کد خبر: ۶۷۶۹۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مجموع جان باختگان کرونا در ایران به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۳۰ مهر ۹۹/ شناسایی ۵۶۱۶ بیمار و ۳۱۲ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۱۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.
آمار کرونا در ایران، ۳۰ مهر ۹۹/ شناسایی ۵۶۱۶ بیمار و ۳۱۲ فوتی جدید
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و ۶۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۳۴۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۳۸ هزار و ۷۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۸۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۵۹۹ هزار و ۵۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

لاری درباره وضعیت کرونا در استان یزد گفت: پس از خیز شدید اسفند ۹۸ و عبور از خیز ضعیف تر از مرداد امسال، از اواسط شهریور نمودار موارد بستری و ابتلا در این استان مجدد افزایشی شد و با شیب تندی در حال امتداد است. هم اکنون تمام شهرهای استان یزد در وضعیت قرمز هستند. میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان ۶۳ درصد است. میزان استفاده از ماسک توسط مردم نیز ۶۰ درصد است و میزان رعایت پروتکل ها در وسایل نقلیه عمومی ۵۴ درصد است.

وی افزود: در هفته چهارم مهر بروز موارد بستری با افزایش نسبی به ۲۸ نفر به ازای هر ۱۰۰هزار نفر رسیده که با اختلاف قابل توجهی بالاتر از متوسط کشوری است.بروز مرگ و میر کرونا نیز ۲۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر است که نزدیک به میزان متوسط کشوری است.

لاری گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو از مردم می خواهیم از هر گونه اقدام به سفر به طور جد خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
3
بدبختانه فعلا ریش و قیچی دست شماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
2
هر روز یک رکورد برا ملت دارید. یک روز دلار یک روز سکه یک روز اختلاس یک روز هم برا کرونا رکورد ثبت میشه. تبارک الله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
بنظر شما ماسکهایی که در خانه و کارگاهها و با لوازم غیر استریل تولید می‌شوند (مثل آنچه که در تلویزیون نمایش میدهد) مشکل را بیشتر نکرده ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین