کد خبر: ۶۷۸۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵

ظریف با همتای ترکیه‌ای خود در مورد زلزله ازمیر همدردی کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی به همتای ترکیه‌ای خود در مورد زلزله رخ داده در شهر ازمیر این کشور ابراز همدردی کرد.
ظریف با همتای ترکیه‌ای خود در مورد زلزله ازمیر همدردی کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» به دنبال وقوع زلزله در شهر ازمیر ترکیه، در پیامی به «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه این کشور با ابراز همدردی عمیق از وقوع این حادثه تلخ، برای مجروحان آرزوی سلامتی کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای هرگونه کمک در این خصوص به اطلاع همتای ترکیه‌ای خود رساند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرده است که زمین‌لرزه ۶.۶ ریشتر در ساحل غربی این کشور که ساعت ۱۵ و ۲۱ دقیقه بعدازظهر جمعه اتفاق افتاد، تاکنون ۴ کشته و ۱۲۰ زخمی داشته است.

وزارت دفاع ترکیه نیز از تشکیل هسته بحران در این وزارتخانه و اختصاص بالگرد و هواپیما برای کمک آسیب دیدگان طی عملیات نجات خبر داد.

همچنین وزیر مسکن ترکیه گفت هنوز افرادی زیر آوارهای ناشی از این زلزله هستند.

«سلمان سویلو» وزیر کشور ترکیه از تخریب ۶ دستگاه ساختمان در شهر ازمیر بر اثر این زمین‌لرزه خبر داده بود اما برخی منابع از آسیب و تخریب بیش از ۲۰ ساختمان گزارش کرده اند.
شهر ازمیر با جمعیتی حدود ۳ میلیون نفر در ساحل دریای اژه در غرب ترکیه واقع شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرده است جمعیت‌های هلال احمر پنج استان ایران برای کمک به زلزله‌زدگان ازمیر ترکیه به حالت آماده باش کامل امدادی درآمده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین