کد خبر: ۶۷۷۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰

در پاسخ به اهانت مکرون؛ کمپین مردم عراق علیه کالاهای فرانسوی

مردم عراق همزمان با سایر مسلمانان جهان بویژه ملت های منطقه در واکنش به اظهارات اهانت آمیز «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، مبنی بر بازنشر کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص)، کمپین تحریم کالاهای فرانسوی به راه انداختند.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی اظهارات وقیحانه اخیر مکرون، شهروندان عراقی همانند سایر کشورهای منطقه از جمله کویت، به کمپین تحریم کالاهای فرانسوی پیوستند تا خشم و محکومیت خود را نسبت به این اظهارات اعلام کنند.

آنها با فراخوان در شبکه های اجتماعی از عموم مردم و شرکت ها خواسته اند که از خرید کالاهای فرانسوی در عراق خودداری کنند.

مکرون اخیرا در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد، امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

شبکه های اجتماعی «فیسبوک» و «توئیتر» مملو از موج محکومیت هزاران کاربر عراقی نسبت به اظهارت مکرون و همبستگی با سایر مسلمانان در محکوم کردن این اظهارات است.

کاربران عراقی بویژه با مشارکت در هشتگ های "پیامبر ما، خط قرمز است" و "تحریم تولیدات فرانسوی"، فهرست کالاهای فرانسوی را منتشر کرده و خواهان تحریم آن شده اند.

کشور عراق با فرانسه مبادلات اقتصادی و تجاری دارد و خودرو و محصولات لبنی بیشترین کالاهای وارداتی عراق از این کشور را تشکیل می دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین