کد خبر: ۶۷۷۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷

لوکاشنکو خطاب به پامپئو: روسیه متحد اصلی بلاروس است

رئیس جمهور بلاروس در گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا به وی یاد آورشد که روسیه متحد اصلی کشورش بوده و در امور داخلی بلاروس هرگز دخالت نکرده است.
لوکاشنکو خطاب به پامپئو: روسیه متحد اصلی بلاروس است
آفتاب‌‌نیوز :

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه با رئیس جمهور بلاروس گفت‌وگوی تلفنی انجام داد و طرفین در باره امور داخلی و سیاست خارجی به رایزنی پرداختند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در گفت‌وگو با پامپئو تاکید کرد که روسیه متحد اصلی بلاروس است. وی گفت که روسیه در امور داخلی بلاروس دخالت نمی‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در این تماس تلفنی مدعی شد که کشورش متعهد به حفظ حاکمیت بلاروس است و از توسعه همکاری با این کشور حمایت می‌کند. لوکاشنکو و پامپئو در این گفت‌و‌گو در زمینه موضوعات داخلی نیز گفت‌‌وگو کردند.

رئیس جمهور بلاروس بتازگی گفت تا زمانی که وی رئیس جمهور است، ‌این ملت است که تصمیم‌گیری می‌کند. وی که در جریان ابلاغ دستورهایی درباره منابع انسانی بلاروس صحبت می‌کرد، گفت: «گفته شده که ما هرگز کشور را تسلیم نخواهیم کرد و این بدان معناست که ما هرگز آن را تسلیم نمی‌کنیم. این ملت است که تصمیم‌گیری می‌کند و نه رئیس دولت، نه رئیس دیوان عالی، نه مقامات عالی رتبه و نه نمایندگان تصمیم ‌گیری می‌کنند و این ملت است که هر تصمیمی بگیرد اجرا خواهد شد.»

رئیس جمهور بلاروس اضافه کرد: «اگر ملت فردا به یکباره تصمیم‌ بگیرد که باید به پیمان آتلانتیک شمالی بپیوندیم این اتفاق خواهد افتاد و اگر ملت به این نتیجه برسند که کشورمان را باید تجزیه کنیم و بخش‌هایی از آن را به دیگران بدهیم این کار اتفاق می‌افتد اما اگر ملت تصمیم گرفت که در کشوری مسالمت‌آمیز،‌ آرام و با فرهنگ عالی زندگی کنیم این بدان معناست که ما در چنین کشوری زندگی خواهیم کرد.»

به دنبال برگزاری انتخابات ماه اوت (شهریور) در بلاروس که به پیروزی لوکاشنکو با کسب ۸۰ درصد آرا منتهی شد موجی از اعتراضات در این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به راه افتاده که همچنان ادامه دارد. بسیاری بر این باورند که این اعتراض‌ها با هدایت سازمانهای جاسوسی آمریکا شکل گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین