کد خبر: ۶۷۶۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
با تغییر مدیریت در معاونت سیما این پرسش مطرح است:

عادل فردوسی‌پور، فرزاد حسنی و محمدرضا شهیدی‌فرد به تلویزیون برمی‌گردند؟

با کنار رفتن مرتضی میرباقری و جانشینی حمید شاه‌آبادی به جای او در معاونت سیما، گمانه‌زنی درباره تولید برنامه‌های تازه و بازگشت برخی از چهره‌های سرشناس عرصه اجرا به تلویزیون شنیده می‌شود.
عادل فردوسی‌پور، فرزاد حسنی و محمدرضا شهیدی‌فرد به تلویزیون برمی‌گردند؟
آفتاب‌‌نیوز :

زمانی که یک برنامه تلویزیونی ساخته می‌شود پس از مشخص شدن موضوع، مهم‌ترین چیزی که می‌تواند مخاطب را پای آن بنشاند، مجری است. مجری موظف است بینندگان را با هدف برنامه همدل کند و زمانی که مخاطب دل به برنامه داد، پیام‌های آن را هم دریافت خواهد کرد حتی اگر این پیام‌ها درباره موضوعاتی باشد که در نگاه اول برای عموم مخاطبان جذاب نیست. مجری‌گری و نحوه اجرا، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در برنامه‌های تلویزیونی است.

در چند سال گذشته، تلویزیون تعدادی از مجریان باسابقه و شناخته شده خود را به دلیل‌های مختلف، کنار گذاشته است. با تغییر معاونت سیما در هفته گذشته و جانشینی حمید شاه‌آبادی به‌جای مرتضی میرباقری، گمانه‌زنی‌ها برای بازگشت تعدادی از مجریان قبلی تلویزیون داغ شده است که به همین بهانه، ما نگاهی به چهره‌های موفق اجرا داشته‌ایم که شاید شانس بازگشت به این جعبه جادویی را داشته باشند.

با تغییر معاون سیما هم، امیدی به بازگشت عادل نیست
عادل فردوسی‌پور، مجری معروف و جنجالی برنامه «نود» را به مدت بیست سال در شبکه سه می‌دیدیم که در اسفند ۹۷ از آنتن سیما دور شد و دیگر اجازه اجرا نگرفت. با کنار گذاشته شدن عادل، خیل عظیمی از طرفداران برنامه‌های فوتبالی شبکه سه سیما ریزش کردند و بعد از آن هم تلویزیون نتوانست برنامه‌ای با کیفیت «نود» بسازد. البته بی‌مهری به این مجری ورزشی، همین‌جا پایان نیافت و مجوز ساخت برنامه «۹۹» در شبکه نمایش خانگی هم از طرف ساترا (وابسته به صدا و سیما) به او داده نشد.

عادل فردوسی‌پور، فرزاد حسنی و محمدرضا شهیدی‌فرد به تلویزیون برمی‌گردند؟

با این شرایط، کنار گذاشتن عادل فردوسی‌پور از اجرا، تصمیمی قطعی و جدی است که به نظر نمی‌رسد ربطی به معاونت سیما داشته باشد. به همین دلیل، با آمدن شاه‌آبادی هم به تلویزیون، نمی‌توان چندان امیدوار به بازگشت این مجری محبوب بود.

رقابت رشیدپور با احسان علیخانی
رضا رشیدپور، پس از قطع برنامه «حالا خورشید» در شبکه سه، تنها در برنامه مناسبتی یلدای ۹۸ دیده شد. او سه ماه بعد، با برنامه گفت‌وگومحور «اتفاق» بار دیگر به شبکه سه آمد که ساختار متفاوتی نسبت به دیگر برنامه‌های گفت‌وگومحور تلویزیون داشت و با حضور تعداد زیادی تماشاگر ضبط می‌شد، اما شیوع کرونا، این برنامه را هم تحت تاثیر قرار داد و تغییراتی اجباری در آن به وجود آورد. «اتفاق»، رمضان امسال با تغییراتی پخش شد، اما نتوانست تبدیل به برنامه‌ای پربیننده‌ شود و اتفاق خوبی را برای رضا رشیدپور رقم بزند.

عادل فردوسی‌پور، فرزاد حسنی و محمدرضا شهیدی‌فرد به تلویزیون برمی‌گردند؟

سپس از یک مسابقه سرگرم‌کننده به نام «بمب» با اجرای رضا رشیدپور خبر رسید که ساختاری پرهیجان و مفرح دارد و باید منتظر ماند و دید می‌تواند خاطره بد «اتفاق» را از بین ببرد. «بمب» البته می‌تواند در جذب مخاطب، رقیب «عصر جدید» احسان علیخانی هم بشود که بازار برنامه‌سازی‌ها را در تلویزیون داغ کند. با توجه به سابقه رشیدپور و شرایط حاکم بر معاونت سیما، بی‌گمان هیچ مشکلی برای بازگشت رضا رشیدپور به تلویزیون وجود ندارد.

آشتی رامبد جوان با تلویزیون
داستان رامبد جوان با دیگر مجریانی که مدتی است از تلویزیون دور هستند، کمی تفاوت دارد. او سال گذشته، به میل خود از صدا و سیما فاصله گرفت و با پرهیز از ساخت سری تازه «خندوانه»، در ادامه قصد کرد برنامه «استندآپ ‌شو» را به صورت آنلاین به خانه‌ها ببرد. فراخوان مرحله اول مسابقه اعلام و هیات داوران انتخاب شد و همه چیز برای ضبط آماده بود که در آخرین لحظات متوقف شد. جوان، مرداد امسال با انتشار متنی، از داوران، شرکت‌کنندگان و حامیان مالی این برنامه عذرخواهی و به طوررسمی، خبر تعطیلی آن را اعلام کرد. او در ادامه توضیح داد، این مسابقه به برنامه «خندوانه» که احتمالا آبان‌ پخش خواهد شد، اضافه می‌شود و نام آن به «خنداننده شو ۳» تغییر خواهد یافت.

عادل فردوسی‌پور، فرزاد حسنی و محمدرضا شهیدی‌فرد به تلویزیون برمی‌گردند؟

با بررسی آن‌چه در یک سال گذشته بر رامبد جوان گذشته است، باید گفت او پس از قهر از صدا و سیما که در پست‌های اینستاگرامی‌اش هم دیده می‌شد، با به بن بست رسیدن ساخت برنامه در فضای مجازی، تنها چاره را در بازگشت به تلویزیون دید که از طرف مدیران این رسانه هم با آغوش باز مورد استقبال قرار گرفت. این روی گشاده سیما به رامبد جوان، بی‌گمان در دوره مدیریت شاه‌آبادی هم استمرار خواهد داشت و تماشاگران، شاهد سری تازه «خندوانه» هم خواهند شد.

فرزاد حسنی، آمد و رفت‌های پشت سر هم به تلویزیون
فرزاد حسنی، یکی از مجری‌های پُرسابقه تلویزیونی است که در یک دهه گذشته، حضورش در این جعبه جادویی، فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. آخرین بار، او در اردیبهشت ۹۵، «اکسیر» را روی آنتن شبکه دو برد که با شروع فعالیت مرتضی میرباقری در معاونت سیما، این برنامه متوقف شد. برخی از حواشی که دنبال این برنامه بود، در تعطیلی «اکسیر» بسیار موثر بود. البته این مشکل، برای نخستین بار رخ نمی‌داد و در سال ۸۶ هم، حسنی به خاطر اجرای برنامه «کوله پشتی» و حواشی آن، مدتی ممنوع‌التصویر شد.

عادل فردوسی‌پور، فرزاد حسنی و محمدرضا شهیدی‌فرد به تلویزیون برمی‌گردند؟

اینک با روی کار آمدن حمید شاه‌آبادی، زمزمه‌های بازگشت این مجری شنیده می‌شود که با توجه به نیاز معاونت سیما به حضور چهره‌های سرشناس در اجرای برنامه‌ها برای جذب مخاطب بیشتر، شانس دوباره دیده شدن فرزاد حسنی در قاب تلویزیون بسیار زیاد است.

ضابطیان با شاه‌آبادی از رادیو به تلویزیون برمی‌گردد؟
منصور ضابطیان، یک فعال رسانه‌ای و فرهنگی است که گویا هیچ‌وقت بیکار نمی‌نشیند. در مطبوعات قلم می‌زند، برای رادیو، تلویزیون و فضای وب برنامه می‌سازد و هر وقت بتواند، چمدان می‌بندد و به سفر می‌رود و حاصل گشت و گذارش را در قالب فیلم، یادداشت و کتاب منتشر می‌کند. در این میان اما او با برنامه «رادیو هفت» که به مدت پنج سال از شبکه آموزش پخش می‌شد، به شهرت رسید و پس از آن قصد داشت «رادیو شب» را روی آنتن ببرد که موفق نشد.

ضابطیان، پس از آن‌که دید در تلویزیون جایی ندارد، به رادیو کوچ کرد. در چند سال گذشته، او چندین برنامه را به گوش مخاطبان این رسانه قدیمی رسانده و دوره‌ای پر کار را در رادیو پشت سر گذاشته است که بخشِ عمده آن، هم‌زمان با مدیریت حمید شاه‌آبادی بوده است. اینک با انتقال شاه‌آبادی از رادیو به معاونت سیما، بازگشت ضابطیان هم به تلویزیون قوت گرفته است که شاید این‌بار او را در شبکه‌هایی پر مخاطب‌ترِ تلویزیون ببینیم.

محمدرضا شهیدی‌فرد و غیبت طولانی
محمدرضا شهیدی‌فرد، پس از سال‌ها فعالیت در رادیو، در سال ۱۳۷۰ و با برنامه «تا هشت و نیم»، کارش را در تلویزیون آغاز کرد. ولی این برنامه موفق «مردم ایران سلام» بود که او را به مردم شناساند. این برنامه صبحگاهی، از ۱۳۸۵، نزدیک به دو سال روی آنتن شبکه دو رفت و با تلفیق مباحث هنری، فرهنگی، تاریخی و مسائل روز، بینندگان ثابتی را پیدا کرد.

عادل فردوسی‌پور، فرزاد حسنی و محمدرضا شهیدی‌فرد به تلویزیون برمی‌گردند؟

برنامه بعدی شهیدی‌فرد در تلویزیون که پخش آن در تابستان ۱۳۹۰ از شبکه یک آغاز شد، «پارک ملت» نام داشت که اگر نه به اندازه «مردم ایران سلام»، ولی در مقایسه با برنامه‌های مشابه دیگر، موفق بود. او پس از این، هرچند به صورت جسته و گریخته بازهم در تلویزیون ظاهر شد، ولی مدت‌هاست در قامت یک مجری با یک برنامه ثابت و زنده، مشغول به فعالیت نبوده است. اینک با تغییر مدیریت در معاونت سیما، باید دید او جای خود را در این رسانه دوباره بازخواهد یافت یا نه.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
فقط رامبد و حسنی بر نگردن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین