کد خبر: ۶۷۷۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸

هشدار مرکل: با روند کنونی شیوع کرونا، نظام بهداشتی آلمان سقوط خواهد کرد

صدر اعظم آلمان با بیان افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور طی روزهای گذشته، درباره سقوط نظام بهداشتی آلمان هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال شیوع نگران کننده کرونا در آلمان، صدر اعظم این کشور روز سه‌شنبه هشداری جدی به سران کشورش داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» «آنگلا مرکل» طی سخنانی در «برلین» در این باره گفت، با چهار مرحله دیگر از شیوع کرونا، نظام بهداشتی آلمان سقوط خواهد کرد. مرکل از دو برابر شدن شمار مبتلایان به کرونا در آلمان خبر داد و گفت طی هشت روز گذشته شمار مراجعان به بخش مراقبت‌های ویژه دربیمارستان‌های این کشور دو برابر شده است.

هشدار مرکل: با روند کنونی شیوع کرونا، نظام بهداشتی آلمان سقوط خواهد کرد

مرکل که قرار است فردا چهارشنبه در زمینه اتخاذ تصمیماتی درباره کرونا با مقامات شانزده ایالت دیدار کند، گفت، می‌دانیم که چگونه از خود محافظت کنیم. اما ما همچنین با افزایش شمار مبتلایان مواجهیم و ممکن است به شرایطی برگردیم که کاملا دشوار است.

بر اساس گزارش روزنامه «بیلد»، دولت آلمان در حال تدوین اقدامات جدیدی است که شامل تعطیلی رستوران‌ها و ممنوعیت برگزاری مراسم عمومی است. احتمال می‌رود مدارس به جز در مناطقی که شیوع شدید دارند، باز بماند.

بتازگی آزمایش کرونای وزیر بهداشت آلمان نیز مثبت شد و او اکنون به قرنطینه رفته است. وزارت بهداشت آلمان چهارشنبه گذشته اعلام کرد که «ینس اسپان» وزیر بهداشت این کشور به کرونا مبتلا شده است آلمان با شیوع مجدد ویروس کرونا مواجه شده وابتلای روزانه بیشتری را در مقایسه با شروع همه‌گیری در ماه مارس ثبت کرده است.

منابع مطلع روز دوشنبه از تعویق جلسه حزب دموکرات مسیحی آلمان برای انتخاب رئیس جدید به دلیل همه‌گیری کرونا در این کشور خبر دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین