کد خبر: ۶۷۷۹۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

مرگ بیش از ۱۱۰۰ نفر بر اثر مسمومیت‌ها در ۶ ماه

در شش ماهه نخست سال جاری یکهزار و ۱۱۲ نفر بر اثر مسمومیت های مختلف جان خود را از دست دادند. این رقم شامل مسمومیت با گاز منوکسید کربن و مسمومیت با داروها و سموم است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۷ درصد بیشتر شده است.
مرگ بیش از ۱۱۰۰ نفر بر اثر مسمومیت‌ها در ۶ ماه
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در این مدت از کل تلفات مسمومیت ۷۰۲ نفر مرد و ۴۱۰ نفر زن بودند این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر مسمومیت در شش ماهه نخست سال گذشته ۷۰۰ و تعداد زنان ۳۸۳ نفر بوده است.

مطابق آمارهای موجود از کل افراد فوت شده بر اثر مسمومیت در نیمه اول امسال، ۲۵۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست داده اند. از این تعداد ۱۹۷ نفر مرد و ۵۷ نفر زن بودند.

تعداد تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در این مدت نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۴.۴ درصد افزایش یافته است. قابل ذکر است که بیشترین آمار درگذشتگان از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن مربوط به نیمه دوم هر سال می باشد و این امر توجه جدی هموطنان را در خصوص رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی می طلبد.

مرگ ۳۰۳ نفر با مسمومیت های دارویی

بر اساس این گزارش همچنین در این مدت، ۳۰۳ نفر بر اثر مسمومیت های دارویی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۱۶۴ نفر مرد و ۱۳۹ نفر زن بوده اند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰.۲ درصدی داشته است.

مسمومیت با سموم؛ بیشترین موارد مسمومیت

این گزارش می افزاید: در نیمه نخست سال جاری بر اساس آمارهای موجود از کل موارد مسمومیت، ۵۵۵ مورد نیز مربوط به مسمومیت با سموم می باشد که بیشترین تعداد تلفات در حوزه مسمومیت ها را در بر می گیرد.

از این تعداد ۳۴۱ نفر مرد و ۲۱۴ نفر زن بوده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۸.۹ درصدی داشته است.

بر اساس گزارش سایت پزشکی قانونی، مسمومیت با سموم شامل مسمومیت و مرگ با قرص برنج(با ۳۹۲ نفر و با کاهش ۷.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل)، دفع آفات نباتی(با ۹۸ نفر و با افزایش ۱۸.۱ درصدی نسبت به سال ۹۸)، جونده کش ها (با ۱۴ نفر و با کاهش ۳۹.۱ درصدی نسبت به سال قبل)، سیانور(با ده نفر و با کاهش ۷۳.۷ درصدی) و سرب (با یک نفر) بوده است. ۴۰ نفر نیز با سایر مواد دچار مسمومیت و مرگ شده اند که ۲.۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
فروش زیر زمینی درمشهد .
از اب معدنی سریع تر و بیشتر تحویل میدهند انواع مسکرات را .
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
قریب یک سوم مشروبات قاچاق در خراسان مسموم کننده یا مرگ اور
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین