کد خبر: ۶۷۸۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

اگر اروپایی‌ها حق انتخاب داشتند، به بایدن رای می‌دادند یا ترامپ؟

بهترین امتیاز رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا هم در ایتالیا بود که ۱۵ درصد گفتند حامی این نامزد جمهوری‌خواه هستند. اما حتی در همانجا هم ۴۲ درصد طرفدار بایدن بودند.
اگر اروپایی‌ها حق انتخاب داشتند، به بایدن رای می‌دادند یا ترامپ؟
آفتاب‌‌نیوز :

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، ‌اگر اروپایی‌ها می‌توانستند در انتخابات آتی آمریکا رای بدهند، دونالد ترامپ متحمل شکست سنگینی می‌شد. خروج از توافق اقلیمی پاریس او را در اروپا نامحبوب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، نظرسنجی روز جمعه شرکت تحقیقاتی "بی‌وی‌ای" نشان می‌دهد، چنانچه اروپایی‌ها می‌توانستند در انتخابات آمریکا شرکت کنند، جو بایدن دموکرات پیروز می‌شد.

بیش از ۱۱ هزار تن از پنج کشور اروپایی شامل بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در این نظرسنجی شرکت کردند. آلمانی‌ها با ۶۶ درصد از اصلی‌ترین طرفداران جو بایدن هستند و از ریاست جمهوری او حمایت می‌کنند.

بهترین امتیاز رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا هم در ایتالیا بود که ۱۵ درصد گفتند حامی این نامزد جمهوری‌خواه هستند. اما حتی در همانجا هم ۴۲ درصد طرفدار بایدن بودند.

محققان همچنین از مشارکت‌کنندگان درباره سیاست‌های دولت ترامپ در دوره او سوال کردند. تصمیم ترامپ به خارج ساختن آمریکا از توافق آب و هوایی ۲۰۱۵ پاریس جزو کم‌ محبوب‌ترین اقدامات او در میان اروپایی‌هاست. این اقدام در همه جا نرخ رضایت یک رقمی داشت اما در اسپانیا ۱۱ درصد حامی آن بودند.

طرح ترامپ برای ساخت دیواری در امتداد مرز آمریکا با مکزیک هم جزو نامحبوب‌هاست. مردم بریتانیا بزرگترین حامی این اقدام بودند و ۱۷ درصد از آن حمایت کردند.

تنها ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگان آلمانی در رابطه با آمریکا به صورت کلی گفتند که نگاه مثبتی به این کشور دارند. ایتالیایی‌ها بیشترین نگاه مقبول را به آمریکا داشته و ۳۸ درصد گفتند که نظر مساعدی به این کشور دارند.

در حالی که این نظرسنجی احساسات قدرتمند ضد ترامپ و ضد آمریکا را نشان می‌داد، این بدین معنا نیست که از علاقه اروپایی‌ها به انتخابات سوم نوامبر کاسته شده باشد.

براساس بررسی موسسه بی‌وی‌ای، اکثریت بزرگی گفتند که به این انتخابات علاقمند هستند. حدود ۸۵ درصد از آلمانی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی هم گفتند که این رقابت ریاست جمهوری را دنبال می‌کنند، در حالی که چهار کشور دیگر حدود ۷۰ درصد علاقمندی نشان دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین