کد خبر: ۶۷۷۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶

روسیه: در مذاکرات «نیو استارت» امتیازی به آمریکا نخواهیم داد

یک دیپلمات ارشد روس از تداوم مذاکره با آمریکا در زمینه پیمان «نیو استارت » خبر داد و گفت، مسکو امتیازی به طرف مقابل نخواهد داد.
روسیه: در مذاکرات «نیو استارت» امتیازی به آمریکا نخواهیم داد
آفتاب‌‌نیوز :

معاون وزارت خارجه روسیه عصر امروز سه‌شنبه اعلام کرد که کشورش به مذاکرات «پیمان نیو استارت» (پیمان کنترل تسلیحاتی) ادامه می‌دهد، اما امتیازی هم به طرف مقابل نخواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، مسکو گفت‌وگوهای فعال درباره پیمان نیو استارت را ادامه می‌دهد، اما امتیاز دیگری نخواهد داد. وی افزود که مسکو نشانه‌های ناامیدکننده از آمریکا در مورد تمدید این پیمان می‌بیند.

ریابکوف گفت: «ما در حال مذاکرات جدی با ایالات متحده در این زمینه هستیم. نشانه هایی که از آنها می‌گیریم ما را ناامید میکند. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها درک نمی‌کنند که ما نمی‌توانیم پیشنهادی را عملی کنیم ، زمانی که ایالات متحده مرتب تقاضا می‌دهد.»

معاون وزارت خارجه روسیه چندی قبل نیز گفت که به توافق تسلیحاتی با ایالات متحده نزدیک نشده‌ایم.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا نیز روز دوشنبه در این باره گفت، در حالی که ما پیشنهاد کرده‌ایم این کار را بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی انجام خواهیم داد، آمریکا از تمدید پیمان نیو استارت به شکلی که امضا شده خودداری می‌کند.

آنتونوف چند روز پیش گفته بود که آمریکا در حال حاضر خود را برای استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه آماده می‌کند. وی با انتقاد از این اقدام آمریکا گفت که روسیه نیز با «گام‌های متناسب» به این کار پاسخ خواهد داد.

این در حالی است که آمریکا سال گذشته از توافق موشک‌های میان برد هسته‌ای با روسیه خارج شد و پیمان کاهش تسلیحات راهبردی که با نام «نیو استارت» شناخته می‌شود نیز بزودی منقضی می‌شود. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز اخیرا گفته بود که خروج آمریکا از توافق موشک‌های میان‌برد هسته‌ای «اشتباه بزرگ» بوده که خطر بروز مسابقه تسلیحات موشکی را بوجود می‌آورد و باعث افزایش احتمال تقابل و لغزیدن به سوی تشدید تنش کنترل نشده می‌شود.

پیمان نیو استارت فوریه ۲۰۲۱ منقضی شود و آخرین توافقنامه کنترل تسلیحات بین ایالات متحده و روسیه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین