کد خبر: ۶۷۷۹۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
پس از کارزار یک مدل

اینستاگرام قوانین انتشار عکس‌های برهنه را تغییر داد

اینستاگرام در واکنش به کارزاری که از افراد می‌خواهد تا به بدن خود حتی اگر متناسب با کلیشه‌های زیبایی نباشد، افتخار کنند، از سخت‌گیری‌های مرتبط با برهنگی و انتشار عکس‌هایی در این موضوع کم کرد.
اینستاگرام قوانین انتشار عکس‌های برهنه را تغییر داد
آفتاب‌‌نیوز :

اینستاگرام با تغییر قوانین خود اجازه انتشار عکس‌هایی را که افراد پستان‌های خود را در آغوش یا در دستان خود پنهان کرده‌اند می‌دهد. این اتفاق پس از آن افتاد که حذف تصاویر یک مدل سیاه پوست جنجالی شد.

نیوم نیکولاس ویلیامز ساکن بریتانیا تصاویری از خود در حساب اینستاگرامی‌اش منتشر کرد که او را برهنه نشان می‌داد اما پستان‌هایش را با دست پوشانده بود. این عکس‌ها بحث و جدل‌های بسیاری را در پی داشت و از سوی اینستاگرام حذف شد.

او می‌گوید که «این عکس‌ها برای نشان دادن عشق به خود و مثبت بودن نسبت به بدنش» منتشر کرده بود.

این مانکن پس از اعلام اصلاح قوانین در واکنش به این موضوع گفت: «امیدوارم این تغییر سیاست به سانسور بدن سیاهان و افراد چاق پایان دهد.»

با این حال بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام و کاربران این شبکه اجتماعی معتقدند که اینستاگرام، بیشتر عکس‌های برهنه زنان چاق را سانسور می‌کند. برخی از آن‌ها حتی در چندین مورد این ایده را به چالش کشیده‌اند.

نیوم پس از حذف تصاویرش کارزاری را راه انداخت و نامه‌ای را برخی از روسای اینستاگرام نوشت. او توانست در این زمینه حمایت‌هایی را جلب کند و آن‌ها نیز به کارزار وی پیوستند.

کارولین مرل، رئیس بخش بین‌الملی سیاست‌گذاری اینستاگرام در پاسخ به پرسش خبرگزاری فرانسه گفت: «ما از افراد جامعه جهانی که در اینستاگرام حضور دارند متشکریم که صریح و صادقانه درباره تجربیات خود صحبت کردند و امیدوارم این تغییر سیاست به افرادی بیشتری کمک کند تا با اعتماد به نفس بیشتری خود را نشان دهند و ابراز کنند.»

وی افزود: «می‌دانیم که افراد اگر حس کنند که بدن یا تصویر آن‌ها پذیرفته شده است، احساس قدرت بیشتری برای ابراز وجود و ایجاد نهادهایی برای پیشتیبانی خواهند داشت.»

این اتفاق همچنین مورد استقبال دی‌جی باربارا بوچ قرار گرفت که عکس او روی جلد مجله فرانسوی تلراما از سوی اینستاگرام سانسور شده بود. وی در واکنش به این موضوع گفت: «این قانون بالاخره حذف شد و از روز چهارشنبه واقعا لازم الاجرا خواهد بود.»

وی سپس درباره احتمال آغاز کارزاری برای تایید صحت این موضوع خبر داد.

یکی از دلایل سیاست‌های اینستاگرام درباره برهنگی این است که این شبکه اجتماعی عکس محور، برای افراد در سنین ۱۳ سال به بالا در نظر گرفته شده است.

اینستاگرام همچنان اجازه نمی‌دهد تصاویر فشردن سینه‌های عریان منتشر شود زیرا معتقد است که این موضوع به طور معمول در ارتباط با پورنوگرافی است اما به طور خلاصه با این به روز رسانی، پنهان کردن سینه‌ها با دست یا بازو مجاز است اما فشار دادن آن‌ها همچنان ممنوع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین