کد خبر: ۶۷۷۹۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

یک اتفاق احتمالی در بورس از هفته بعد

طبق برخی شنیده‌ها احتمال این وجود دارد که از هفته آینده در ممنوعیت خرید و فروش روزانه سهام بازنگری‌ شود و به مانند گذشته مثلا هر سهامدار امکان فروش سهمی که همان روز خریده را داشته باشد.
یک اتفاق احتمالی در بورس از هفته بعد
آفتاب‌‌نیوز :

طبق برخی شنیده‌ها احتمال این وجود دارد که از هفته آینده در ممنوعیت خرید و فروش روزانه سهام بازنگری‌ شود و به مانند گذشته مثلا هر سهامدار امکان فروش سهمی که همان روز خریده را داشته باشد.

از نگاه برخی از کارشناسان بازار سهام این ممنوعیت نیز به افت شاخص بورس در چند وقت اخیر دامن زده است. با این حال برخی دیگر از این اتفاق استقبال کرده بودند اما باید دید سیاستگذار چه تصمیمی خواهد گرفت.

بورس صعودی می‌شود؟

«اگر ریسک تازه‌ای به این بازار وارد نشود،‌ قطعا بازار روندی صعودی در پیش خواهد گرفت.» این پیش‌بینی صریح علیرضا عسکری مارانی، کارشناس باسابقه بازار سرمایه است.

به نوشته تجارت نیوز؛ در سه ماه اخیر شاخص بازار سهام به صورت میانگین بیش از 10 درصد افت داشته است و در برخی از نمادها میزان افت طی این مدت حتی از 50 درصد هم عبور کرده است. با این حال برخی از کارشناسان از آینده امیدبخش این بازار سخن می‌گویند.

علیرضا عسکری مارانی، کارشناس باسابقه بازار سرمایه گفته است: «اگر ریسک تازه‌ای به این بازار وارد نشود،‌ قطعا بازار روندی صعودی در پیش خواهد گرفت.»

وی که در گفتگو با دنیای اقتصاد سخن می‌گفت، توضیح داده است: اگر ریسک تازه‌ای به این بازار وارد نشود،‌ قطعا بازار روندی صعودی در پیش خواهد گرفت. سران سه قوه باید همدل در این شرایط کرونا و تحریم تصمیماتی بگیرند که که مردم بتوانند در بازار احساس امنیت کنند و پس انداز‌های خود را به این بازار وارد کنند. و اگر رویه‌ها را بهبود ببخشند قطعا بازار خوبی در آینده خواهند داشت. بر اساس تصمیماتی که در دولت و مجلس گرفته شده است، به نظر می‌رسد که نگاه برگشته است و با دقت بیشتری به روند‌های بازار نگاه می‌شود. ضمن اینکه افزایش اختیارات سازمان بورس به نحوی که رئیس سازمان بورس در جلسات دولت حاضر شود، می‌تواند نقش مهمی در آینده بازار سهام داشته باشد. حضور رئیس سازمان بورس موجب دفاع از حق سهامداران می‌شود تا بتواند مانع از ورود ریسک‌ها از دیگر بخش‌های دولت به بازار سرمایه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
1
مردم منتظرن این بازار یر به یر بشه اون موقع خواهید دید چه بلایی سر بورستون میاد . چنان ریزش سرمایه پیدا میکنه که تو خواب هم ندیده باشید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین