کد خبر: ۶۷۸۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

رویترز از حمله سایبری روس‌ها به ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها خبر داد

خبرگزاری رویترز به نقل از چند فرد آگاه گزارش کرد، گروهی از هکرهای روسی که اوایل سال جاری میلادی متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شدند به حساب‌های ایمیل متعلق به حزب دموکرات در ایالت‌های کالیفرنیا و ایندیانا و همچنین چند اندیشکده با نفوذ در واشنگتن و نیویورک حمله سایبری کرده‌اند.
رویترز از حمله سایبری روس‌ها به ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

این تلاش‌ها برای حمله سایبری که بسیاری از آنها طی تابستان توسط شرکت مایکروسافت تشخیص داده شدند، از سوی یک گروه هکری مشهور به "فنسی بیر" (Fancy Bear) رخ دادند. فعالیت‌های این هکرها سبب بررسی داخلی چگونگی هدف قرار دادن آمریکا از سوی عوامل اطلاعاتی روسیه در آستانه برگزاری انتخابات سوم نوامبر می‌شود.

رویترز برخی اهداف این حملات سایبری را شناسایی کرده که عبارتند از مرکز پیشرفت آمریکا، شورای روابط خارجی و اندیشکده صلح بین‌الملل کارنگی. این مراکز اعلام کردند هیچ شواهدی دال بر وقوع تلاش‌های موفقیت‌آمیز برای هک کردن ندیده‌اند.

گروه هکری Fancy Bear تحت کنترل آژانس اطلاعات نظامی روسیه قرار داشته و مسئول هک کردن حسابهای ایمیل کارکنان نزدیک به هیلاری کلینتون در زمان نامزدی اش برای انتخابات ۲۰۱۶ معرفی شده است.

مایکروسافت ماه گذشته میلادی نیز اعلام کرد گروه Fancy Bear تلاش کرده بیش از ۲۰۰ سازمان را که طبق اعلام این شرکت تعداد زیادی از آنها با انتخابات ۲۰۲۰ مرتبط بوده اند هک کند. مایکروسافت کمپین جاسوسی سایبری سال جاری را با استفاده از یک خطای برنامه نویسی که به این شرکت اجازه شناسایی الگوی حمله اختصاصی Fancy Bear را می داده توانسته به هکرهای روس مرتبط سازد.

مایکروسافت از اظهار نظر درباره گزارش رویترز با استناد به رعایت حریم خصوصی مشتری خودداری کرد. اما تام برت، معاون رئیس شرکت در بیانیه‌ای عنوان کرد، این شرکت و دولت آمریکا "به سختی تلاش داشته‌اند این انتخابات را ایمن و امن نگه دارند".

سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد، این کشور در امور داخلی آمریکا مداخله نمی کند و هر گونه ارتباط Fancy Bear با روسیه را رد کرده و این اتهام را "اخبار دروغ" خواند.

کمپین ترامپ به درخواستها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

به گفته شش فرد آگاه، در تابستان یک واحد امنیت سایبری متخصص در مایکروسافت و ماموران امنیتی فدرال به بسیاری از اهداف مد نظر گروه Fancy Bear اخطار دادند. رویترز ماه گذشته میلادی یک شرکت لابی گر نزدیک به جو بایدن را به نام SKDKnickerbocker به عنوان یکی از آنها شناسایی کرد.

هدف گرفتن دموکراتها در ایالتهای ایندیانا و کالیفرنیا ازسوی چهار فرد آگاه تایید شد و به گفته دان اسمیت، کارشناس شرکت Secureworks، این نشان می دهد که روسها دارند "شبکه خود را گسترش می دهند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین