین خوش‌بینی باعث شد که کلینتون به سه ایالت یادشده توجه کافی نکند؛ در برابر ترامپ از فرصت استفاده کرد و در هر سه ایالت آرای بیشتری آورد. بر همین اساس است که او امروز نیز نظرسنجی‌ها را "قلابی" می‌خواند.

برخی از تحلیلگران بیش از انتخابات به وضعیت پس از انتخابات توجه دارند و به فضای تنش‌آلود در میان هواداران ترامپ توجه می‌دهند که مایل هستند او را به هر قیمتی رئیس جمهور آینده ببینند.

به گزارش اشپیگل این روزها برخی از طرفداران متعصب ترامپ گروه‌های مسلح تشکیل می‌دهند و آشکارا از بروز جنگ داخلی، در صورت شکست ترامپ، سخن می‌گویند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
3
صدر در صد ترامپ...برین فکر سرتون رو بکنین...دمشم گرم....به ما مردم فهموند که مسیولین خودمون رو بهتر بشناسیم...که دلار 32 هزار تومانی و میوه بالای 10 هزار تومان و مورغ 26 هزارتومانی براشون اصلا مهم نیست...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین