کد خبر: ۶۷۷۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
روزهایی که نجفی در زندان بوده جزء محکومیتش حساب می‌شود؟

محمدعلی نجفی به کدام زندان منتقل می‌شود؟

وکیل محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران درباره جزئیات اجرای احکام موکلش توضیحاتی داد.
محمدعلی نجفی به کدام زندان منتقل می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی درباره آخرین وضعیت پرونده موکل خود اظهار کرد: آقای نجفی هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد و مرخصی به او داده نشده است.

وی اظهار کرد: پرونده موکلم از سوی دادگاه به اجرای احکام ارسال شده، اما هنوز چیزی به ما اعلام نشده است. یعنی قطعیت ورود موکلم به زندان اوین برای ما مشخص نشده است.

گودرزی با بیان اینکه همه افراد باید حکم صادرشده برای خود را طی کنند، گفت: مرخصی جزء محکومیت به حساب نمی‌آید. از روزی که نجفی بازداشت شد، تنها دو شب آزاد بوده و پس از آن به زندان برگشته است.

وکیل محمدعلی نجفی در پاسخ به این سوال که آیا این مدت زمانی که نجفی در زندان بوده جزء محکومیت وی به حساب می‌آید یا خیر، گفت: مدت زمانی که موکلم در زندان بوده جزء محکومیتش حساب می‌شود و از زمان محکومیتش کسر خواهد شد.

محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران روز ۷ خرداد سال ۱۳۹۸ به قتل همسر دومش میترا استاد دستگیر شد و طی این ماه‌ها پرونده وی در دادگاه در جریان است. نجفی خرداد پارسال با مراجعه به پلیس آگاهی تهران به ضرب گلوله اعتراف کرد و البته بعدها اعتراف خود را پس گرفت. او در دادگاه بدوی به قصاص نفس محکوم شد ولی در تاریخ ۲۳ مرداد از سوی اولیای دم بخشیده شد.

اواخر شهریور امسال بود که هیات عمومی دیوان عالی کشور بعد از مدت‌ها تشکیل جلسه داد و ۳۹ عضو آن محمدعلی نجفی را در قتل عمدی میترا استاد مجرم تشخیص دادند و ۲۷ نفر قتل را غیرعمد دانستند. به این ترتیب، با توجه به اکثریت آرا، نجفی در قتل عمد مجرم تشخیص داده شد.

سیدمحمود علیزاده ‌طباطبایی، وکیل دادگستری نیز روز دوم مهر در خصوص پرونده قتل میترا استاد گفت: «بنده هنوز روی اصل قضیه که قتل توسط آقای نجفی صورت گرفته باشد، دچار تردید هستم. اسلحه‌ای که میترا استاد با آن کشته شده، با اسلحه محمدعلی نجفی متفاوت بود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین