کد خبر: ۶۷۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۴
سردار رویانیان درشورای شهر تهران:

سهمیه بنزین خودروها از دی‌ افزایش می‌یابد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: سهمیه بنزین خودروها از دی ماه افزایش می‌یابد.

به گزارش آفتاب، سردار محمد رویانیان در حاشیه پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، گفت: رییس‌جمهوری تاكید كردند كه سهمیه بنزین افزایش یابد كه بر همین اساس از اول دی ماه سهمیه افزایش و مدت سهمیه‌بندی نیز از شش به چهار ماه كاهش می‌یابد.

وی از كاهش سهمیه بنزین خودروهای دوگانه سوز خبر داد و افزود: همچنین از سال آینده، سهمیه‌بندی بنزین به شكل دیگری انجام خواهد شد كه به نفع مردم خواهد بود.
سردار رویانیان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نظارت بر تردد تاكسی‌های خالی در سطح شهر بویژه در روزهای بارانی، گفت: برای جلوگیری از این مساله، ابتدا باید كلیه مسافربرهای شخصی ساماندهی شده به تاكسی تبدیل شوند و سپس از فعالیت مسافربرهای شخصی برای جابجایی مسافر جلوگیری به عمل آید. همچنین تمام تاكسی‌ها مجهز به تاكسیمتر و GPS باشند تا هم كاركرد و هم پیمایش آن‌ها كنترل شود كه این امر بر عهده شهرداری تهران است.

وی تاكید كرد: از سال آینده اجازه فعالیت به مسافربرهای شخصی را نخواهیم داد و تاكسی بدون تاكسیمتر و تاكسی گردشی هم نخواهیم داشت و همه تاكسی‌ها باید در خطوط، ایستگاه و یا پایانه خود استقرار داشته و فعالیت كنند.

وی درباره برخورد با تاكسی‌های متخلف گفت: از سال آینده پلیس تاكسی‌هایی را كه تاكسیمتر نداشته باشند و یا از آن استفاده نكنند، جریمه خواهد كرد.

رییس پلیس راهور ناجا در پاسخ به این كه چرا تاكنون این قانون برای تاكسی‌ها و مسافربرهای شخصی اعمال نشده است، افزود: تاكنون نمی‌دانستیم كه چه خودروهایی، مسافربرهای شخصی هستند، اما هم‌اكنون این خودروها ساماندهی شده و همه آن‌ها دارای برچسب هستند و تا پایان سال نیز همه مسافربرهای شخصی باید تبدیل به تاكسی شوند.

سردار رویانیان تصریح كرد: بنده در جلسه شورای شهر تهران پیشنهاد تشكیل كمیته اضطرار ساماندهی ترافیك در تهران برای حل مشكل ترافیك را با حضور راهنمایی و رانندگی ناجا و شهرداری ارائه كردم و یكی از مواردی كه كمیته اضطرار باید به آن بپردازد، موضوع اجباری شدن نصب تاكسیمتر و GPS است و این كه از سال 87 به شدت با متخلفان برخورد كنیم.

وی افزود: همچنین آژانسهای مسافربری نیز اگر تا پایان آذر ماه سال جاری نسبت به شطرنجی كردن خودروهای خود و نصب تابلو اقدام نكنند، با آنها برخورد می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا در جلسه علنی شورای شهر تهران اعلام كرده بود كه شهرداری و دولت نهاد و سازمان سیاسی هستند درهمین راستا خبرنگاری از وی پرسید آیا ترافیك تهران نیز سیاسی است؟ گفت: ترافیك تهران هم می‌تواند سیاسی باشد، اما ما معتقدیم كه اختلاف سلیقه‌ها نباید به پلیس و مردم برسد و این اختلافات باید پشت درهای بسته حل شود.

وی همچنین منوریل را وسیله حمل و نقل خوبی ارزیابی كرد و گفت: منوریل به تنهایی نمی‌تواند ترافیك تهران را حل كند و تنها یك مكمل برای مترو محسوب می‌شود و این دو وسیله نقلیه منافاتی با هم ندارند و اگر مخالف و موافقی وجود دارد ما سیاسی نیستیم و معتقدیم كه مترو وسیله مهم و اساسی بوده و منوریل مكمل آن است و باید برای توسعه مترو برنامه‌ریزی كرده و در اولویت باشد و در كنار آن منوریل به عنوان مكمل قرار گیرد.

سردار رویانیان با تاكید بر این كه شهرداری و راهنمایی و رانندگی مشكلی ندارد و تنها اختلاف سلیقه‌ها در برخی موارد وجود دارد ، درباره بدهیهای شهرداری به راهنمایی و رانندگی ، اظهار كرد: امیدواریم كه طلبهای ما را شهرداری بدهد.

وی درباره میزان طلبهای راهنمایی و رانندگی از شهرداری تهران گفت: این طلبها میلیاردی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین