کد خبر: ۶۷۷۰۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
با کشف موفقیت آمیز اهداف توسط رادارهای قدیر، مراقب و بشیر؛

ایران وارد باشگاه رادارهای برد بلند شد

در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ رادارهای آرایه‌فازی قدیر، مراقب و بشیر اهداف مختلف را بر فراز منطقه عمومی رزمایش با موفقیت کشف و شناسایی کردند که با این موفقیت جمهوری اسلامی ایران وارد باشگاه رادارهای برد بلند شد.
ایران وارد باشگاه رادارهای برد بلند شد
آفتاب‌‌نیوز :

در مرحله اصلی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت، رادارهای قدیر، مراقب و بشیر نیروی پدافند هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه، اهداف پروازی را بر فراز منطقه عمومی رزمایش شامل جنگنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه که از پایگاه‌های مختلف به پرواز درآمده بودند، با موفقیت کشف و شناسایی کردند و اطلاعات اهداف پروازی کشف شده را در اختیار شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار دادند.

سامانه راداری کاملا بومی قدیر توسط متخصصان، دانشمندان و جوانان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ساخته شده و دارای فناوری پیچیده است که این تکنولوژی در اختیار تعداد محدودی از کشورها قرار دارد.

این رادار که در تراز رادارهای برد بلند بوده و جمهوری اسلامی ایران را وارد باشگاه رادارهای برد بلند کرده است، قابلیت کشف اهداف در سطح پایین، موشک های بالستیک و ارتفاع بلند را دارد.

سامانه راداری بومی آرایه‌فازی مراقب نیز که توسط متخصصان و دانشمندان سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش تولید شده است، به صورت سه بعدی قابلیت شناسایی ۳۰۰ هدف را به صورت هم زمان و در برد ۴۰۰ کیلومتر دارد.

همچنین سامانه راداری بومی آرایه‌فازی سه بعدی بشیر نیروی هوافضای سپاه نیز قابلیت کشف اهداف پروازی، متخاصم و پنهانکار را در برد ۳۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۳۰ کیلومتر دارد. این رادار دارای قابلیت کشف، رهگیری و تفکیک موشک کروز است.

توسعه و ارتقای تجهیزات متوقف نخواهد شد

سردار سرتیپ پاسدار فریدون محمدی سقایی معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ با اشاره به نقش پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه در این رزمایش، گفت: در این رزمایش نسل جدیدی از تجهیزات و سامانه‌های راداری، موشکی، جنگ الکترونیک، فرماندهی و کنترل نیروی هوافضای سپاه اعم از رادارهای قدیر، بشیر، مطلع الفجر و سامانه‌های سوم خرداد و طبس که به دست فرزندان ملت بزرگ ایران در این نیرو تولید شده، در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی و با هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور به کار گرفته شد.

وی افزود: عملکرد موفق سامانه‌های بومی‌ نیروی هوافضای سپاه در کشف، رهگیری و انهدام اهداف، در قالب عملیات شبکه محور از جمله نقاط عطف رزمایش مدافعان آسمان ولایت است.

سردار محمدی سقایی با بیان اینکه در توسعه و ارتقای تجهیزاتی که در اختیار داریم هرگز متوقف نخواهیم شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه سطح و کیفیت تهدیدات در حوزه هوایی به طور دائم در حال تغییر است و طیف قابل توجهی از تهدید وجود دارد، توانمندی‌های پدافندی نیروی هوافضای سپاه هم متناسب با این تهدیدات در حال به روزرسانی است؛ به طوری که امروز مجموعه‌ای از توانمندی‌های غافلگیرکننده را برای مقابله با دشمن فراهم کرده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: قطعا آنچه که در این رزمایش حضور دارد، تنها بخشی از توانمندی‌های ما در حوزه پدافند هوایی است و توان غافلگیرکننده‌مان را دشمنان در زمان نیاز خواهند دید.

به گزارش سپاه نیوز؛ وی در پایان تاکید کرد: با پایش صحنه نبردهای امروزی در حوزه پدافند هوایی، تمام تاکتیک‌ها و تدابیر عملیاتی که اتخاذ می‌شود و تغییرات و ارتقای سامانه‌ها مبتنی بر واقعیت‌های میدان رزم است و تمام آنچه در این رزمایش به مرحله اجرا می‌رسد، هم بر این مبنا طرح‌ریزی شده است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
گوجه کیلو چنده عمو جوون؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
مهم این هست که هواپیمای خودی رو از هواپیمای دشمن تشخیص بده....!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
مردم گشنه اند رادار می خوام چکار
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین