کد خبر: ۶۷۷۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

فیس‌بوک ده‌ها حساب کاربری را مسدود کرد

تنها یک هفته قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فیس‌بوک از مسدود کردن حساب‌های کاربری متعدد که قصد داشتند روی افکار عمومی این کشور تأثیر منفی بگذارند، خبر داده است.
فیس‌بوک ده‌ها حساب کاربری را مسدود کرد
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از این حساب‌ها در فیس‌بوک و ۲۲ حساب در اینستاگرام مربوط به مکزیک و ونزوئلا اعلام شده‌اند و فیس‌بوک ادعا کرده که این حساب‌ها مطالبی را به انگلیسی و اسپانیایی در مورد وقایع و رویدادهای سیاسی آمریکا با هدف دستکاری افکار عمومی منتشر می‌کردند.

به گزارش انگجت، فیس‌بوک افزوده که ۱۲ حساب کاربری و ۶ صفحه دیگر در فیس‌بوک و نیز ۱۱ حساب کاربری در اینستاگرام را نیز به همین علت مسدود کرده است.

ناتانیل گلیشر رئیس واحد سیاست گذاری امنیتی فیس‌بوک تلاش‌های انجام شده در این زمینه را محدود و ناموثر دانسته و هدف از این اقدامات را ایجاد بی اعتمادی و تفرقه دانسته است.

برخی سیاستمداران جمهوری خواه آمریکایی و در رأس آنها ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا بارها فیس‌بوک، توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی این کشور را به اهمال در برخورد با حساب‌های کاربری که قصد دارند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کنند، متهم کرده‌اند. با این حال مدیران شبکه‌های اجتماعی یادشده این اتهامات را رد کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین