کد خبر: ۶۷۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۹

فرانسه: کار بر روی قطعنامه سوم آغاز شده‌است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه مدعی شده‌است که کشورهای عضو گروه 1+5 کار بر روی وضع قطعنامه‌ای دیگر در شورای امنیت سازمان ملل علیه برنامه هسته‌ای ایران را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه پاسکال آندرانی سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه بعدازظهر دوشنبه در پاریس به خبرنگاران گفت: «در نشست پاریس بر سر عناصر اصلی یک قطعنامه دیگر که دربرگیرنده محدودیت‌های بیشتری علیه ایران باشد توافق حاصل شد، با این دیدگاه که این تحریم‌ها طی هفته‌های آتی در قالب قطعنامه‌ای دیگر به دیگر اعضای شورای امنیت ارائه شود».

خانم آندرانی در ادامه افزود: «در نشست پاریس تحلیل مشترک ما (کشورهای گروه 1+5) با توجه به گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تائید شد که بر مبنای آن ایران علیرغم همکاری بیشتر در روند بازرسی‌ها به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد».

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه مدعی شد: «اعضای گروه، انعطاف‌ناپذیری ایران در مذاکرات لندن را نیز در بحث‌های خود مورد توجه قرار داده‌اند».

گفتنی است دیپلمات‌های فرانسوی روز شنبه پس از نشست گروه 1+5 در پاریس مدعی شده‌بودند که با توجه به پافشاری ایران بر ادامه غنی‌سازی اورانیوم مقدمات وضع قطعنامه‌ای دیگر علیه کشورمان در شورای امنیت فراهم شده‌است. 

آخرین دور مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا روز جمعه با حضور سعید جلیلی دبیر شواری عالی امنیت ملی ایران و خاویر سولانا کمیسر سیاست خارجی این اتحادیه روز جمعه در لندن برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین