کد خبر: ۶۷۸۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

اگر می‌خواهید کرونا نگیرید مراقب نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله باشید!

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرد: کودکان مبتلا به کووید-۱۹ در بیش از نیمی از مواقع، دیگر اعضای خانواده را نیز آلوده می‌کنند.
اگر می‌خواهید کرونا نگیرید مراقب نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله باشید!
آفتاب‌‌نیوز :

در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا آمده است: کودکان ۱۲ سال و کمتر که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا هستند در ۵۳ درصد مواقع، ویروس را به دیگر اعضای خانواده منتقل می‌کنند.

آمارها نشان می دهد: نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال نیز در نزدیک به ۴۰ درصد اوقات، دیگر اعضای خانواده را آلوده می‌کنند.

یافته های بدست آمده بر اساس بررسی تماس های خانوادگی ۱۰۱ مورد آلوده به کروناویروس در دو ایالت آمریکا در فاصله ماه های آوریل تا سپتامبر بوده است. افراد آلوده به کروناویروس در مجموع ۱۹۱ تماس خانوادگی با افرادی داشته اند که همخانه بوده‌اند.

در میان تماس های خانگی مبتلایان، ۱۰۲ یا ۵۳ درصد به ویروس آلوده بوده اند که در ۷۵ درصد از آنان طی پنج روز از قرار گرفتن در معرض ویروس رخ داده است.

محققان اظهار داشتند: انتقال بیماری کووید-۱۹ در بین اعضای خانواده معمول بوده و میزان عفونت ثانویه بالاتر از میزانی است که پیش از این گزارش شده بود.

آنان تاکید کردند: از آنجاییکه قرنطینه سریع افراد آلوده به کروناویروس می تواند انتقال خانگی را کاهش دهد افرادی که مشکوک به این بیماری هستند باید خود را قرنطینه کنند، در خانه بمانند و در صورت امکان از اتاق خواب و سرویس بهداشتی جداگانه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، تحقیقات در مورد نقش کودکان در شیوع بیماری کووید-۱۹ با نتیجه قطعی همراه نبوده، اگرچه این موضوع از تابستان و پاییز توجه زیادی را به خود جلب کرده است زیرا مدارس سراسر ایالات متحده در بحبوحه همه گیری اقدام به بازگشایی کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین