کد خبر: ۶۷۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۹
درد دیدار با جلیلی مطرح شد

استقبال پوتین از همکاری‌های ایران و آژانس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهور روسیه در گفتگو با مذاکره‌کننده ارشد اتمی کشورمان ضمن استقبال از روند همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار افزایش تعامل دو طرف شده‌است. همزمان وزیر امور خارجه این کشور نیز با کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در باره پرونده هسته‌ای ایران گفتگو کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری روسی ریانوستی ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه در دیدار با «سعید جلیلی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان از توسعه همکاری ایران با آژانس استقبال کرد و گفت: «همکاری فعال شما با آژانس باعث خشنودی است. ما از توسعه این همکاری‌ها استقبال می کنیم».

رییس جمهور روسیه در ادامه ابراز امیدواری کرد که برنامه هسته ای ایران شفاف، باز و تحت کنترل کامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شود.

مذاکرات پوتین و جلیلی در حالی انجام شد که ساعاتی پیش از آن روسای جمهور روسیه و آمریکا در یک مذاکره تلفنی 40 دقیقه‌‌ای درباره ابعاد مختلف برنامه هسته‌ای ایران تبادل نظر کرده‌بودند.

روز سه‌شنبه همچنین «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «خاویر سولانا» رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا یک گفتگوی تلفنی به بررسی تحولات مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران پرداختند.

علیرغم اینکه سرگئی کیسلیاک معاون وزارت امور خارجه روسیه نتوانست خود را به اجلاس روز شنبه نمایندگان کشورهای گروه 1+5 در پاریس برساند مقامات آمریکایی ابراز اطمینان کرده‌اند که با مسکو بر سر اعمال دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه ایران به توافق دست یافته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین