کد خبر: ۶۷۷۱۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

وضعیت غیرعادی در بازار خودرو/پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت‌ها چیست؟

قیمت خودرو که در روزهای پایانی هفته نوسان شدیدی را تجربه کرده بود هنوز با ثبات کامل روبرو نشده است.
وضعیت غیرعادی در بازار خودرو/پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت‌ها چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

عدم ثبات در قیمت‌ها را می‌توان از تفاوت حدی در قیمت‌های اعلامی در آگهی‌های فایل شده دریافت چرا که در برخی موارد حتی برای خودروهایی با قیمتهایی پاییز از ۱۵۰ میلیون تومان ، تفاوت قیمتی برابر با۱۰ میلیون تومان مشاهده می‌شود.

پیش از این سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران به خریداران توصیه کرده بود به دلیل غیر منطقی بودن قیمت‌ها از خرید خودرو خودداری کنند.با این حال نوسان کاهشی دلار هر چند زمینه را برای کاهش اندک قیمت‌ها فراهم کرد اما بازگشت قیمت دلار، روند رو به رشد توام با رکود را به بازار برگرداند.بسیاری از فعالان این بازار معتقدند قبمت‌ها در این بازار فعلا دل‌به‌خواه تعیین می‌شود و خودروهای مونتاژی و خارجی به واسطه ممنوعیت واردات با قیمت‌های عجیب و غریب روبرو هستند.

«نعمت‌الله کاشانی» نائب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران نیز معتقد است ‌در چنین فضایی، به خریداران هم توصیه می‌شود خرید خود را به تعویق بیاندازند، هرچند حدود سه ماه است که در عمل بازار قفل بوده و در رکود کامل است.

معامله‌گران معتقدند قیمت‌ها در بازار رابطه مستقیمی با دلار پیدا کرده‌اند و قیمت خودرویی چون پراید نیز بلافاصله با افزایش قیمت‌ دلار روندی افزایشی را تجربه می‌کند.

با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد حتی کسانی که به قصد سرمایه‌گذاری به بازار خودرو ورود کرده بودند نیز نمی‌توانند پول خود را نقد کنند چرا که نقد شوندگی خودرو در سه ماه اخیر به شدن کاهش یافته است.

بسیاری از فعالان بازار معتقدند تا زمانی که بازار ارز به ثبات نرسد، وضعیت بازار خودرو تغییر نمی‌کند اما با این حال این نکته را نیز مورد اشاره قرار می‌دهند که ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو همواره کمتر از انتظار بوده است.

قیمت خودرو تحت تاثیر کاهش تولید، افزایش تورم و رشد قیمت دلار و ممنوعیت واردات خودرو امسال افزایشی عجیب و قابل توجه را تجربه کرد به طوری که رشد قیمت ارزان‌ترین خودروی بازار یعنی پراید در هفت ماه اخیر نزدیک به ۹۰ میلیون تومان بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
سارامهاجران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
1
1
باسلام ایران خودرواشکالات پرداخت اینترنتی را اصلاح کند من برنده سمند شدم ومبلغ را 4روزه از درگاه اینترنی نمی تونم پرداخت کنم فقط 1روز مهلت دارم راهنمایی کند ارومیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
1
7
ممنون که مردم رو مسخره خودتون کردین.واقعا شرم اوره.
مونسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
1
7
سلام تمام گرانی دست دولته برای خالی کردن جیب ملت وکسری بودجه را. جبران کردن طرح خوبیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
5
آقایان خود مسول هستن فقط خودرو نیست که گران کردن
تراکتور چرا گران شده و به دست کشاورز نمیرسه با اینکه کشاورزان سند زمین دارن و میتونن برحسب مدارک به کشاورز تراکتور بدهند ولی می بینیم به دست دلال میاد و در نمایندگیها دلال بازی میکنن
دارن به ریش مردم میخندن و دلال را صیغه گذاشتن که باعث گرانی شده
حالا شما ببینید خودرو های کم درخواست مثل آریسان چرا قیمتش به بازار نزدیکه چون مشتری نداره و قیمتش از پژو پارس بیشتره در کارخانه واقعا مردم چه فرض کردن با این کارها..........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین