کد خبر: ۶۷۸۰۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳

باکو در مناطق آزاد شده قره باغ فرمانداری نظامی بنا می کند

" الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان به تازگی فرمان سازماندهی و تاسیس فرمانداری های نظامی موقت در مناطق آزاد شده این کشور در قره باغ صادر کرد .
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس فرمان علی اف در سرزمین های آزاد شده قره باغ مطابق با تقسیمات اداری و ارضی جمهوری آذربایجان فرمانداری های نظامی موقت تاسیس می شود که امور اداری هر شهرستان را برعهده خواهند داشت.

طبق این فرمان ، وزارت کشور جمهوری آذربایجان موظف است فرمانداران نظامی موقت هر شهرستان ازاد شده را منصوب و شرایط لازم برای فعالیت فرمانداری های نظامی موقت در این سرزمین ها را فراهم کند .

همچنین فرمانداری های نظامی موقت موظف هستند فعالیت خود را با وزارت دفاع و نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان هماهنگ کنند.

در فرمانداری های نظامی موقت ستادهای عملیاتی متشکل از نمایندگان سرویس امنیت دولتی ، وزارت حوادث غیرمترقبه ، وزارتخانه های اقتصاد ، کشاورزی ، دارایی ، راه ، فرهنگ و دیگر نمهادهای دولتی فعال خواهد بود.

فرمانداری های نظامی موقت حفاظت واحد های دولتی و اقتصادی دارای اهمیت خاص ، زیرساخت های حمل و نقل و مخابرات، شبکه های انرژی ، سد ها و دیگر واحد های اقتصادی استراتژِیک و نیز بر قراری نظم و امنیت عمومی در شهرستان های آزاد شده را برعهده خواهند داشت .

یکی از وظایف عمده فرمانداری های نظامی موقت در همکاری با سرویس امنیت دولتی ، اجرای اقدامات لازم برای جلوگیری از ترور ، فعالیت های جاسوسی ، خرابکاری و دیگر اقدامات غیر قانونی که علیه دولت جمهوری اذربایجان می باشد ، خواهد بود .

بنا به فرمان رییس جمهوری آذربایجان وزارتخانه های کشور و دفاع این کشور موظف به اعمال مقررات ویژه ورود و خروج از مناطق آزاد شده قره باغ شدند .

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان ششم مهر ماه گذشته آغاز شده و با وجود اعلام سه بار آتش بس با مساعدت میانجیگران بین المللی ، درگیری های شدید میان طرفین همچنان ادامه دارد .

جمهوری آذربایجان اعلام کرد تا کنون چند شهرستان از جمله فضولی ، جبراییل ، زنگیلان ، قبادلی و هادروت را از اشغال نیروهای ارمنی در قره باغ آزاد کرده است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
برادر من باکو نه.... جمهوری آزربایجان... انگار برا ایران بگن طهران... این اندیشه فاشیستی شما داره کشور رو به کجا پیش میبره....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین