کد خبر: ۶۷۷۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
تبلیغات

هرچه زودتر سرمایه گذاری را آموزش ببینیم

در این مقاله به سراغ «آموزش بورس» و نکته‌های پیرامونی آن می‌رویم. با ما همراه باشید.
آفتاب‌‌نیوز :

همه انسان‌های روی زمین با پول سروکار دارند. کسی نمی‌تواند ادعا کند که بدون داشتن پول، می‌تواند زندگی خوبی داشته باشد. به قول «رابرت کیوساکی» پول خوشبختی نمی‌آورد، اما جایگاهش آن بالا است، در کنار اکسیژن! با این حساب، داشتن اطلاعات و دانش سرمایه گذاری، به بخش بسیار مهمی در زندگی ما تبدیل می‌شود. چون فقط داشتن پول مهم نیست.

این نگهداری و رشد سرمایه اولیه است که اهمیت بسیار زیادی دارد. کسی که دانش تبدیل یک میلیون به دو میلیون را داشته باشد، می‌تواند در رقم‌های بالاتر هم موفق عمل کند. هوشمندانه‌ترین کار این است که از میان تمام روش‌هایی که برای سرمایه گذاری وجود دارند، پربازده‌ترین روش را انتخاب کرده و در آن حرفه‌ای شویم. به این ترتیب، هم از ارزش پول خود در مقابل تورم محافظت می‌کنیم و هم سرمایه راکد خود را به کارخانه پولسازی تغییر شکل می‌دهیم. در این مقاله به سراغ «آموزش بورس» و نکته‌های پیرامونی آن می‌رویم. با ما همراه باشید.

هرچه زودتر سرمایه گذاری را آموزش ببینیم

بورس چه برتری نسبت به سایر روش‌های سرمایه گذاری دارد؟

روش‌های متنوعی برای سرمایه گذاری وجود دارند؛ مثلا سرمایه‌گذاری در مسکن، طلا، ارز و بازار سرمایه نمونه‌هایی از این دست هستند. بیایید به عنوان مثال، بازار مسکن را با بازار بورس مقایسه کنیم.

• برای شروع سرمایه گذاری در مسکن به مبلغ قابل توجهی پول نیاز دارید. در صورتی که برای شروع سرمایه گذاری در بورس، فقط به ۵۰۰ هزار تومان پول نیاز پیدا می‌کنید.

• نقد شوندگی سرمایه شما در بازار مسکن به کُندی صورت می‌گیرد. حتی ممکن است تا چندین ماه نتوانید به پول خود دسترسی پیدا کنید. اما در بازار سهام می‌توانید بعد از ۲ روز کاری، پول خود را برداشت کنید.

• اگر سرمایه شما در بازار مسکن به صورت آپارتمان، خانه یا حتی زمین باشد، ممکن است بعد از مدت کوتاهی دچار استهلاک شده و از ارزش اصلی آن کاسته شود. اما چنین مواردی در بورس جایی ندارند.

• کلاه‌برداری در بازار مسکن، بسیار شایع است. اما در بازار سهام به دلیل نظارت مستقیم سازمان بورس بر معاملات انجام شده، خرید و فروش سهم‌ها در بستری امن انجام می‌شود.

• در سال‌های گذشته، بازار مسکن، رشد چندانی نداشته و حتی گاهی در رکود به سر می‌برده است. اما بورس از سال ۹۲ تا ۹۸، ۲۰۰۰ درصد بازدهی داشته است.

آموزش بورس را از کجا شروع کنیم؟

سه راه برای یادگیری بورس وجود دارد:

• آزمون و خطا

این روش، ویژه کسانی است که دوست دارند با استفاده از تجربه خودشان چیز‌های مخالف را یاد بگیرند. به همین دلیل، بدون یادگیری اصولی، شروع به خرید و فروش سهام در بورس می‌کنند. استفاده از این روش، باعث هدر رفت زمان، هزینه و تجربه فشار‌های روحی زیاد می‌شود. چون ممکن است بدون آگاهی از نکته‌های مهم بازار بورس و معامله‌ها تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

• خودآموزی از طریق سایت تالار مجازی بورس ایران

تالار مجازی بورس ایران، مکانی برای افرادی است که می‌خواهند به صورت خودآموز و با تلاش خودشان بورس را یاد بگیرند. البته این وب‌سایت، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و کسی هم به عنوان پشتیبان یا استاد، پاسخگوی پرسش‌های افراد نخواهد بود.

• آموزش حرفه‌ای زیر نظر اساتید باتجربه

از میان سه گزینه‌ای که برای یادگیری بورس وجود دارد، این روش، بهترین گزینه به شمار می‌رود. چون موضوع‌های بورسی و تمام آنچه که برای آغاز معامله در این بازار به آن نیاز دارید به صورت حرفه‌ای و کاربردی تدوین شده‌اند. گذشته از این‌ها تمام فرآیند آموزش، زیر نظر اساتید حرفه‌ای انجام می‌شود و اگر سوالی برای شما پیش بیاید، می‌دانید که کسی برای پاسخگویی وجود دارد. برای استفاده از این روش، باید در کلاس آموزش بورس آموزشگاه‌های معتبر، مانند «خانه سرمایه» ثبت‌نام کنید.

خانه سرمایه مسیر صحیح آموزش بورس

هرچه زودتر سرمایه گذاری را آموزش ببینیم

اگر می‌خواهید با شرکت در دوره‌های بورس و استفاده از انواع محتوا مانند فیلم آموزشی بورس یا موارد دیگر در این عرصه خبره شوید، باید به سراغ مراکز و موسساتی بروید که خوش‌سابقه هستند و برای استانداردبودن و کیفیت کارشان مدارک و مستندانی وجود دارد.

این روز‌ها که بورس بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها افتاده است، شمار آموزشگاه‌هایی که با کیفیت‌های کاری متفاوت وارد میدان شده‌اند هم بیشتر از گذشته‌ها شده است. پس باید انتخابی آگاهانه داشته باشید و برای وقت و هزینه‌ای که قرار است، صرف کنید ارزش قائل شوید.

موسسه‌ای مانند خانه سرمایه در طی سالیان فعالیتش به اعتبار و جایگاهی مناسب دست پیدا کرده است. همه چیز درباره ادعا‌های این مرکز برای بالابودن کیفیت کاری‌اش قابلیت بررسی دارد و مستند است.

گواه این موضوع، دانش‌آموختگانی هستند که در خانه سرمایه، همه چیز را از صفر شروع کرده‌اند و بعد از گذراندن دوره‌های مختلف توانسته‌اند اوضاع مالی خودشان را دگرگون کنند. این دگرگونی مثبت فقط برای خود آن‌ها نتایج مطلوب به همراه نداشته است بلکه برای کسانی که تحت آموزش این فارغ‌التحصیلان قرار می‌گیرند هم نتایجی شگفت‌انگیز نشان داده است.

همان‌طور که دریافتید، کیفیت آموزش در خانه سرمایه آنچنان بالاست و به شکلی مسیر درست را به محصلان خود می‌آموزد که خودشان بعد از فعالیت و کسب تجربه به مربیانی ماهر در این زمینه بدل می‌شوند.

در دوره نخبگان بورس را اصولی یاد بگیرید

خانه سرمایه با نیازسنجی بازار مخاطبان دوره‌های مختلف بورس دوره‌های حضوری و غیرحضوری برای آموزش در نظر گرفته است. این دوره‌ها با محتوایی مشابه در ۱۴۰ ساعت ارائه می‌شوند.

دوره ۳ ماهه حضوری که مدت‌هاست در موسسه خانه سرمایه برگزار می‌شود و طرف‌داران پر و پاقرصی هم دارد. دوره غیرحضوری یا دوره نوین هم برای کسانی در نظر گرفته شده که به هر دلیل امکان یا علاقه شرکت در دوره‌های حضوری را ندارند.

دانشجویان این دوره می‌توانند پکیج آموزش بورس را به ارزش ۴ میلیون تومان به‌طور رایگان دریافت نمایند. وجود کارشناسان پشتیبانی برای دوره‌های مختلف موسسه باعث می‌شود که هیچ‌گونه نگرانی بابت یادگیری برای شرکت‌کنندگان وجود نداشته باشد.

آشنایی با مباحث مختلف مانند تحلیل بنیادی یا تحلیل تکنیکال در کنار آشنایی اجمالی با ارز‌های دیجیتال و روانشناسی بازار سرمایه می‌تواند در‌های تحلیل و تصمیم‌گیری درست را به سوی دانشجویان خانه سرمایه باز کند. هیچ‌وقت برای یادگیری دیر نیست؛ به ویژه اکنون که انواع روش‌ها و پکیج‌ها از سوی موسسات خوب و کاربلدی مانند خانه سرمایه در اختیارتان قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین