کد خبر: ۶۷۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۲

یك سوم متقاضیان زمین 99 ساله واجد شرایط نیستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیركل تعاون استان تهران گفت: سقف سهم اعتباری ما از محل بنگاه های زود بازده در استان تهران، 95 میلیارد تومان است كه برای جذب 87 میلیارد تومان از این تسهیلات تا پایان سال بیش از 70 تعاونی را در كارگروه اشتغال انتخاب و به بانك‌ها معرفی كرده ایم.

محمود حیدری در یک نشست خبری با اشاره به طرح واگذاری زمین های اجاره 99 ساله، تعداد تعاونی‌های مسكن معرفی شده به وزارت مسكن و شهر‌سازی را 638 تعاونی عنوان كرد و گفت: این تعداد تعاونی با جمعیت بیش از 85 هزار نفر از طریق اداره كل تعاون استان تهران معرفی شده‌اند و وزارت مسكن و شهر‌سازی در فاز اول، این تعداد تعاونی را به شهر‌های جدید هشتگرد و پرند معرفی كرده است.

وی ادامه داد: در استان تهران 45 تعاونی مسكن مهر آزاد تشكیل داده ایم و سقف اعضای آن‌ها 500 نفر است كه در حال حاضر كار عضوگیری و معرفی را دنبال می‌كنند.

حیدری با بیان اینكه نزدیك به 500 هزار نفر از طریق سایت تعاون اقدام به ثبت نام برای زمین‌های 99 ساله كرده‌اند، گفت: سهم ساخت واحد‌های مسكونی در استان تهران، امسال 230 هزار واحد است و 4961 هكتار زمین در كل استان تهران از جمله شهر‌های جدید پرند، هشتگرد، فیروزكوه، دماوند ، اشتهارد و.. برای این منظور پیش‌بینی شده است.

مدیركل تعاون استان تهران اضافه كرد: كل ظرفیتی كه برای ساخت 230 هزار واحد مسكونی در استان تهران در نظر گرفته شده، 4961 هكتار زمین است ولی در این مساحت،‌ ظرفیت ساخت 360 هزار واحد مسكونی وجود دارد.

وی درباره پالایش ثبت نام كنندگان متقاضی زمین‌های اجاره 99 ساله اظهار كرد: كلیه افرادی كه ثبت نام كرده‌اند باید شروط موردنظر از قبیل فاقد مسكن بودن، استفاده نكردن از تسهیلات یارانه‌ای مسكن، سابقه سكونت پنج سال و درآمد زیر 400 هزار تومان را دارا باشند ؛ زیرا این طرح برای كسانی طراحی شده كه مستحق استفاده از تسهیلات یارانه‌ای و فاقد مسكن باشند.

حیدری متذكر شد: در حال حاضر با اطلاعاتی كه از طریق سامانه اطلاعاتی شركت پست و مشتركان توزیع آب و برق تهیه كرده و به دست آورده‌ایم طی بررسی‌های اولیه، بیش از یك سوم ثبت نام كنندگان آزاد، ریزش داشته‌اند. از این رو تعاونی‌های مسكن موظفند در چارچوب مقررات و مفاد تعیین شده، كار ثبت نام افراد را دنبال كنند.

مدیركل تعاون استان تهران میزان تسهیلات پرداختی برای ساخت و ساز در زمین‌های اجاره 99 ساله را یك میلیون تومان بابت آماده‌سازی، 14 میلیون تومان وام بانكی برای ساخت و شش تا هفت میلیون تومان آورده از سوی متقاضیان زمین در ادامه روند ساخت و ساز عنوان كرد.

وی افزود: اگر تعاونی‌های مسكن مهر، خود به طور قانونمند زمین خریداری و پروژه‌ای را تعریف كرده باشند، آنها را به سازمان مسكن و شهر‌سازی معرفی می‌كنیم تا از محل بند (د) تبصره 6 بودجه، برای احداث و تكمیل واحد‌های خود 14 میلیون تومان وام بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۸۶/۱۰/۱۷
0
0
خيلي عالي سايت شما اما مطالب علمي بيشتري را در سايت بگذاريد مثلا پايان نامه ها رو
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۸۶/۱۱/۱۳
0
0
عالي بود ...يك سوال درمورد رابطه نفت وطلا در ايران مطلبي ميخواستم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین