کد خبر: ۶۷۶۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۹ مهر ۹۹ / افت قیمت دلار ادامه دارد؟

برخی از معامله‌گران عنوان می‌کنند انتخابات آمریکا طی دو هفته آتی برگزار می‌شود و در شرایط کنونی ریسک بالایی دارد که مانند گذشته با سرعت زیادی اقدام به خرید دلار کرد.
پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۹ مهر ۹۹ / افت قیمت دلار ادامه دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

ورق در بازار ارز موقتا به سود کاهشی‌ها برگشته است. روز دوشنبه دومین افت متوالی دلار به ثبت رسید. در سومین روز هفته، دلار معاملات خود را نزدیک به مرز ۳۲ هزار تومانی آغاز کرد، ولی طی زمانی کوتاه در مسیر نزولی قرار گرفت، به‌طوری که ساعت۲ بعدازظهر روی عدد ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت و ساعت ۳ بعدازظهر در محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومانی معامله شد.

در واقع در کمتر از ۴ ساعت، دلار حدود هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. با این حال، معامله‌گران از اواخر روز تا حدی خریدار شدند و توانستند قیمت را تا محدوده ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان بالا بیاورند. این قیمت ۶۰۰‌ تومان پایین‌تر از روز یکشنبه بود و نشان از سرعت در کاهش دلار داشت. روز یکشنبه این ارز ۲۰۰ تومان افت قیمت را به ثبت رسانده بود. رفت و برگشت قیمت دلار در روز دوشنبه به اندازه‌ای زیاد بود که بسیاری از معامله‌گران را نسبت به روند قیمتی گیج کرده بود و حتی برخی از آنها به‌صورت موقت ترجیح دادند که خرید و فروشی را صورت ندهند. به گفته فعالان، با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا به‌ نظر می‌رسد تردید برخی از معامله‌گران برای نگهداری دلار بیشتر شده است. در کنار این، افراد زیادی که در گذشته اقدام به خرید دلار کرده بودند، در هفته جاری تمایل پیدا کرده‌اند که بخشی از خریدهای قبلی خود را به فروش برسانند و همین مساله سمت عرضه ارز را در بازار تقویت کرده است. پایین رفتن نرخ حواله درهم دیگر عاملی بوده که افزایشی‌های بازار را تا حدی از معاملات عقب رانده است. به‌دلیل افت قیمت دلار، سکه امامی هم راه نزولی را در روز دوشنبه در پیش گرفت. سکه دیروز ۴۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با پایین رفتن از کانال ۱۶ میلیون تومانی روی عدد ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت. افت بهای سکه در شرایطی صورت گرفت که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی تا ساعت ۴ بعدازظهر دیروز تقویت شده بود. همین مساله نشان می‌داد که برای بازیگران سکه روند قیمتی دلار اهمیت بیشتری نسبت به اونس طلا دارد. در ساعات انتهایی روز، سکه تا ۱۵میلیون و ۳۰۰هزار تومان افت کرد و دلار تا ۳۰هزار و ۶۰۰تومان افتاد.

ریسک فعالیت در بازار ارز
برخی از معامله‌گران عنوان می‌کنند انتخابات آمریکا طی دو هفته آتی برگزار می‌شود و در شرایط کنونی ریسک بالایی دارد که مانند گذشته با سرعت زیادی اقدام به خرید دلار کرد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، سرعت رشد قیمت دلار حداقل طی ۲ هفته آتی باید کمی کاهش پیدا کند، خصوصا اینکه بازار در هفته‌های اخیر با رشد شدید، از نرخ‌های تعادلی خود تا حد زیادی فاصله گرفته است. در این میان برخی از معامله‌گران عنوان می‌کنند احتمال پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا وجود دارد و این مساله می‌تواند روند قیمت‌ها را در بازار آزاد دلار تغییر دهد. البته احتمال ماندن ترامپ در کاخ سفید هم وجود دارد ولی افزایشی‌های بازار قبل‌تر با چنین انتظاری نوسان‌گیری‌های خود را انجام داده‌اند. در واقع بخش زیادی از رشد قیمت دلار در هفته‌های اخیر ناشی از پیش‌خور شدن ریسک ماندن ترامپ در کاخ سفید بوده است. البته ورود سرمایه از بازارهای موازی هم در رشد قیمت دلار اثرگذار بوده است و البته بالا رفتن تنش‌های سیاسی به‌دلیل تشدید تحریم‌ها. در چنین شرایطی، به‌نظر می‌رسد آنچه بعد از انتخابات آمریکا روند بازار را تعیین می‌کند، بیشتر سیاست‌های اقتصادی داخلی است. هر چقدر سیاست‌هایی به کار گرفته شوند که نقدینگی را افزایش داده و انتظارات تورمی را بالا ببرند، اقتصاد کشور بیشتر رو به سوی نوسان می‌رود و نرخ ارز و سکه هم از آن مستثنی نخواهد بود. با این حال، انضباط پولی می‌تواند حتی اثرات پیروزی ترامپ را محدود کند. به‌طور خلاصه بازار تا دو هفته آینده تحت‌تاثیر انتخابات آمریکا خواهد بود و پس از آن، روندها وابسته به سیاست‌های اقتصادی داخلی قرار خواهند گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین