کد خبر: ۶۷۷۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

کشف درمان جدید کووید ۱۹ و بیماری‌های تنفسی

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود تلاش کردند تا با پرورش سلول‌های بنیادی از سلول‌های بیمار، راهی برای مقابله با بیماری‌های تنفسی و کووید-19 ارائه دهند.
کشف درمان جدید کووید ۱۹ و بیماری‌های تنفسی
آفتاب‌‌نیوز :

پژوهشگران "مرکز پزشکی بوستون" (BMC) موفق شده‌اند سلول‌های بنیادی راه هوایی را با کمک سلول‌های بنیادی پرتوان ایجاد کنند. آنها این کار را با برنامه‌ریزی دوباره سلول‌های خونی انسان انجام دادند.

شاید نتایج این پژوهش بتواند بررسی را در مورد بیماری‌هایی مانند کووید-19، آنفلوانزا، آسم و فیبروز سیستیک که بر راه هوایی بدن اثر می‌گذارند، بهبود ببخشد.

یافته‌های این پژوهش، گام مهمی به سوی ترمیم و بازسازی راه هوایی به شمار می‌روند و می‌توانند به پیشرفت پزشکی در مورد بیماری‌های مربوط به راه هوایی و ریه کمک کنند.

این پژوهش نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با کمک نمونه‌های به دست آمده از بیمار، به تولید کارآمد شمار قابل توجهی از سلول‌های بنیادی پرداخت. این کار، امکان پرورش انفرادی سلول‌های بنیادی راه هوایی را در آزمایشگاه و به کار بردن آنها را در مدل‌های بیماری فراهم می‌کند. این نتایج نهایتا می‌توانند به ارائه دارو و همچنین پلتفرمی بیانجامند که دارو را مورد بررسی قرار می‌دهند.

"فین هاوکینز" (Finn Hawkins)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما روشی ارائه داده‌ایم تا بتوانیم به تولید دوباره سلول‌های راه هوایی بپردازیم. هدف نهایی ما این است که راه هوایی را در بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی ترمیم کنیم.

"شینگو سوزوکی" (Shingo Suzuki)، از پژوهشگران این پروژه گفت: شاید نتایج این پژوهش بتوانند به درک بهتر بسیاری از بیماری‌های تنفسی و درمان آنها کمک کنند.

هاوکینز ادامه داد: اگر ما بتوانیم سلول‌های بنیادی پرتوان را با نمونه‌گیری از بدن بیمار به دست بیاوریم، جهش آن را اصلاح کنیم و آنها را به جای سلول‌های آسیب‌دیده قرار دهیم، شاید نهایتا بتوانیم به درمان بیماری‌های تنفسی کمک کنیم.

وی افزود: ما انتظار داریم که این پژوهش غیر منتظره بتواند بینش‌ها و گزینه‌های درمانی جدیدی را برای بیماری‌های تنفسی ارائه دهد و بر بسیاری از محدودیت‌های این حوزه غلبه کند.

این پژوهش، در مجله "Cell Stem Cell" به چاپ رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین