کد خبر: ۶۷۶۵۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۸

امیدهای تازه برای تیم کارتینگ ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-  تیم کارتینگ ایران در حالی مسابقات جهانی این رشته را به پایان برد که نتایج نمایندگان کشورمان در رقابت با قدرت های اول دنیا امیدوار کننده بود و می توان امید داشت در آینده ای نزدیک فاصله کارتینگ کشورمان با کشورهای صاحب سبک کمتر شود. 
علیرضا صباغ مسوول اعزام تیم ملی کارتینگ جمهوری اسلامی به مسابقات جهانی کارتینگ العین امارات در گفتگو با خبرنگار آفتاب گفت از هفته گذشته با حضور 214 شرکت کننده از 62 کشورجهان در پیست تازه تاسیس و بین المللی شهر العین امارات برگزار شد که تیم سه نفره کارتینک کشورمان نیز برای دومین بار در مسابقات جهانی این رشته شرکت کرد.

تیم سه نفره ایران در شرایطی در سه کلاس به این مسابقات اعزام شد که قبل از این تنها در مسابقات جهانی سال گذشته که در پرتغال برگزار شده بود، شرکت کرد و با تجربه ای اندک راهی العین امارات شد تا با بهترین های دنیا رقابت کند.

وی افزود: هرچند نمایندگان کشورمان ( سید فرهاد موسوی در کلاس 125 سی سی ، بهنام فاتحی در کلاس 125 سی سی دنده ای (RM1 ) که برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرده بود و رسا امیرنعمتی در رده نوجوانان - جونیور- ) نتوانستند به فینال این دوره از مسابقات راه پیدا کنند اما نشان دادند که فاصله خود با رقیبان جهانی را کمتر از قبل کرده اند و در صورتیکه بتوانند نقایص و کمبودهای خود را برطرف کنند، می توان امیدوار بود که در دوره های آینده به نتایج بهتری نیز دست پیدا کنند.



تیم کارتینگ ایران در این دوره از مسابقات بیشتر از هر چیز از نداشتن تجربه بین المللی و رقابت با بزرگان این رشته لطمه خورد و اگر مسئولان این رشته جذاب و مهیج بتوانند این نقص را نیز با حضور در میادین بین المللی برطرف کنند قطعا در آینده ای نزدیک شاهد حضور مقتدرانه تری از ایران در مسابقات جهانی خواهیم بود.

او گفت: حضور در مسابقات جهانی العین درس های بزرگی برای مسئولان کارتینگ ایران داشت که قطعا با استفاده از تجربیات این مسابقات می توان امیدوار بود در سالهای آینده شاهد برگزاری مسابقات بین المللی در کشورمان باشیم. البته باید به این نکته هم توجه کرد که کارتینگ در ایران توسط بخش خصوصی اداره و هدایت می شود و هیچ کمکی از سوی سازمان تربیت بدنی و فدراسیون اتومبیلرانی به این رشته نمی شود. مجموعه خصوصی کارتینگ ایران البته در این مدت توانسته تعامل مناسبی با فدراسیون اتومبیلرانی داشته باشد و حمایت این فدراسیون برای ادامه همکاری و حضور در مسابقات بین المللی و جهانی به نام ایران را بگیرد.

با این حال باید پذیرفت که فاصله "کارت سوارهای " ایران با رقیبان جهانی زیاد است و هر چند مسابقات العین نشان داد این فاصله هر روز کمتر می شود اما واقعیت این است که این رشته در شرایطی می تواند نام ایران را در میادین بین المللی پرآوازه کند که همه مسئولان و دست اندرکاران به یاری کارتینگ بشتابند و زمینه ای را فراهم کنند که با تشکیل مدارس ویژه این رشته به استعدادپروری و کشف رانندگان آینده دار بیش از گذشته پرداخته شود.

صباغ گفت: نداشتن پیست استاندارد یکی دیگر از مشکلات کارتینگ ایران است که با تلاش های مسئولان پیست کارتینگ مجموعه ورزشی آزادی، قرار است بزودی کلنگ یک پیست استاندارد در شهر جدید پرند به زمین زده شود تا در سالهای آینده ایران بتواند میزبانی مسابقات جهانی را کسب کند.

در مجموع حضور در مسابقات جهانی کارتینگ امارات که نمایندگان کشورهای ژاپن ، هلند ، استرالیا ، آلمان و ... عملکرد بسیار خوبی در آن داشتند و عناوین قهرمانی را به خود اختصاص دادند، درس های برای کارتینگ ایران به همراه داشت و نشان داد که اگر این رشته خواهان موفقیت در مسابقات آینده است باید از همین امروز استعدادهای جوان و نوجوان کشورمان را شناسایی کند و در مدرسه ویژه ای به ساختن آنها برای آینده بپردازد. همانطور که ژاپنی ها در این مسابقات با نفرات نوجوان خود شرکت کرده بودند و نماینده این کشور عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. 

وی در پایان افزود: بزودی تیم ایران به مسابقات آسیایی کارتینگ اعزام خواهد شد که اولین دور آن در مصر خواهد بود. دور دوم در امارات خواهد بود. که البته ما به دور مسابقات مصر نخواهیم رسید. اما انشااله با راه اندازی پیست بین المللی پرند در اوایل سال آتی مسوولان فدراسیون اتومبیل رانی خواهند توانست اولین مسابقه بین المللی  ریس را در ایران برگزار کنند. همچنین در کنار این پیست کارتینگ، پیست رالی هم برای رقابت اتومبیل های سواری خواهد بود ایجاد می گردد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۲
0
0
مسابقات كارتينگ مسابقات جذاب وديدني است و من دوست دارم در اين مسابقات شركت كنم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین